|
کدخبر: 149685

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

کشور کانادا به عنوان سومین کشور جهان از نظر تحصیلات و نظام آموزشی، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی پیدا کرده است.

گردشگری شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

کشور کانادا به عنوان سومین کشور جهان از نظر تحصیلات و نظام آموزشی، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی پیدا کرده است. این کشور که بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده، محل قرارگیری برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است. اما محبوبیت کانادا تنها به دلیل استانداردهای برتر آموزشی و دانشگاه‌های مشهور آن نیست. عواملی چون امنیت اجتماعی، ثبات اقتصادی، خدمات رفاهی و اخذ آسان اقامت دائم از دیگر دلایل مهم انتخاب کشور کانادا برای مهاجرت تحصیلی است.

تحصیل در کانادا تنها شامل تحصیل در دانشگاه‌های آن نمی‌شود، بلکه کالج‌های کانادایی نیز شهرت بسیار زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی دارند. در واقع سیستم آموزشی خاص کانادا به افراد اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های متعددی برای تحصیلات عالی خود داشته که هرکدام از آنها به آینده شغلی متفاوتی ختم می‌شود. کالج‌های کانادا به منظور ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و تقویت مهارت‌های عملی و شغلی در میان دانشجویان تاسیس شدند. امروزه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از طریق اخذ پذیرش از کالج‌ها، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند.

چرا تحصیل در کالج؟

 ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود دانشگاه‌های مطرحی چون دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مک مستر و واترلو چرا باید افراد برای کالج‌های کانادا اقدام کنند؟ در پاسخ باید گفت که سیستم کالج‌ به طور کلی با دانشگاه متفاوت است و افرادی که تحصیل در کالج را انتخاب می‌کنند، قصد دارند تا از طریق یادگیری مهارت‌های عملی به سرعت جذب بازار کار شوند. دوره‌های کالج به صورت دو ساله و سه ساله هستند و دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیلات مدرک دیپلم کالج را دریافت کنند.

حتی ماهیت و تنوع رشته‌های ارائه شده در کالج نیز با دانشگاه متفاوت است؛ رشته‌های کالج معمولا بعدی عملی دارند و با کارآموزی‌های دانشجویی همراه هستند. فارغ‌التحصیلان کالج به دلیل مهارت‌های شغلی یادگرفته در طول تحصیل خود، از شانس بیشتری برای استخدام برخوردار هستند. همچنین بسیاری از کالج‌های کانادا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی موجود در حوزه تخصصی خود آشنا می‌سازند.

پذیرش در کالج‌ها به نسبت دانشگاه‌ها بسیار ساده‌تر است؛ تمامی افراد دارای دیپلم دبیرستان که بتوانند سطح زبان معادل آیلتس ۶ ارائه کنند، می‌توانند از کالج‌های کانادا پذیرش بگیرند. برخلاف دانشگاه، رنج سنی اهمیت چندانی در پذیرش کالج نداشته و متقاضیان تا ۳۵ سال می‌توانند برای دیپلم کالج اقدام کنند. همچنین شهریه‌های کالج به نسبت دانشگاه پایین‌تر بوده و به طور متوسط برابر با ۱۷۰۰۰ دلار در سال است.

چه کسانی بهتر است برای کالج اقدام کنند؟

تحصیل در کالج برای افرادی مناسب است که قصدشان از مهاجرت تحصیلی، ورود به بازار کار و اشتغال است. اگرچه اعتبار مدارک دانشگاهی و درآمد فارغ‌التحصیلان آن به نسبت کالج بیشتر است، دانشجویان کالج مهارت‌های عملی و کاربردی بیشتری یاد می‌گیرند و به همین دلیل آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار دارند.

همچنین شاغلین در برخی از مشاغل همچون پرستاری یا حقوق، که دریافت جاب آفر برای آنها به دلیل گواهی‌ها و مجوزهای خاص در کانادا، نامحتمل است، از طریق تحصیل در کالج می‌توانند به سادگی در حرفه خود استخدام شوند. کالج‌ها همچنین فرصت بسیار مناسبی برای افرادی هستند که از رزومه تحصیلی قوی برخوردار نیستند و شانس خوبی برای پذیرش از دانشگاه‌ها ندارند.

مشهورترین کالج‌های کانادا کدامند؟

  • کالج فن شاو
  • کالج سنتنیال
  • کالج سنکا
  • کالج جورجین
  • کالج کانستوگا
  • کالج هامبر
  • کالج جورج براون

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

تحصیل در دانشگاه می‌تواند هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد و همچنین مدت زمان بیشتری به طول انجامد. در حالی که دوره‌های کالج اغلب کوتاه‌ترند و شهریه‌های آن به نسبت دانشگاه به صرفه‌تر است. تحصیل در کالج راهی است برای تحصیل در رشته‌های متنوع و کاربردی که شرایط استخدام افراد را تسهیل ساخته و مهارت‌های لازم را در طول تحصیل به دانشجویان آموزش می‌دهد. پذیرش از کالج به مراتب از دانشگاه ساده‌تر بوده و فارغ‌التحصیلان آن همانند دانشگاه می‌توانند برای اخذ ویزای پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست دهند تا از تجربه ارزشمند کار در کشوری پیشرفته همچون کانادا بهره‌مند گردند. کالج‌ها مناسب افرادی هستند که چندان به محیط نظری و آکادمیک دانشگاه علاقه‌ای نداشته و ترجیح می‌دهند تا توانایی‌های عملی خود را در رشته مورد نظرشان تقویت کنند.

اغلب دانشجویان کالج در دوران تحصیل خود در برنامه‌های کارآموزی شرکت کرده و از این طریق با شرکت‌های مشهور حوزه تخصصی خود آشنا می‌شوند و روابط شغلی پایدار و مهمی را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا که به دلایل سنی، مالی یا تحصیلی امکان اخذ پذیرش از طریق دانشگاه را ندارند، می‌توانند برای تحصیل در کالج‌های کانادا اقدام کنند و پس از اخذ پذیرش ویزای تحصیلی این کشور را به‌دست آورند.

کانادا

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها