|
کدخبر: 317764

تاثیر عوامل مختلف بر قیمت نهال میوه و چگونگی مدیریت هزینه ها

در رابطه با اجرای کشاورزی نوین و داشتن باغات تجاری با راندمان بازدهی و باردهی بالا  اطلاع از قیمت نهال میوه برتر نهال می‌تواند بر آگاهی باغدار افزوده و در رابطه به برآورد منابع مالی برای پرداخت هزینه‌ها، انتخاب رقم سازگار با مساحت در اختیار، اقلیم و هدف تجاری مدیریت بهتری را ایجاد کند. قیمت نهال میوه تحت تاثیر عوامل محیطی، ژنتیکی و خصوصیات باردهی نهال متفاوت است.

قیمت-نهال

به طور کلی اگر در رابطه با باغداری مدرن و مدیریت هزینه‌ها به دنبال نهالی با کیفیت با مناسب‌ترین قیمت نهال میوه برتر نهال هستید باید سعی کنید نهال را به طور مستقیم از نهالستان‌های مرجع و مادر یا جهاد کشاورزی تهیه کنید. امروزه گسترش سطح باغات کشور و سودآوری آن محرز شده، لذا تقاضا برای خرید نهال‌های میوه باعث شده افراد به دنبال خرید نهال با قیمت پایین و کیفیت بالا باشند.

در مورد مباحث مربوط به تفاوت قیمت نهال ، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه تولید و خرید نهال گردو می توان به willisorchards،  afrimashاشاره نمود.

 در نگاه اول خرید نهال پالیز نهال ارزان بتواند میزان رضایت و خوشنودی باغدار را به دنبال داشته باشد اما این نهال مأمن بسیاری از چالش‌ها، آفات و همچنین در پس آن هزینه‌های نگهداری سرسام آور خواهد بود. پس تا انتهای مطلب با ما باشید تا با عوامل موثر بر قیمت نهال میوه برتر نهال و روش‌های خرید اقتصادی جهت مدیریت هزینه‌ها آشنا شوید.

 قیمت نهال میوه در مراکز تولید نهال

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت نهال میوه برتر نهال در مراکز تولید دخیل هستند که با توجه به التهابات و نوسانات ارزی نیز دچار تغییراتی می‌شوند. به طور کلی شاخص‌های زیر تاثیر فوق‌العاده‌ای بر قیمت نهال‌ها دارند.

  • میزان عرضه و تقاضای نهال

فراوانی یا کمبود نهالی خاص در یک منطقه و افزایش و کاهش تقاضا برای خرید آن می‌تواند قیمت این نهال را متفاوت کند.

  • شیوه تولید، پرورش و تکثیر نهال

 نهال‌های سنتی، رویشی و بذری بدون هیچگونه عملیات تخصصی و هزینه بردار به شکل معمول  پرورش داده می‌شوند، اما نهال‌های پیوندی، کش بافتی، اصلاح شده و هیبریدی تحت  متدها و ابزارآلات جدید باغبانی و همچنین به دست افراد متخصص تولید می‌شوند.

  • تورم

از دیگر مولفه‌های مهم است که می‌تواند بر روی هزینه‌های تولیدی، ابزارآلات، نهاده‌های کشاورزی  و دستمزد کارگران تاثیر گذاشته در نتیجه بر قیمت گذاری دخیل باشد.

  • نهال سازگار با شرایط اقلیمی

 متناسب با اقلیم‌های سردسیری، گرمسیری یا معتدله نهال‌های خاصی با اکوسیستم آن منطقه انطباق پیدا کرده در نتیجه نسبت به شرایط آب و هوایی، نهال‌های ویژه‌ای در هر منطقه دارای قیمت بالاتر خواهند بود.

  • بازارپسندی میوه نهال

مسلماً نهال‌هایی که میوه‌های بازارپسند دارند به دلیل تقاضای بالا برای خرید ثمره آن از محبوبیت بالایی برای خرید و کشت برخوردار هستند.

  • سن و رقم نهال

نهال‌ها از نظر سنی دارای قدرت ریشه زایی و باردهی متفاوتی هستند. همچنین نوع رقم  و تجاری یا غیر تجاری بودن آنها نیز می‌تواند بر این بازدهی و عمر تاثیرگذار باشد.

قیمت-انواع-نهال

خرید نهال کمیاب

بسیاری از باغداران به جهت نوع سلیقه و  هدف تجاری به دنبال خرید نهال کمیاب در بازار بوده لذا قیمت این ارقام می‌تواند به دلیل خاص، لاکچری و وارداتی بودن بالا باشد. لازم به ذکر است که چنین ارقامی در هر مجموعه و نهالستانی یافت نمی‌شود و تنها معدود مراکزی به دلیل تخصص، قدمت و  تنوع نهال‌ها می‌تواند نیاز و سلایق باغداران را در این زمینه مرتفع سازد. از جمله نهال‌های کمیاب می‌توان به نهال زغال اخته اشاره کرد.

  1. زغال اخته: رقم زودرس با گل‌های کوچک و زرد، نهالی خزان کننده با ارتفاع ۸ متر، با میوه‌ای سرخ رنگ و بیضی شکل
  2. نهال تبریزی: نهالی کمیاب با برگ‌های سبز رنگ پهن، نورپسند از خانواده بیدها، دارای چوب بسیار با کیفیت
  3. نهال میوه رازبری: رقم‌ کمیاب، مقاوم به سرما با میوه‌های محبوب و بسیار لذیذ، عمری چند ساله، نهالی میوه‌ده و زینتی با میوه مشابه توت فرنگی اما در سایز کوچکتر
  4. نهال پالونیای فورتونی: نهال‌ کمیاب، بومی چین، درختی پولساز جهت زیباسازی، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز

خرید نهال ارزان

با توجه به اینکه تجهیز یک هکتار باغ، خرید تجهیزات، خرید زمین و هموارسازی آن نیازمند هزینه‌های بالایی است لذا جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیاری از باغداران به دنبال خرید نهال ارزان هستند . این ارزان بودن می‌تواند بیانگر بسیاری از مسائل باشد اینکه هزینه‌های تولیدی برای باغدار بسیار پایین و ناچیز بوده و بدون رعایت اصول پرورش و کسب تاییدیه سلامت از نهادهای ذیصلاح آن را تولید کرده و بدون تعهد و با کمترین قیمت نهال تولیدی را عرضه می‌کنند.

 در این میان مجموعه‌هایی هستند که از نام و اعتبار خود سوء استفاده کرده و نهال‌ها را با قیمت‌هایی گزاف به بهانه ضمانت دار بودن یا شیوه‌های تولیدی نوین با قیمت بالا عرضه می‌کنند.  اما قیمت نهال میوه برتر نهال علیرغم تولید و تکثیر با جدیدترین روش‌های نوین و همچنین دارا بودن تاییدیه‌های رسمی از جهاد کشاورزی در رابطه با سلامت و کیفیت  بسیار متعادل بوده و این مسئله باعث شده از حسن شهرت، کیفیت بالای نهال‌ها و رضایت خاطر باغداران برخوردار باشد.

تاثیر پیش خرید و خرید اینترنتی نهال بر قیمت آن

از جمله اقداماتی که می‌تواند به مدیریت هزینه‌های احداث باغ در فرایند خرید نهال کمک کند پیش خرید و خرید اینترنتی نهال از نهالستان‌های مجوزدار و شناخته شده است. معمولاً نهالستان‌های مادر در حجم بسیار بالایی نهال‌ها را تولید کرده و در جهت بازاریابی و فروش هرچه بیشتر آن را به صورت عمده در اختیار واسطه‌ها قرار می‌دهند. به میان آمدن پای این دلال‌ها و واسطه‌ها می‌تواند هزینه جانبی را بر روی قیمت نهایی نهال اعمال کند. در نتیجه تا رسیدن آن به دست مصرف کننده و باغدار می‌تواند دستخوش افزایش قیمت شود.

 اما امروزه در نهالستان مرکزی و معتبر خرید اینترنتی نهال امکان تعامل مستقیم خریدار را با این مجموعه‌ها برقرار کرده و در نتیجه بدون  هیچگونه واسطه و شخص اضافه‌ای می‌توان نهال را با قیمتی اصلی و تولیدی از مرجع حتی در فصول غیر کاشت پیش خرید کرد.

پیش فروش انواع نهال با کیفیت در برتر نهال

نهالستان تخصصی و مجهز برتر نهال با امکان با پیش فروش انواع نهال با کیفیت می‌تواند سهم قابل توجهی در مدیریت هزینه‌های باغداران و متعادل شدن سرمایه‌های صرف شده برای تجهیز مساحت کلی باغ سرمایه‌گذاران شود. با توجه به اینکه امروزه تقاضا برای خرید نهال‌های پیوندی، ژنوتیپ و اصلاح نژاد شده بسیار افزایش پیدا کرده لذا در فصل کاشت در صورت غفلت یا مراجعه دیر هنگام به مرکز معتبر از خرید چنین ارقامی بی‌نصیب خواهید ماند.

 این نهال‌ها در کنار باردهی بسیار بالا، عملکرد سریعی در ریشه زایی و راندمان تولید داشته در نتیجه ژنوم‌های منفی آنها از بین رفته و نهال‌های مقاوم، پربار و تجاری هستند که امروزه ۴۰ درصد از اراضی زیر سطح کشت را به خود اختصاص داده ‌اند. نهالستان برتر نهال مجموعه‌ای نمونه و مورد تایید جهاد کشاورزی است که گیاهشناسان و متخصصین کشاورزی آن با جدیدترین متدها، چنین ارقامی را تولید و تکثیر می‌کنند. لذا باغدارانی که از پیش فروش نهال‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند با مناسب‌ترین قیمت نهال میوه برتر نهال و نرخ مشابه سال قبل با آسودگی خاطر از عدم اتمام موجودی این ارقام را تهیه کنند.

فروش-نهال

جمع‌بندی

در این مقاله دانستیم که قیمت نهال میوه برتر نهال در کنار دارا بودن تاییدیه جهاد کشاورزی، کارت سلامت،  شناسنامه معتبر و ضمانت برگشت بسیار متعادل بوده و در کنار عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن این مجموعه با مناسب‌ترین قیمت و امکان پیش خرید نهال می‌تواند نهالستانی معتبر جهت خریدی اقتصادی و ایمن برای باغداران باشد.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

منبع : پالیز نهال – paliznahal.ir

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها