|
کدخبر: 265257

تعطیلات تابستانی متفاوت با تور آنتالیا، تور ارمنستان و تور کوش آداسی!

تابستان تنها چند روزی از ما فاصله دارد و حالا که تقریبا بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، وقت سفر به مقاصد ساحلی جذاب است. در نوشته‌ی امروز ما دو مقصد محبوب با سواحل فوق‌العاده را به شما معرفی می‌کنیم و یک انتخاب متفاوت برایتان خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

تور آنتالیا؛ انتخابی عالی برای سفر تابستانه به ترکیه

تور آنتالیا یکی از واضح‌ترین انتخاب‌ها برای سفرهای تابستانه به ترکیه است. بهترین و معروف‌ترین مقصد ساحلی این کشور که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود دیده و ترکیبی جذاب از انواع جاذبه‌های گردشگری است. آنتالیا شهری‌ست که برای سفرهای مختلف پیشنهاد می‌شود. چه در جمعی خانوادگی بخواهید به مقصدی ساحلی بروید چه بخواهید در جمع دوستانه باشید یا حتی سفری دو نفره به سواحل ترکیه را تجربه کنید، در هر صورت آنتالیا یک مقصد عالی و ایده‌آل برای تورهای تابستانه خواهد بود.

تور آنتالیا

اولین چیزی که در سفری تابستانه باید برایتان اهمیت داشته باشد، سواحل مقصد مورد نظرتان است که البته آنتالیا بهترین‌ها را برایتان دارد. یکی از زیباترین سواحل ترکیه یعنی ساحل کلئوپاترا در حومه‌ی این شهر واقع شده و یکی از محبوب‌ترین سواحل شهری این کشور یعنی لارا نیز در آنتالیا قرار دارد. 

اگر اهل فعالیت‌های آبی باشید، حسابی در آنتالیا خوش خواهید گذراند. در تمامی سواحل بزرگ و محبوب این شهر امکانات کامل برای چنین فعالیت‌هایی وجود دارد. مثلا در همان ساحل لارا می‌توانید به جت اسکی سواری، اسکی روی آب، ویندسورفینگ، تیوب سواری، پاراسیلینگ و خیلی فعالیت‌های دیگر بپردازید. گردش‌ها و تورهای آبی را هم از یاد نبرید که همیشه جزو فعالیت‌های پرطرفدار در آنتالیا به حساب می‌آیند. کشتی‌های تفریحی که چند ساعتی شما را به آب می‌برند و جشن‌های بزرگ روی عرضه برایتان برگزار می‌کنند یا تورهای ماهیگیری و غواصی از جمله این سفرهای جذاب به شمار می‌آیند.

اما کمی که از سواحل دور شوید، خواهید دید که آنتالیا جاذبه‌های گردشگری بسیار بیشتری در خود دارد. این شهر چندین بنای تاریخی مهم مربوط به هزاران سال قبل وجود داشته و اگر کمی از شهر دور شوید، به شهرهای باستنی زیبا خواهید رسید. مراکز تفریحی بسیار زیاد، پارک‌های بازی و آبی بزرگ، موزه‌های متنوع و ... همه در این شهر وجود دارند و از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز آنتالیا مقصدی فوق‌العاده خواهد بود. 

تور ارمنستان؛ انتخابی متفاوت برای تعطیلات تابستان

تور ارمنستان همیشه بین مردم کشورمان محبوب بوده و ایرانی‌های زیادی سالانه از این کشور زیبا دیدن می‌کنند. جدا از ایروان -پایتخت جذاب این کشور- مناطق طبیعی چشم نواز و فوق‌العاده این کشور و صومعه‌ها و کلیساهای پرتعداد تاریخی، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم ارمنستان به حساب می‌آیند. با این وجود انتخاب ارمنستان برای تابستان کمی نامتعارف است، اما بگذارید شما را با دریاچه‌ی زیبای سوان آشنا کنیم.

تور ارمنستان

دریاچه‌ی سوان فاصله‌ی چندانی با ایروان ندارد و اگر نخواهید روزهای سفر خود در هتل‌های نزدیک دریاچه باشید، می‌توانید یک روز خود را در طول تور ارمنستان به بازدید از این دریاچه‌ی زیبا، تمیز و دیدنی اختصاص دهید. دریاچه‌ای کوهستانی که حدود 2 هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و در روزهای گرم تابستان، به یکی از محبوب‌ترین نقاط کشور برای گردشگران بدل می‌شود. دریاچه سوان چند ساحل خیلی خوب اطراف خود دارد و آب آن در تابستان برای آبتنی کاملا مناسب است. همچنین شما می‌توانید انواع تفریحات آبی را نیز در طول تابستان در این محل تجربه کنید. برگزاری فستیوال‌های مختلف در طول تابستان، امکان بازدید از مکان‌های تاریخی در همان اطراف و همچنین طبیعت گردی در اطراف دریاچه، دیگر امتیازات بازدید از این محل به حساب می‌آید.

ایروان نیز در روزهای تابستان آب و هوای خوبی دارد و بارندگی به حداقل خود می‌رسد. این پایتخت زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که در طول سفر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.  قدم زدن در بخش‌های قدیمی شهر، بازدید از میدان جمهوری، قدم زد بر روی پله‌های کسکید، بازی در پارک‌ آبی اسپلش و خیلی فعالیت‌های تفریحی دیگر هستند که در این شهر می‌توانید انجام دهید. در مجموع روزهای تابستان اما برای رفتن به اطراف ایروان و سر زدن به طبیعت این کشور عالی است. بازدید از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای پرتعداد این کشور، چیزی نیست که بخواهید در طول تابستان از دست بدهید. اگر به دنبال جاهایی زیبا در اطراف ایروان می‌گیردید که دسترسی راحتی داشته باشند، غیر از سوان، دریاچه‌ی پارز را به شما معرفی می‌کنیم که در پارک ملی دیدنی دلیجان واقع شده و دور تا دورش را محیط جنگلی خیره کننده‌ای در بر گرفته است.

تور کوش آداسی؛ مقصد محبوب سفرهای تابستانی در ترکیه

اگر خیلی علاقه‌ای به شلوغی آنتالیا در ایام تابستان ندارید، پیشنهاد می کنیم تور کوش آداسی را برای سفر به سواحل ترکیه انتخاب کنید. این شهر کوچک و زیبا، تمامی ویژگی‌های یک مقصد عالی ساحلی را در خود دارد و با امکانات خیلی خوبی که برای توریست‌ها پدید آورده، سفری عالی و مفرح را برایتان رقم خواهد زد.

تور کوش آداسی

کوش آداسی دارای سواحل بسیار زیبایی است که می‌توانید روزهای متمادی در آن‌جا به تفریح و آبتنی بپردازید و از هوای آفتابی ترکیه در روزهای تابستان لذت ببرید. از معروف‌ترین سواحل کوش آداسی می‌توان به ساحل داون تاون، ساحل بانوان و ساحل لانگ اشاره کرد که هر سه دارای منطقه ساحلی بزرگ با ماسه‌های روشن و نرم بوده و آبی شفاف را پیش رو دارند. ساحل لانگ در بخشی، دارای پارکی ساحلی نیز هست و خیلی از هتل‌های محبوب نیز شهر نیز در اطراف همین سه ساحل قرار گرفته‌اند. کوش آداسی نیز در حاشیه شهر، سواحل خاص و دنجی دارد که بازدید از آن‌ها، بعدی متفاوت به سفر شما می‌دهد. البته اگر در تورهای دریایی شرکت کنید، سوار بر کشتی به جاهایی خاص برای شنا و اسنورکلینگ می‌روید، که دارای آب کریستالی و خاصی بوده و ماهی‌های رنگارنگی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی محدود به سواحل این شهر یا محیط داخل آن نشده و بخش زیادی از دیدنی‌های آن، خارج از شهر و در فاصله‌ای کوتاه از آن‌جا واقع شده‌اند. از مهم‌ترین آن‌ها باید به شهر باستانی افسوس اشاره کرد که تنها 18 کیلومتر از شمال شرقی کوش آداسی فاصله داشته و یکی از مهم‌ترین سایت‌های تاریخی در کل ترکیه است. جزیره کبوتر که به وسیله‌ی یک مسیر باریک به خود کوش آداسی متصل شده با آن قلعه‌ی تاریخی و زیبا، از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی به حساب می‌آید. گشت و گذار در بخش‌های قدیمی کوش آداسی و همچنین اسکله‌ی زیبای شهری و یا سر زدن به کافه‌ها و رستوران‌های محلی، فعالیت‌هایی هستند که حتما در طول سفر باید به انجام برسانید. این شهر نیز دارای هتل‌های بزرگ و با شکوه ساحلی‌ست که اغلب دارای زمین‌های ورزشی و تفریحی متعدد، استخرهای بزرگ، سواحل اختصاصی و بسیاری امکانات تفریحی دیگر بوده و همه‌ی سعی خود را دارند تا در تور کوش آداسی تعطیلاتی دلچسب را برای شما رقم بزنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها