|
کدخبر: 327655

مارک میلر: صدور ویزای موقت کانادا در ۳ سال آینده محدود می شود

برای اولین بار در تاریخ کانادا، این کشور قصد دارد تا صدور ویزای موقت را محدود کند. کلیک کنید و مقاله کامل را بخوانید.

کسب و کار مارک میلر: صدور ویزای موقت کانادا در ۳ سال آینده محدود می شود

 

اخیرا آقای مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا صحبت‌هایی در زمینه سکونت موقت در این کشور داشته است با این مضمون که کانادا صدور ویزای موقت را محدود می‌کند. در این مطلب، قصد داریم که صحبت‌های آقای میلر را مورد بررسی قرار دهیم و به آینده وضعیت صدور ویزای موقت کانادا بپردازیم.

خبر محدود شدن تعداد ساکنین موقت کانادا

اخیرا خبر جدیدی از کانادا منتشر شده است که طبق این خبر، اداره مهاجرت این کشور قصد دارد تعداد ساکنین موقتی که اجازه ورود به کشور را دارند را کم‌تر کند. این مسئله توسط مارک میلر، وزیر مهاجرت کشور کانادا مطرح شده است. آقای میلر طی سخنرانی‌ای که اخیرا داشت، گفت که این تعداد در طی سه سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد و اولین سقف آن در ماه سپتامبر تعیین می‌شود. این قانون جدید، برای دانشجویان بین‌المللی و همچنین کارگران خارجی و متقاضیان پناهندگی اعمال خواهد شد. مارک میلر پیش از این در مورد بازنگری در اهداف مهاجرت نیز صحبت کرده بود و گویا دلیل این بازنگری، بحران اقتصادی و مسکن است.

مارک میلر در بیانیه خود گفته است که کانادا در نظر دارد تا تعداد ساکنان موقت این کشور را از 6.2 درصد فعلی به 5 درصد کاهش دهد. وی افزود که این اقدام برای اطمینان از رشد پایدار در تعداد ساکنان موقتی است که وارد کانادا می‌شوند.

در سال‌های اخیر، آقای میلر گفت که کانادا شاهد افزایش شدید ساکنان موقت پذیرفته‌شده در این کشور بوده است. از سال 2024، وزیر گفته که در مجموع 2.5 میلیون سکن موقت در کانادا وجود دارد. بر اساس ارقام آژانس ملی جمع‌آوری داده‌های آمار کانادا، این رقم از نزدیک به یک میلیون نفر در سال 2021 افزایش یافته است. مارک میلر خاطرنشان کرد که کشور کانادا به‌شدت به کارگان خارجی موقت برای پر کردن کمبود نیروز کار متکی است، اما گفت که برای کارآمدتر کردن سیستم به تغییراتی نیاز داریم. علاوه بر این، دولت کانادا تعهدات بین‌المللی دارد که به کسانی که از جنگ و تعقیب سیاسی فرار می‌کنند اجازه ورود به کشور را بدهد.

صحبت‌های مارک میلر درباره تعهدات جهانی و شرایط قانون جدید

صحبت‌های مارک میلر درباره تعهدات جهانی و شرایط قانون جدید

آقای میلر برای اینکه منظور خود از این حرف را بهتر برساند گفت:«این‌ها تعهدات جهانی مهمی در قبال کانادایی‌ها هستند. در عین حال، باید گفت‌وگوی صادقانه‌ای در مورد اینکه افزایش مهاجرت بین‌المللی برای کانادا چه معنایی دارد (همانطور که ما از قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم) وجود داشته باشد».

به عنوان بخشی از سیاست جدید کانادا، مقامات این کشور گفتند که برخی از مشاغل کانادایی باید تعداد کارگران خارجی موقتی را که به آن‌ها تکیه می‌کنند را تا اول ماه مه (May) کاهش دهند. همچنین فرصت کوتاه‌تری برای اثبات اینکه این مشاغل نمی‌توانند توسط یک مقیم دائم یا یک شهروند کانادایی پر شوند خواهند داشت.

در راستای این قانون جدید، دو استثنا مشخص شده‌اند که شامل کارگران در بخش‌های ساخت‌وساز و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. هر دوی این حوزه‌ها با کمبود نیروی کار در کانادا مواجه هستند و به همین علت، کانادا قصد اعمال محدودیت رو این دو حوزه خاص را ندارد. این کارگران حداقل تا 31 ماه آگوست در سطوح فعلی مجاز به ورود به کشور کانادا خواهند بود.

طبق آمار کانادا، اکثریت ساکنان موقت (حدود 54 درصد) در سال 2021 دارای مجوز کار بودند. دانشجویان بین‌المللی با مجوز صرفا برای تحصیل در کانادا 22 درصد از ساکنان موقت را تشکیل می‌دهند و متقاضیان پناهندگی 15 درصد را. برخی دیگر نیز ترکیبی از مجوزهای مختلف را داشتند یا اعضای خانواده ساکنان موقت هستند.

واکنش‌ها به اعلامیه جدید آقای میلر

سخنرانی مارک میلر توسط مدافعان کارگران خارجی موقت کانادا مورد انتقاد قرار گرفت و آن‌ها به خبرگزاری کانادایی گلوبال نیوز گفتند: «مهاجران در شرایط نامطمئن کار می‌کنند و قربانی بحران اقتصادی و مسکن شده‌اند». این در حالی است که کانادا شرایط ویزا را برای اتباع مکزیکی به دلیل افزایش پناهجویان از مکزیک بهتر کرده است.

در اوایل سال جاری، آقای میلر همچنین محدودیتی برای تعداد دانشجویان بین‌المللی پذیرش‌شده در کانادا برای دو سال آینده تعیین کرد که منجر به کاهش برنامه‌ریزی‌شده 35 درصدی مجوزهای تحصیلی تاییدشده شد. بیش از 800.000 دانشجوی خارجی در سال 2022 در کانادا بودند که این رقم در یک دهه قبل از آن 214.000 بود. این اقدام همچنین توسط برخی از موسسات تحصیلات تکمیلی در سراسر کانادا مورد انتقاد قرار گرفته است که می‌گویند نگرانند که این اقدام دانشجویان را از آمدن به کانادا منصرف کرده و آن‌ها را به تحصیل در کشورهای دیگر سوق دهد.

اقدامات لازم در خصوص ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا

اقدامات لازم در خصوص ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا

اگر درخواست ویزای شما برای کانادا رد شده است، می‌توانید درخواست نوت آفیسر انجام دهید. 

نوت آفیسر یک فایل اطلاعاتی است که یادداشت های دقیق آفیسر را در هنگام بررسی پرونده شما نشان می دهد. متقاضیانی که در خواست آنها برای اقامت موقت یا دائم در کانادا رد شده است می توانند درخواست نوت آفیسر بدهند.

این سیستم در واقع به یک سیستم آی‌تی اشاره دارد که مامورین اداره مهاجرت کانادا از آن برای ذخیره و مدیریت پرونده متقاضیان مهاجرت استفاده می‌کنند. بنابراین GCMS به اطلاعاتی اشاره دارد که در ارتباط با یک تقاضای مهاجرت یا ویزا ذخیره شده است. هدف از درخواست نوت آفیسر کانادا دسترسی به این اطلاعات است.  

در ادامه، مراحل و نکات مربوط به درخواست Officer Note را توضیح می‌دهیم:

  • آشنایی با ATIP: برای دریافت اطلاعات دقیق از پرونده خود، باید از طریق Access to Information and Privacy (ATIP) درخواست خود را ثبت کنید. این سرویس به شما امکان می‌دهد به اطلاعات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد درخواست ویزای خود دسترسی پیدا کنید
  • ثبت درخواست ATIP: به وبسایت رسمی دولت کانادا بروید و به بخش Access to Information and Privacy (ATIP) مراجعه کنید. در این بخش باید فرم درخواست را پر نمایید
  • انتخاب نوع اطلاعات: در فرم درخواست، نوع اطلاعاتی که می‌خواهید دریافت کنید را مشخص کنید. برای دریافت Officer Note، باید گزینه‌های مربوط به Visa Application File و Officer's Notes را انتخاب کنید

جمع بندی

با توجه به قوانین جدید کانادا، مهاجرت به این کشور کمی سخت‌تر از گذشته شده است. در صورتی که می‌خواهید شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید می‌توانید از یک شرکت مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها