|
کدخبر: 149644

تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف | مزایای تحصیل در این کشور چیست؟

چرا تحصیل در کشور کانادا

تعداد آمار مهاجرین ایرانی به کشور کانادا به ویژه دانشجویان، نشان‌دهنده این است که کانادا پتانسیل‌های زیادی در زمینه دارد. اگر شما هم مشتاق به تحصیل در کانادا هستید و نیاز به دریافت راهنمایی در این زمینه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کانادا۱

تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

کشور کانادا دارای نرخ بالای مهاجرین از کشورهای مختلف است. این کشور سردسیر به دلیل نیاز به نیروی متخصص و مواردی از این دست، قوانین راحت‌تری برای پذیرش مهاجر دارد. این امر به ویژه برای تحصیل در کشور کانادا نکته قابل توجهی است. تحصیل در این کشور می‌تواند مقدمه دریافت اجازه اقامت دائم و کار در یکی از ده استان کانادا باشد.

ممکن است سوال شود که چه چیزی باعث شد کانادا رتبه ۳ را به عنوان محبوب‌ترین مقصد تحصیل دانشجویان بین المللی در جهان کسب کند؟ دلیل افزایش محبوبیت تحصیل در کشور کانادا از طرف دانشجویان بین‌المللی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در کانادا

مورد دیگر از مزایای تحصیل در کشور کانادا پایین بودن هزینه است. البته در عین حال یکی از مواردی که ممکن است شما را از پیگیری رویای شما برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در کانادا باز دارد، هزینه شهریه است. دانشجویان بین المللی در مقایسه با دانشجویان داخلی در کانادا مجبور به پرداخت شهریه بالاتری هستند. بااین‌وجود هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با دانشگاههای استرالیا، ایالات متحده و انگلستان پایین‌تر است. هزینه مسکن و هزینه زندگی نیز در مقایسه با سایر کشورها کمتر است.
 

کانادا۲

امنیت بالای این کشور

کانادا در شاخص صلح جهانی، در رتبه ۶  قرار گرفته است. در مورد قانون و حمایت از افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند اعم از مهاجران داخلی یا خارجی هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد. همچنین در تمامی موارد از لحاظ شغلی تا تحصیل در کانادا امنیت وجود دارد.

آموزش باکیفیت و امکان کار در حین تحصیل

 مدارک تحصیلی کانادایی تقریباً برابر با مدرک ایالات متحده، استرالیا و انگلستان است. یک مطالعه در سال 2016 نیز گزارش داد که تعداد زیادی از 50 دانشگاه برتر جهان، متعلق به دانشگاه‌های کانادا است. فرصت‌های برابر برای تحصیل و کار به یک فرد به عنوان یک دانشجوی بین المللی داده خواهد شد و با کار نیمه وقت، بودجه کافی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و هزینه کمک زندگی را خواهد داشت.

تحصیل در کانادا در حین کار این امکان را برای شما فراهم می کند که در حین زندگی مستقل از پس هزینه‌های خود بر بیاید. اگر از مدرسه ای فارغ التحصیل شده اید که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را ارائه می‌دهد.

استفاده از زبان انگلیسی در مراودات

اگرچه زبان فرانسوی نیز یک زبان رسمی در کانادا است، زبان انگلیسی تقریباً در تمام استان‌ها و شهرها وسیله ارتباطی بین افراد است. تا زمانی که به زبان انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید.

گزینه‌های مهاجرت متعدد

 دولت کانادا فرصت‌های مهاجرتی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. انتقال آسان از ویزای دانشجویی به ویزای کار آزاد روش‌هایی هستند تا بتوانید تجربه تحصیل در کانادا و بعد از آن کار و اجازه زندگی در این کشور را کسب کنید.
 

کانادا۳

مقاطع مختلف برای تحصیل در کانادا

به جز مدارس و کالج که دوره‌های مقدماتی برای تحصیل در کشور کاناداست اکثر افراد به قصد تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیل دکترا در کانادا وارد خاک این کشور می‌شوند. شرایط هر کدام از این مقاطع در ادامه آورده شده است.

تحصیل کارشناسی در کانادا

افرادی که قصد تحصیل در کشور کانادا برای دریافت مدرک لیسانس را دارند، باید مدرک پایان دوره تحصیلی ۱۲ ساله دبستان و دبیرستان خود را ارائه دهند. در صورتی که فرد قصد تحصیل کارشناسی در کانادا را دارد و مدرک دیپلم دارد، باید پیش دانشگاهی خود را در این کشور بگذارند تا بتواند برای لیسانس وارد دانشگاه‌های کانادا شود.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که برای تحصیل در مقطع لیسانس کشور کانادا باید به آن توجه شود، نیاز به کسب نمره زبان قابل قبول است. در برخی موارد ممکن است که فرد دوره‌های یادگیری زبان را پیش از شروع مقطع لیسانس در این کشور بگذارند.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

افرادی که قصد تحصیل در کشور کانادا برای دریافت مدرک ارشد را دارند، در برخی موارد امکان دریافت بورسیه را دارند، اما در دیگر موارد باید هزینه شهریه را بپردازند که از طریق کار نیمه وقت توان پرداخت آن را خواهید داشت.

همچنین برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا نیاز است تا مدرک کارشناسی خود را با حداقل معدل ۱۳ ارائه دهید. همچنین ارائه توصیه نامه از سمت یک استاد روند کار شما را برای پذیرش تسهیل خواهد کرد. در نهایت اینکه باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی باشد را ارائه داد. دست‌کم نمره و مدرک مورد نیاز برای پذیرش IELTS, ۶.۵ است.
 

کانادا۴

 تحصیل دکترا در کانادا

چنانچه هدف شما تحصیل در کانادا برای دریافت دکتراست، بهتر است بدانید که طبق سیستم آموزشی در این کشور طول دوره تحصیل دکترا در کانادا که در دیگر کشورها بین 4 تا 5 سال است در کانادا کمتر بوده و بین ۲.۵ تا ۳ سال طول خواهد کشید. رزومه قوی علمی و پژوهشی، ریز نمرات و معدل عالی مقطع کارشناسی ارشد، انتخاب یک استاد به سوپروایزر از شرایط لازم برای اقدام به دریافت پذیرش دکترا از دانشگاه‌های کانادا است.

همچنین کلیه دانشجویان متقاضی برای مقطع دکترا، مدرک زبان IELTS ۶.۵ را باید در اختیار داشته و ارائه دهند. متقاضیان دوره دکترا می‌توانند همسر و فرزندان پایین‌تر از سن قانونی را هم به کشور کانادا ببرند و فرزندان از تحصیل رایگان در کانادا استفاده کنند.

سخن پایانی

علاوه بر تمام موارد برای پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیل در کانادا بهتر است از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدامات لازم را انجام دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر