|
کدخبر: 241461

ساحل پاتارا و لتون را در سال ۲۰۲۲ بازدید کنید!

نه چندان دور از کالکان، پاتارا یکی از سواحل مدیترانه ای است که زیباترین نقاط است که یک ساحل و یک شهر باستانی در تور آنتالیا به هم می رسند. این ساحل توسط تایمز آنلاین به عنوان یکی از بهترین‌های جهان انتخاب شد و ویرانه‌های اخیراً بازسازی شده لتون نه تنها قدیمی‌ترین فانوس دریایی جهان بلکه ساختمانی است که برای اولین بار دموکراسی در آن شکوفا شد.

ساحل-پاتارا

ساحل پاتارا

خط ساحلی چشمگیر تور ارزان آنتالیا ترکیه دارای سواحل خارق العاده ای است. برخی از آنها سنگریزه هستند، برخی دیگر شنی - و پاتارا دقیقاً همین است. این یک امتداد ۱۲ کیلومتری محافظت شده از شن و ماسه ریز باشکوه با فضایی بیش از اندازه کافی برای یافتن مکانی آرام برای فرار از گردشگران است. این منطقه زمانی بندر شلوغ لیکیایی پاتارا بود و منطقه مردابی بزرگی که از یک طرف قابل مشاهده است، تنها چیزی است که از این بندر باستانی که زمانی پر رونق بود، باقی مانده است. قرن‌ها باد تضمین می‌کرد که شن و ماسه خط ساحلی را بازیابی کرده و حتی فانوس دریایی را در چندین متر در داخل زمین باقی می‌گذارد. اکنون این منطقه حفاظت‌شده و یک مکان مهم برای پرورش لاک‌پشت‌های در حال انقراض است که در محلی به نام «کارتا، کارتا» شناخته می‌شوند و شب‌ها تخم‌های خود را در شن‌ها می‌گذارند.

شهر باستانی لتون

برای کاشفان، ویرانه‌های باستانی لتون درست در پشت ساحل واقع شده‌اند و از جلو با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به عقب می‌روید. این مکان یکی از مهمترین مراکز مذهبی لیکیا باستان بوده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد و تاریخ طولانی و جذابی دارد - بنابراین اگر می‌خواهید یک راهنمای خصوصی و تور ترتیب دهیم، به ما اطلاع دهید.

نکات برجسته پاتارا و لتون

سال گذشته (۲۰۲۱) به منظور ارج نهادن به اهمیت این منطقه و محوطه باستانی، سال پاتارا در ترکیه نامگذاری شد. بدون شک پاتارا یکی از چشمگیرترین سواحل شنی ترکیه است که فضای کافی برای فرار از شلوغی تور استانبول را دارد، بنابراین یک پیستاپ ارزشمند در سفرهای شما در امتداد ساحل است.

پاتارا زمانی بندر اصلی لیسیایی ها بود و بندر آن پناهگاه امنی برای کشتی های عبوری بود. این شهر با وسعت قابل توجهی بود، جایی که مردان و بازرگانان در آن ملاقات می‌کردند و هزاران نفر زندگی می‌کردند تا زمانی که شن‌های متحرک بندر را بازپس گرفت و آن را به کمی بیشتر از باتلاق کاهش داد. این سایت سرانجام در قرن سیزدهم متروک شد و تا زمانی که بازسازی در چند دهه گذشته آغاز شد، فرو ریخت و ویران شد.

لتون

لتون

لتون یکی از بزرگترین مکان های باستانی ترکیه است و اکنون یکی از چشمگیرترین کشورهاست. چند ساعت طول می کشد تا ویرانه ها را با جزئیات کاوش کنید، بهترین تجربه با یک راهنمای خصوصی آگاه که می تواند با شما در مورد تاریخ صحبت کند ( جزئیات را از ما بخواهید ). در این میان، در اینجا به چند نکته اصلی اشاره می شود:

سه معبد

سه معبد در لتون وجود دارد که به لتو، آپولون و آرتمیس اختصاص یافته است:

معبد لتو در غرب قرار دارد و کتیبه ای در آن یافت شد که به سه زبان نوشته شده بود. این نوشته ها به باستان شناسان بینشی اساسی از زندگی لیکیایی ها داد و نسخه اصلی اکنون با خیال راحت در موزه فتحیه به نمایش گذاشته شده است.

معبد آپولو در شرق سایت قرار دارد و حاوی موزاییکی است که پیکان آرتمیس را توصیف می کند. این موزائیک به عنوان موزاییک آپولون شناخته می شود و دوباره در موزه فتحیه به نمایش گذاشته می شود تا از آن در برابر عوامل محافظت کند.

معبد آرتمیس کوچکترین معبد از سه معبد است و بین این دو قرار دارد.

تئاتر باستانی

قدمت تئاتر باستانی چشمگیر در لتون به قرن دوم قبل از میلاد برمی گردد و تنها در سال ۲۰۰۲ به طور کامل از تپه های شنی بازیابی شد. اکنون بازسازی شده است و می تواند بار دیگر تماشاگران را با اجراها و نمایش در طول سال سرگرم کند.

خیابان اصلی

خیابان اصلی سنگ فرش با ردیفی از ستون‌ها زمانی مرکز تجاری شهر بود که در ردیف مشاغل، مغازه‌ها و حتی یک فاحشه خانه قرار داشت. به بسیاری از نقاط برجسته لتون منتهی می شود و تا حدی بازسازی شده است.

ساختمان شورا

ساختمان شورا (بولوتریون)

ساختمان شورا که اکنون با سلیقه ای با کف شیشه ای محافظ بر روی کف مرمر اصلی بازسازی شده است، یکی از مهم ترین مکان های لیکیا باستان بود. اینجا بود که لیگ لیکیا جمع می شد. مورخان این لیگ را به عنوان اولین نمونه از دموکراسی نمایندگی می شناسند، و حتی برخی معتقدند که نویسندگان قانون اساسی ایالات متحده حتی از اتحادیه لیکیا به عنوان مرجع استفاده کرده اند.

فانوس دریایی

این امپراتور رومی نرون بود که فانوس دریایی را در لتون در سال ۵۴ پس از میلاد راه اندازی کرد. زمانی در نزدیکی دریا قرار داشت، اما شن و ماسه در طول قرن‌ها خط ساحلی را بازیابی کرد و پایه‌های آن را مدفون کرد و زلزله‌ها باعث فروریختن قسمت‌های زیادی از ساختمان شدند. قدمت این سازه ۶۰ سال قبل از برج هرکول است که پس از اتمام بازسازی، آن را به قدیمی‌ترین فانوس دریایی جهان تبدیل می‌کند.

برای تورهای استانبول و آنتالیا با آژانس مسافرتی گلبرگ سیر تماس بگیریذ گلبرگ سیر مجری مستقیم و کارگزار تور آنتالیا و استانبول است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها