|
کدخبر: 213959

تفریحات میدان تکسیم، ویژه مسافران استانبول

میدان تکسیم یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول ترکیه است که به‌لطف داشتن تفریحات و جاذبه‌های متعدد، اکثر گردشگران بازدید از آن را در برنامه سفر خود می‌گنجانند.

استانبول با ریتم پویا و منحصربه‌فرد خود، ده‌ها گزینه تفریح شبانه و سرگرمی را به گردشگران نوید می‌دهد. از رستوران‌های متعدد تا سالن‌های کنسرت، شور و هیجان در تمام طول شب برقرار است. در مرکز این زندگی شبانه، تکسیم و محله‌های آن قرار دارند.

میدان تکسیم که از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول و پاتوق اهالی ترکیه و گردشگران به حساب می‌آید، نه‌تنها در طول روز، بلکه در شب جذابیت‌های خاص خود را دارد. بنابراین، گردشگران می‌توانند شادترین سرگرمی‌ها را در شبانه‌روز داشته باشند و استانبول مدرن را تجربه کنند.

بازدید از یادبود جمهوری

شروع گردش خود را از مرکز میدان تکسیم شروع کنید و نگاهی به بنای یادبود جمهوری بیندازید که توسط «پیترو کانونیکا» (Pietro Canonica)، مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی ساخته شده است. این یادبود به‌مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ میلادی طراحی شد که رهبران انقلابی مانند آتاتورک در آن حضور دارند.

چشیدن غذاهای محلی

تکسیم ۲۴ ساعته بیدار و پرجنب‌وجوش است و طیف وسیعی از فرصت‌های غذاخوری از رستوران‌های لوکس تا رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت را در خود جای داده است که علاوه بر گردشگران، پاتوق بسیاری از افراد محلی هستند. شما می‌توانید هر نوع غذا و نوشیدنی، غذاهای ترکی و جهانی را به سلیقه خود در تکسیم پیدا کنید.

از جمله این غذاخوری‌ها می‌توان «رستوران ۳۶۰» (360 Restoran) اشاره کرد که با طراحی مدرن و چشم‌انداز پانورامای خود از شهر قدیمی و سرابورنو، لذت صرف غذا را دوچندان می‌کند. رستوران «بابیلون» (Babylon) نیز با اجرای زنده انواع موسیقی از موسیقی محلی ترکیه تا پاپ و راک برای بسیاری از گردشگران جذاب به نظر می‌رسد.

در حوالی میدان تکسیم، شعبه‌هایی از رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود وجود دارد که نباید آن‌ها از دست بدهید. برای تجربه‌ای بومی‌تر به سراغ غذاهای خیابانی محلی بروید. ایسلک برگر که نوعی همبرگر است و با سس گوجه مخصوص و سبزیجات معطر سرو می‌شود یا دونر کباب که ساندویچی با گوشت گوساله یا گوشت مرغ است، از جمله غذاهای ترکی هستند که صرف آن‌ها در تور استانبول خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به جا خواهد گذاشت. در کنار غذا، آیران یا دوغ را امتحان کنید که با ماست تهیه می‌شود و در تابستان بیشتر رایج است.

خرید شیرینی های ترکی

 

هیچ کس نمی‌تواند در برابر قهوه‌ای عصرگاهی با طعم ترکی مقاومت کند. فقط باید سری به کافه‌های متعدد تکسیم بزنید تا طعم آن‌ها را بچشید. بهترین مغازه‌های شیرینی نیز در این منطقه فعالیت می‌کنند و نه‌تنها می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را میل کنید، بلکه مقداری برای خانواده و دوستان خود بخرید و به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرید. اگر به فکر طعم متفاوت‌تری هستید، بستنی ترکی را امتحان کنید که بستنی غلیظ و دلچسبی است.

یکی از مکان‌هایی که بهترین چیزکیک و قهوه در تکسیم را سرو می‌کند و واقعا بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارد، «کافه ویانا» (Viyana Caf) است که در کنار برج گالاتا قرار دارد. این مکان به‌خاطر چیزکیک خوشمزه سن سباستین معروف است که می‌توانید آن را بدون شکر یا با شکلات کاراملی، شکلات تیره یا شیری سفارش دهید.

بازدید از مرکز فرهنگی

مرکز فرهنگی آتاتورک (AKM) یک مرکز فرهنگی چندمنظوره و خانه اپرا است که جزو مهم‌ترین نمونه‌های معماری ترکی از دهه ۱۹۶۰ میلادی به حساب می‌آید. در این محل تئاتر، اپرای ملی ترکیه، باله و کنسرت برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه مرکز فرهنگی مذکور میزبانی فستیوال تابستانی هنر و فرهنگ را بر عهده دارد.

تماشای هنرهای خیابانی

گشت‌وگذار در اطراف میدان تکسیم در عصر، تجربه متفاوتی از این منطقه را برایتان رقم خواهد زد. نوازندگان با استعداد خیابانی با آهنگ‌های دوست‌داشتنی شما را به وجد می‌آورند و در صورتی که به خیابان‌های فرعی قدم بگذارید، با گرافیتی‌های محلی مواجه می‌شوید. در این میدان به هر گوشه که نگاه کنید، نشانه‌هایی از هنر را خواهید دید.

خرید سوغاتی

تکسیم احتمالا یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید و سوغاتی در کل شهر است. سراسر خیابان مملو از مغازه‌هایی با کالاهای مختلف از جمله پوشاک، خوراکی‌، جواهرات، صنایع دستی و... است. در واقع، این منطقه سرزمین رویایی خریداران است و می‌تواند حتی مشتاق‌ترین خریداران را نیز حسابی خسته کند. اگر از خرید لذت می‌برید، خیابان استقلال را از دست ندهید که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و یک خیابان خرید طولانی، شیک و پرطرفدار است.

گشت و گذار با تراموا

منطقه تکسیم، مرکز مهمی برای حمل‌ونقل عمومی است که به‌عنوان نقطه اصلی انتقال سیستم اتوبوس شهری و ایستگاه مرکزی شبکه مترو استانبول عمل می‌کند. همچنین خط تراموا از اینجا شروع می‌شود. استفاده از حمل‌ونقل عمومی انتخاب خوبی برای گردش در این منطقه به حساب می‌آید و اگرچه می‌توانید در نقاط مختلف مسیر تراموا پیاده شوید؛ ترجیحا تا انتهای مسیر را بروید و با پای پیاده به میدان تکسیم برگردید.

شما به‌سادگی می‌توانید وقت خود را صرف قدم‌زدن در اطراف و تماشای مناظر کنید. در این منطقه شگفت‌انگیز چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد؛ حتی می‌توانید روی یک نیمکت بنشینید و به تماشای مردم مشغول شوید.

پیاده روی در پارک گزی

پارک گزی که درست در کنار میدان تکسیم واقع شده، تنها محوطه سرسبز بزرگ در تکسیم است. در این پارک زیبا می‌توانید در زیر سایه درختان قدری استراحت کنید و از تماشای سرزندگی شهر لذت ببرید. پیاده‌روی در آن نیز تجربه متفاوت و لذت‌بخشی خواهد بود.

زندگی شبانه

تکسیم هرگز نمی‌خوابد و زندگی شبانه آن در کل استانبول بسیار معروف است. خیابان استقلال و خیابان «Siraselviler» از محبوب‌ترین مناطق تکسیم برای تفریح شبانه هستند.

تکسیم، محلی نیست که یک بار بازدید از آن شما را راضی کند و جایگاه ویژه‌ای در قلب گردشگران دارد؛ به‌خصوص که فرهنگ‌های زیادی را در کنار یکدیگر گرد آورده است. همچنین خیابان‌های شلوغ آن مملو از مردمی است که لبخند بر لب دارند و چه چیزی بهتر از یک محیط شاد می‌تواند تجربه سفر با تور ترکیه را برایتان خاطره‌انگیز کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها