|
کدخبر: 257853

سوغاتی‌هایی که باید از اصفهان و مشهد بخریم

یکی از لذتبخش‌ترین بخش‌های سفر، خرید سوغاتی‌ست. اگر به شهرهای مختلف ایران سفر کنید، با این مواجه خواهید شد که هم سوغاتی‌های خوراکی فراوانی دارند که می‌توانید از آنها برای عزیزان‌تان خریداری کنید و هدیه ببرید، و هم صنایع دستی هنرمندانه‌ای دارند که استفاده از آنها در زندگی روزمره، حس متفاوتی را به ما خواهد داد. حال ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از سوغاتی‌های خوراکی و البته صنایع دستی معروف شهرهای اصفهان و مشهد را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد داشتید به این شهرها سفر کنید، فراموش نکنید که از آنها بخرید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بازار-اصفهان

سوغات اصفهان

اصفهان هم سوغاتی‌های خوراکی فراوان و خوشمزه‌ای دارد و هم صنایع دستی ارزشمندی. از سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه آن می‌توان به گز که در انواع طعم‌ها و مدل‌های مختلف مانند آردی و لقمه‌ای موجود است، پولکی، نبات و سوهان عسلی اشاره کرد. اگر هم قصد داشتید از هنر دست اصفهان استفاده کرده و از صنایع دستی آن خریداری کنید، محصولات خاتم کاری و میناکاری این شهر، شاهکارند.

سوغات مشهد

شهر مشهد سوغاتی‌های متعددی دارد که طبیعتا معروف‌ترین آنها، زعفران است. سوغاتی نسبتا گرانی که مرکز آن قائنات است و خواص فراوانی از جمله شادی بخشی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. سوغاتی خوراکی دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، زرشک است. این خوراکی که هم بعنوان چاشنی غذایی مانند زرشک پلو با مرغ و هم بصورت آب زرشک، خوشمزه و مفید است، خواص متعددی دارد که از میان آنها می‌توان به کمک به دستگاه گوارش و مبارزه با انواع عفونت اشاره کرد. دیگر سوغاتی که مختص شهر مشهد نیست و خاستگاه آن نیشابور است، اما می‌توانید بهترین آن را از مشهد نیز خریداری کنید، محصولات فیروزه است. فیروزه در انواع مختلفی مانند انگشتر، دستبند، گوشواره، تسبیح و... درست می‌شود و می‌توانید آن را خریداری کنید.

راهنمای سفر هوایی به این شهرها

برای خرید بلیط پرواز داخلی و سفر به شهرهایی مانند اصفهان و مشهد، می‌توانید از سایت اسنپ تریپ استفاده کنید. کافیست پس از ورود به سایت، وارد بخش پرواز داخلی شده و مبدا و مقصد و تاریخ مورد نظر برای پرواز را وارد نمایید. سپس بر اساس پیشنهاداتی که اسنپ تریپ به شما می‌دهد، می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد یا اصفهان را خریداری نموده و هزینه آن را نیز آنلاین پرداخت کنید. برای برگشت خود نیز می‌توانید از همان ابتدا، نوع بلیط را رفت و برگشتی انتخاب نموده و بلیط هواپیما اصفهان تهران یا مشهد تهران را همزمان با بلیط رفت خریداری کنید و با خیال راحت به سفر بروید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها