|
کدخبر: 224526

بهترین بازارهای کریسمس در پراگ

پراگ دارای برخی از بهترین بازارهای کریسمس در اروپا است. بازارهای کریسمس دارای تزئینات خیره‌کننده با مناظر تاریخی و مکان‌هایی هستند که محیط‌های افسانه‌ای را به تصویر می‌کشند.

گردشگری بهترین بازارهای کریسمس در پراگ

پراگ دارای برخی از بهترین بازارهای کریسمس در اروپا است. بازارهای کریسمس دارای تزئینات خیره‌کننده با مناظر تاریخی و مکان‌هایی هستند که محیط‌های افسانه‌ای را به تصویر می‌کشند. بازارهای کریسمس در پراگ بی‌نظیر است، چه به دنبال مکان‌های شلوغ و معروف باشید یا بازاری کمتر شناخته شده و محلی را بپسندید، این شهر حرفی برای گفتن دارد. گردشگران بعد از تهیه بلیط کریسمس و سفر به پراگ، برای خرید و امتحان غذاهای خوش‌طعم منطقه به بازارهای کریسمس می‌آیند، زیرا بازارها تجربه‌ای جذاب هستند که لذت تعطیلات را با تمام وجود در اختیار شما قرار می‌دهند.

بازارهای کریسمس در پراگ، در نیمه‌ی دوم ماه نوامبر یعنی اواخر آبان ماه شروع به بازگشایی می‌کنند و به جز برخی که تا ژانویه برپا هستند، بیشتر در شب کریسمس یعنی ۲۴ دسامبر (۳ دی ماه) بسته می‌شوند. بازارهای بزرگ‌تر حس سنتی‌ بیشتری دارند و در آنها صدای رقص و پایکوبی، چراغ‌های چشمک‌زن و درخت‌های کریسمس عظیم شما را وارد دنیای پریان می‌کنند، اما بازارهای کوچک‌تر هم تجربه‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند و محصولات محلی را در بر می‌گیرند. با لیست ما از بهترین بازارهای کریسمس در پراگ، بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این فصل از سال بیابید.

بازار کریسمس در میدان شهر قدیمی (Old Town Square)

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار کریسمس در پراگ در میدان شهر قدیمی واقع شده است که تنها چند قدم دورتر از ساعت نجومی نمادین و کلیسای گوتیک تین فاصله دارد. این بازار در اواخر نوامبر (اوایل آذر) باز می‌شود و روز ششم ژانویه (۱۷ دی) بسته می‌شود. این بازار طولانی‌ترین بازار کریسمس در پراگ و مقصدی عالی برای تعطیلات آخر سال در تمام ماه دسامبر است.

این بازار دارای کلبه‌های چوبی است که به فروش صنایع دستی محلی، عروسک‌های چوبی سنتی، اسباب بازی و تزئینات هستند. این غرفه‌ها در ساعت ۱۰ شب تعطیل می‌شوند اما غرفه‌های فروش غذا و نوشیدنی‌های گرم تا نیمه‌های شب باز هستند. در هنگام خرید هدایا و سوغاتی‌های تعطیلات، یک لانگوش (نان گرد پنیری) یا مقداری پرینیچکی (نان زنجبیلی تند) و یک فنجان هورکا کوکولادا (شکلات داغ)، که همه در فنجان‌ها و بشقاب‌های دوستدار طبیعت سرو می‌شوند، بخرید و نوش جان کنید.

اگر به دنبال راهی برای وارد شدن به روحیه‌ی جشن سال نو در خارج از خانه و در محیط شهر هستید، مطمئناً پیاده‌روی در این بازار این امکان را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر مراسم نورافشانی درختان که در پایان نوامبر در اینجا برگزار می‌شود، اجرای زنده‌ی موسیقی و تئاتر و همچنین صحنه‌های میلاد مسیح و گروه‌های فولکلور نیز وجود دارد. در مرکز این بازار یک پل وجود دارد که می‌توانید روی آن بایستید و عکس‌های خیره‌کننده‌ی چراغ‌های کریسمس بگیرید.

بازار کریسمس در میدان ونسِساس (Wenceslas Square)

این بازار تنها پنج دقیقه از بازار میدان شهر قدیمی فاصله دارد و دومین مقصد محبوب بازار کریسمس در پراگ است. بازار کریسمسی میدان ونسِساس که جلوی موزه‌ی ملی است، به تازگی بازسازی شده و همیشه مملو از مردم محلی و گردشگران است. این بازار از اول دسامبر (۱۰ آذر) باز می‌شود و تا شب ژانویه (۱۱ دی) ادامه دارد و با وجود این که سرگرمی‌های زنده‎ی زیادی در اینجا وجود ندارد، گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. بازار در بلوار شلوغ ونسِساس واقع شده که در کنار آن فروشگاه‌ها، تئاترها و کافه‌های زیادی قرار دارند. فروشگاه‌های اینجا اغلب تا آخرین روزهای ماه دسامبر باز هستند تا خریداران کریسمس بتوانند به راحتی هر چه می‌خواهند بخرند.

در بازار میدان ونسِساس شادی خرید و تعطیلات به گالری‌ها و پاساژهای عجیب و غریب گسترش می‌یابد و در عین حال یک گزینه‌ی عالی برای غذاخوری و به ویژه غذاهای سنتی چک است. در این بازار هدایای دست‌ساز چوبی و فولادی زیادی وجود دارد، بنابراین اگر به دنبال یک هدیه منحصر به فرد هستید، اینجا بهترین مکان برای شما است.

بازار کریسمس در مجموعه‌ی قلعه‌ی پراگ (Prague Castle)

این بازار کریسمسی که در میدان سنت جورج در داخل مجموعه‌ی قلعه‌ی پراگ قرار دارد، کمی کوچک‌تر از دو بازار قبلی است ولی در پشت آن کلیسای جامع سنت ویتوس قرار دارد که خودش یک جاذبه‌ی گردشگری شهر پراگ است. در اینجا، غرفه‌های چوبی و ساختمان‌های قرون وسطایی با حال و هوای کریسمسی جشن گرفته و می‌درخشند به علاوه، شما می‌توانید مناظر پراگ را از درون قلعه ببینید و عکس‌های زیبایی بگیرید، به‌خصوص زمانی که یک درخت کریسمس روشن و شاد را در قاب دروبین خود قرار دهید.

این بازار از حدود ۷۰ غرفه تشکیل شده که فقط محصولات باکیفیت و صنایع دستی منحصر‌به‌فرد را ارائه می‌دهند. در اینجا دکورهای پلاستیکی یا هدایای کارخانه‌ای و تولید انبوه را نخواهید یافت. این بازار مرکز غذاهای خوشمزه‌ی منطقه‌ای و مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از هنرها و صنایع دستی ظریف است. بازار کریسمس قلعه در روزهای هفته فقط تا ساعت ۶ بعدازظهر و در تعطیلات آخر هفته تا ساعت ۷ بعد از ظهر باز است، بنابراین اگر می‌خواهید مدتی را به گشتن در اطراف اختصاص دهید، زودتر به آنجا بروید.

 

میدان صلح

بازار کریسمس در میدان صلح یا نامیستی میرو (Náměstí Míru)

این بازار کریسمس کوچک در خیابان سنت لودمیلا واقع است و در میان بازارهای پراگ، زودتر از همه کار خود را آغاز می‌کند و چراغ‌هایش حدوداً در روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) روشن می‌شوند. اگر قصد دارید کریسمس در پراگ را کمی زودتر آغاز کنید، این بازار مقصد شماست. در حدود ۶۰ غرفه‎ی این بازار بر فروش تقویم‌های سنتی، تاج گل‌های تازه، لوازم آرایشی دست‌ساز و صابون، تعداد زیادی شمع و وسایل تزئینی نقاشی‌شده با دست تمرکز می‌کنند. اگر به دنبال هدایای مقرون به صرفه، شکلات‌های دست‎ساز و هدایای غیرعادی مانند اشیای ساخته‌شده با کاغذ بازیافتی و یا هدایایی برای حیوانات خانگی خود هستید، این بازار کریسمسی، مکانی عالی برای خرید و بازدید است.

در بازار میدان صلح شیرینی‌های زیادی از جمله بادام بو‌داده و شیرینی‌های زنجبیلی نیز پیدا می‎کنید. بسیاری از آنها به زیبایی بسته‌بندی شده‌اند، بنابراین می‌توانید آن را به عنوان هدیه تقدیم کنید. اگرچه میدان صلح خیلی بزرگ نیست، اما بازار با درختی بزرگ، چراغ‌های آویزان فراوان و یک صحنه‌ی میلاد مسیح که با دست نقاشی شده، بهترین استفاده را از این میدان کوچک می‌کند. در طول هفته در اینجا فعالیت‌های خانوادگی وجود دارد و بعدازظهرها می‌توانید صدای خوانندگان دوره‌گرد را بشنوید که در زیر درختان آواز می‌خوانند.

بازار کریسمس در جزیره‌ی کامپا (Kampa Island)

به سختی می‌توانید مکانی منحصربه‌فردتر از جزیره‌ی کامپا را به عنوان بازار کریسمس در پراگ پیدا کنید. کامپا دارای موزه‎ی جذاب هنر چک قرن بیستم، دیوار معروف لنون ​​و چرخ آسیاب عظیم قرن پانزدهمی است که البته خودِ آسیاب مدت‌هاست که از بین رفته است. بازار کوچک کریسمس در این جزیره در یک خیابان-پیاده‌روی سنگفرش با درختان و خانه‌های رنگارنگ بورگس قرار دارد. هنگامی که سرودهای کریسمس و چراغ‌های چشمک‌زن و منظره‎ای از رودخانه ولتاوا را به این مناظر اضافه کنید، کل منطقه به یک کارت کریسمس زنده تبدیل می‎شود.

بیشتر هدایای خانگی و صنایع دستی، از تزئینات سنتی درخت کاهی گرفته تا لیوان‌های نقاشی‌شده و مجسمه‎های شیشه‌ای و چوبی در این بازار یافت می‌شود. به علاوه، فنجان‌های شکلات داغ که از آنها بخار بیرون می‌زند، یک عنصر اصلی در این بازار است که می‌توانید در هنگام نوش جان کردن آن، در یک عصر سرد زمستانی در جست‌وجوی هدیه‌ی مناسب برای عزیزانتان باشید. این بازار کریسمسی در روز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) کار خود را آغاز می‌کند.

بازار کریسمس یرژیوس پودیروبراد (Jiřího z Poděbrad)

این بازار کریسمس نسبت به سایر بازارها کمی خارج از مسیرهای اصلی شهر است اما همین موقعیت مکانی دو مزیت غیرمنتظره به همراه دارد: جمعیت کمتر و نرخ ارزان‌تر. یرژیوس پودیروبراد، بازاری پرجنب‌وجوش است که دارای جشن و برنامه‌های خانوادگی، رویدادهای متعددی شامل کنسرت، آوازخوانی محلی و کارگاه‌های صنایع دستی خانوادگی است. به‌علاوه، اگر قصد دارید از کلیسایی که بزرگ‌ترین ساعت جمهوری چک با قطر ۷.۶ متر را در خود جای داده دیدن کنید، خواهی نخواهی وارد این بازار هم می‌شوید چون بازار دقیقاً در مقابل این کلیسا قرار دارد.

در این بازار کریسمس، شب سال نو را با بیسکویت‌های سنتی زنجبیلی و غرفه‌های غذا و خوراکی‌های سنتی تجربه کرده و در کنار آن مجموعه‌ای از صنایع دستی و زیورآلات کریسمسی را خواهید دید. در پارک نیمکت‌هایی وجود دارد و برخی از غرفه‌های غذا میزهای ایستاده‎ی خود را در اطراف چیده‌اند، بنابراین می‌توانید در میان خرید کردن، کمی هم استراحت کنید. می‌توانید با رزرو هتل در نزدیکی بازارهای پراگ، زمان مناسب برای بازدید از بازارهای کریسمسی را داشته باشید.

بازار کریسمس میدان جمهوری یا نامستی ریپابلیکی (Náměstí Republiky)

اگرچه بازار کریسمس میدان جمهوری در مقایسه با سایر بازارهای کریسمس در پراگ نسبتاً کوچک است، اما هنوز هم درصدی از خریداران را به خود جذب می‌کند و این به دلیل موقعیت مکانی عالی آن است. این بازار در چند قدمی برجی متعلق به دوران گوتیک به نام پودر و درست خارج از پالادیوم، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای پراگ، قرار دارد. در این بازار تاج گل‌ها و تزئینات کریسمسی را پیدا می‌کنید.

بازار میدان جمهوری همچنین مکانی عالی برای یافتن گیاه دارواش است: رسم است که مردم در لحظه‌ی سال نو، برای تبریک گفتن به هم، در زیر تکه‌ای از این گیاه یکدیگر را ببوسند، اما در بسیاری از بازارها فراموش می‌کنند که این گیاه مهم را بفروشند. با این حساب شما می‌توانید با خرید این گیاه در این بازار، کریسمس در پراگ را کاملاً تجربه کنید. این بازار مجموعه‌ای عالی از غذاها و نوشیدنی‌ها را نیز دارد، بنابراین حتی اگر قصد دارید به بازار کریسمس میدان شهر قدیمی (که فقط چند دقیقه دورتر است) بروید، می‌توانید یک لقمه‌ی خوشمزه یا یک نوشیدنی گرم در اینجا بخورید.

بازار کریسمس آندل (Andel)

این بازار کریسمس که درست خارج از ایستگاه متروی آندل در یک پیاده‎روی وسیع واقع شده است، از ۳۰ نوامبر تا ۲۳ دسامبر (۹ آذر تا ۲ دی) برپا است. این مکان در بقیه‌ی ایام سال، یک مکان محبوب برای خرید محصولات کشاورزان منطقه است و نه تنها به خاطر میوه‌ها و سبزیجات تازه، بلکه برای غذاهای پخته ‎شده‌ اش نیز معروف است.

وقتی زمان تعطیلات کریسمس در پراگ فرا می‌رسد، این بازار کریسمس با فروش بسیاری از محصولات خوراکیِ تازه و ظروف سرامیکی و چوبی برای خانه، بخشی از جذابیت محلی را به خود اختصاص می‌دهد. همه‌ی وسایل معمول و مربوط به کریسمس را در اینجا پیدا خواهید کرد: شمع، اسباب‌بازی و تاج‌های گل، به علاوه‌ی صنایع دستی و هنری. این بازار که دور از مسیر توریستی قرار دارد، با فضای محلی اصیل، اجناس با کیفیت‌تر و قیمت‌های ارزان‌تر، گردشگران خاص را به خود جذب می‌کند. بازار آندل یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید یک درخت کریسمس واقعی نیز هست.

 

هاولسکی

بازار کریسمس هاولسکی (Havelsky Market)

بازار هاولسکی با قدمتی تقریباً ۸۰۰ ساله، قدیمی‌ترین بازار پراگ است. این بازار زمانی به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید مواد غذایی بود که میوه‌ها و سبزیجات تازه را از تولیدکنندگان محلی به صورت عرضه‌ی مستقیم به‌دست خریداران می‌رساند و البته اسباب بازی‌های چوبی سنتی و سوغاتی نیز درآن به فروش می‌رفت.

در طول فضای جشن تعطیلات و در دروان کریسمس در پراگ می‌توانید به خرید انواع لوازم کریسمس، از جمله شیشه‌های بوهمی، اسباب‌بازی‌های چوبی و زیورآلات و تزئینات کریسمسی بپردازید. بازار هاولسکی به ویژه برای فروش عروسک‌های نخی چوبی جای مناسبی است و در طول کریسمس، چهره‌های محلی مانند سنت نیکولاس (بابا نوئل چک) نیز در میان اقلام برای فروش ظاهر می‌شوند.

بازار کریسمسی تیلوو نامیستی (Tylovo Náměstí)

تیلوو نامیستی یک بازار کریسمس در پراگ، است که احساس آرامش، بخشی از جذابیت آن است. بازار تیلوو نامیستی در یک محله‌ی مسکونی واقع شده است، کمتر از پنج بلوک با بازار میدان صلح فاصله دارد، بنابراین اگر در آن منطقه هستید، رفتن به هردوی آنها ارزش دارد. جاذبه‌ی اصلی این بازار غذا است که مقدار زیادی از آن در اینجا یافت می‌شود. علاوه بر غذاهای کریسمسی چک، چند خوراکی خوشمزه از کشورهای دیگر نیز خواهید یافت، از جمله شیرینی بسیار محبوب تردلنیک که یک شیرینی رول شده‌ی ترد با شکر و دارچین است. اسباب‌بازی‌های چوبی، زیورآلات درختی، و مجموعه‌ای از کالاهای سنتی نیز در اینجا وجود دارد. بلیط هواپیما خارجی را از سایت فلایتیو تهیه و به پراگ سفر کنید.

بازار کریسمس قلعه‎ ی کارلشتین (Karlštejn Castle)

قلعه‌ی گوتیک کارلشتین که تنها ۴۰ دقیقه با قطار از پراگ فاصله دارد، در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین قلعه‎ های این کشور است. در حالی که بازار کریسمس اینجا به اندازه بازار کریسمس در پراگ نیست، خرید تزئینات دست‌ساز بسیار جذاب است. شهر کارلشتین به دلیل هنرمندان، منبت‌کاران و صنعت‌گران محلی و همچنین تعدادی مغازه‌های عتیقه فروشی کوچکش معروف است که همگی برخی از آنها منحصربه‌فردترین و اصلی‌ترین هدایای کریسمس‌ ها را ارائه می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها