|
کدخبر: 210106

چگونه در سریعترین زمان پاسخ تست کرونای پروازی خود را دریافت کنیم؟

تست کرونای پروازی یکی از اقدامات اصلی و ضروری برای پروازهای هوایی خارج از کشور می‌باشد.

تست کرونای پروازی یکی از اقدامات اصلی و ضروری برای پروازهای هوایی خارج از کشور می‌باشد. از آنجایی که ویروس همه‌گیر کرونا روز به روز در حال گسترش می‌باشد، شرکت‌های هواپیمایی برای قطع زنجیره انتقال این ویروس انجام تست PCR را برای تمام مسافران پروازهای خارجی اجباری کرده‌اند. به همین منظور برای خروج یا ورود به کشور باید نتیجه منفی آزمایش PCR را به همراه داشته باشید.

تست کرونا قبل پرواز

آیا تست کرونای پروازی ضرورت دارد؟

برای حفظ سلامتی مسافران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، انجام تست کرونا برای پروازهای خارجی امری ضروری است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، انجام تست کرونای پروازی برای سفرهای خارجی یکی از قوانین مهمی است که به تصویب سازمان بهداشت جهانی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی و سازمان جهانی هواپیمایی رسیده و الزامی می‌باشد.

در نظر داشته باشید که برای انجام تست PCR باید به آزمایشگاه‌های مورد تایید شرکت هواپیمایی موردنظر مراجعه کنید. چرا که هریک از شرکت‌های هواپیمایی، تست کرونا در تعدادی از آزمایشگاه‌های خاص را قبول دارند. شما می‌توانید ۲۴ ساعت تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از تاریخ پرواز خود تست کرونای پروازی را انجام دهید و در نهایت به همراه جواب منفی تست PCR به فرودگاه مراجعه کنید.

هنگام دریافت کارت پرواز تمام مسافران پروازهای خارجی موظف هستند که جواب منفی تست کرونا خود را به همراه بلیط و پاسپورت به کانتر ایرلاین تحویل دهند. فراموش نکنید که نتیجه آزمایش باید به زبان انگلیسی و به صورت چاپ‌شده ارائه شود و همچنین دارای سربرگ و مهر رسمی آزمایشگاه باشد تا مورد قبول شرکت هواپیمایی واقع شود.

حتی اگر تاریخ پرواز یا تاریخ نمونه‌گیری آزمایشگاه با روزهای تعطیل تداخل داشته باشد، آزمایشگاه طرف‌قرارداد ایرلاین خارجی موظف است که این آزمایش را حتی در روزهای تعطیل انجام دهد و پاسخ آن را هرچه سریع‌تر ارائه نماید.

تست PCR برای پرواز

انجام تست کرونا برای چه کسانی در اولویت قرار دارد؟

همان‌طور که می‌دانید برخی از افراد دارای شرایط ویژه‌ای هستند و ممکن است سیستم ایمنی بدن آنها نسبت به سایر افراد ضعیف‌تر باشد. به طور کلی، انجام تست کرونا برای گروهی از افراد ضروری‌تر می‌باشد؛ چرا که با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند این ویروس می‌تواند خطرهای جدی را برای آنها در پی داشته باشد. از جمله کسانی که در گروه خاص و حساس قرار می‌گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، آسم، دیابت و غیره هستند.
  • افراد مسن
  • افرادی که دارای علائم شدید نظیر تب، بدن‌درد و تنگی‌نفس هستند.
  • خانم‌های باردار.

تست کرونا پرواز

شرایط تست کرونا برای پرواز چیست؟

نتیجه تست کرونا بسیار مهم است و هرگونه اشتباه در نتیجه این آزمایش، می‌تواند جان شما و دیگران را به خطر بیاندازد. به همین دلیل، دقت بالا در انجام تست کرونای پروازی امری مهم و ضروری می‌باشد. برخی نکات وجود دارد که برای کاهش میزان خطا و دقیق بودن نتیجه تست PCR کرونا باید آنها را رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توصیه می‌شود قبل از انجام تست، از سیگار کشیدن و آدامس جویدن خودداری نمایید.
  • بهتر است حدود یک ساعت قبل از انجام تست کرونا از نوشیدن مایعاتی مانند آب، چای، قهوه و... پرهیز کنید.
  • توصیه می‌شود که قبل از انجام آزمایش پی‎‌سی‌‎آر مسواک نزنید و از نخ دندان و دهان‌شویه نیز استفاده نکنید.
  • برای از بین رفتن آلودگی‌های موجود در ترشحات حلق بهتر است یک ساعت قبل از انجام تست کرونا، کمی آب در دهان و حلق خوئ غرغره نمایید.

تست کرونا برای پرواز

تست PCR در منزل با پاسخ‌دهی سریع!

به‌طور معمول روزهای قبل از سفر بسیار پرمشغله و حساس هستند به‌ویژه در سفرهای خارجی و سفرهایی که به مدارک خاصی نیاز دارند باید هرچه سریع تر اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. به همین دلیل، برای تسهیل فرآیند تست کرونا و همچنین تامین رفاه حال افراد جامعه، تیم هومکا خدمات آنلاین و انجام تست PCR در منزل، با پاسخ‌دهی بسیار سریع را برای شما در نظر گرفته است. با استفاده از این خدمات شما می‌توانید بدون اینکه زمان زیادی برای آزمایش دادن یا گرفتن جواب آزمایش صرف کنید، در کوتاه‌ترین فرصت تست خود را انجام دهید.

پاسخ‌دهی سریع در شرایطی که شما حداکثر ۹۶ ساعت پیش از پرواز برای انجام تست فرصت دارید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هم‌چنین باید در نظر داشته باشید که بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی انجام تست کرونا برای پرواز را تا حداکثر ۳ روز قبل از تاریخ پرواز قبول می‌کنند به همین دلیل شما باید هرچه سریع تر نتیجه آزمایش خود را دریافت نمایید.

شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه، از خدمات تست کرونا برای پرواز به صورت آنلاین بهره‌مند شوید. برای این کار کافیست که از تیم پزشکی و آزمایشگاهی هومکا کمک بگیرید. مجموعه هومکا با آزمایشگاه‌های مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی همکاری داشته و با توجه به ایرلاین پرواز شما، نمونه آزمایشی شما را به یکی از آزمایشگاه‌های منتخب ارائه داده و نسخه چاپی و کتبی جواب آزمایش را همراه با مهر رسمی، سربرگ آزمایشگاه و به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار خواهد داد.

بنابراین اگر زمان سفرتان نزدیک است و فرصت مراجعه به آزمایشگاه جهت انجام تست کرونا را ندارید، می‌توانید به راحتی از خدمات تست کرونا ۱۲ ساعته هومکا در منزل خود بهره ببرید. برای انجام این کار به عکس واضح از پاسپورت و همچنین قید تاریخ و ساعت پرواز خود نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است به وبسایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

 

ارسال نظر