|
کدخبر: 322191

محصولات اکولوژیک مبلمان شهری

باتوجه‌به روند صنعتی‌شدن جوامع نیاز به محصولات اکولوژیک مبلمان شهری وجود دارد. برای شناخت این تجهیزات کلیک کنید.

 

استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری یک ضرورت است

مهندسان و معماران شهری بعد از سال‌ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از مبلمان شهری چوبی در فضاهای شهری می‌تواند شهروندان را به طبیعت نزدیک‌تر کرده و محیطی دلنشین را ایجاد کند. اما در عصر امروز حفظ محیط زیست و به‌کارگیری اصولی منابع طبیعی از اهمیت فراوانی برخوردار است. به همین خاطر نیز باید از تجهیزات شهری استفاده شود که ضمن زیبایی و فراهم کردن امکانات رفاهی برای شهروندان، در راستای توسعه سبز طراحی و ساخته شده باشند. در این مطلب از سایت آراوود می‌خواهیم شما را با ضرورت استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری آشنا کنیم.

اهمیت استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری چیست؟

باتوجه‌به اینکه در فرایند تولید محصولات اکولوژیک مبلمان شهری آراوود از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نشده است این چوب برخلاف سایر مصالح ساختمانی، دوستدار محیط‌زیست است و تخریب جنگل‌ها و منابع چوبی طبیعی را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و می‌تواند به بهترین شکل ممکن به حفظ تنوع زیستی در طبیعت کمک کند. از طرفی به علت مقاومت بالا و طول چوب ترموود مورداستفاده در این محصولات اکولوژیک، نیاز به تعمیرات و تعویض مکرر آن از بین رفته که این شرایط منجر به کاهش مصرف منابع طبیعی و انرژی مرتبط با تولید و نگهداری از محصولات چوبی می‌شود. دقیقاً به همین خاطر هم ترموود علاوه بر ساخت آیتم‌های مبلمان شهری می‌تواند در موارد زیر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

از دیگر کاربردهای متریال ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نمای سازه
  • ساخت مبلمان
  • روف‌گاردن
  • فلاورباکس(گلدان چوبی)
  • سقف
  • کف‌پوش

مزایای استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری چوبی

از جمله انواع تجهیزات شهری چوبی مجموعه آراوود می‌توان به آبخوری فضای شهری، پایه روشنایی، تجهیزات بازی کودکان، خانه حیوانات، سطل زباله چوبی، گلدان چوبی، میز و صندلی و همین‌طور نیمکت چوبی اشاره کنیم. در طراحی و ساخت این آیتم‌های مبلمان شهری از متریال چوبی مرغوب و پرکاربردی به نام ترموود استفاده شده است. در ادامه این بخش شما را با مزایای زیست‌محیطی متریال ترموود مورداستفاده در ساخت مبلمان شهری این مجموعه آشنا خواهیم کرد.

صرفه‌جویی در منابع چوب

یکی از مزایای استفاده از چوب ترموود می‌‌تواند کاهش وابستگی به منابع چوب طبیعی باشد. با استفاده از چوب ترموود، نیاز به برداشت چوب از جنگل‌ها کاهش می‌‌یابد و در نتیجه، جنگل‌ها حفظ می‌‌شوند. این موضوع باعث می‌‌شود تا تخریب جنگل و کاهش تنوع زیستی کمتر شود

حفظ منابع آب

بیکی دیگر از مزایای استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری ساخته شده با ترموود، حفظ منابع آبی است. به‌طورکلی فرایند ترمو کردن چوب، نیاز به مصرف آب کمتری نسبت به فرآیند‌های تولید مصالح دیگر دارد. به همین دلیل ترمو‌سازی باعث کاهش مصرف آب در فرآیند تولید و حفظ منابع آب می‌شود

کاهش استفاده از مواد شیمیایی

از دیگر دلایل دوستدار محیط‌زیست بودن تجهیزات مبلمان شهری می‌توانیم به عدم استفاده از هر نوع ماده شیمیایی در آن‌ها اشاره کنیم. چرا که در فرایند ترمو‌سازی چوب بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر، ویژگی‌های چوب تغییر می‌کند. این موضوع منجر به کاهش آلودگی زیستی و محیطی مرتبط با استفاده از مواد شیمیایی می‌‌شود.

افزایش مقاومت در برابر آب و حشرات

 چوب ترموود به دلیل تغییر در ساختار داخلی خود، مقاومت بالایی در برابر آب و حشرات دارد. این ویژگی باعث کاهش نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مخصوص برای دفع حشرات و مواد حفاظتی مضر برای جلوگیری از پوسیدگی است.

عمر مفید بالا

 چوب ترموود به دلیل تغییر در ساختار خود، مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد. این موضوع به معنای کاهش نیاز به تعمیر و تعویض مکرر فراورده‌های چوبی و در نتیجه افزایش دوام و استفاده بهینه از منابع چوبی است.

ویژگی عایق حرارتی ترموود منجر به افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود

ترمووود به لطف عایق حرارتی مناسبی که است، باعث کاهش اتلاف انرژی و افزایش بهره‌وری آن می‌شود. به این معنی که با خرید ترموود، می‌توانید باعث کاهش مصرف انرژی شوید. به دلیل تأمین انرژی از سمت نیروگاه و سوخت‌های فسیلی، می‌توان گفت که تولید ترموود نقش زیست‌محیطی مثبتی خواهد داشت.

ترموود به علت طول عمر بالا، نیاز به قطع درختان را کاهش می‌دهد

باتوجه‌به این مطلب که ترموود طول عمر بسیار بالایی در مقایسه با دیگر متریال‌های ساختمانی و طراحی دارد، اگر نمونه اصل و باکیفیت آن را خریداری کنید تا بیشتر از یک دهه به‌هیچ‌عنوان نیازی به ترمیم آن پیدا نخواهید کرد؛ بنابراین آیتم‌های مبلمان شهری چوبی ساخته شده از ترموود باعث می‌شوند تا نیاز به قطع درختان به حداقل ممکن برسد.

عدم وجود هیچ نوع پسماند برای محیط‌زیست و استفاده از پوشش گیاهی ارزشمند

با توجه به پروسه ترمو، چوب به‌دست‌آمده از این فرایند هیچ نوع پسماندی ندارد که بخواهد خسارتی را به محیط‌زیست وارد کند و منجر به ایجاد تغییرات زیست‌محیطی منفی شود. به همین دلیل نیازی به نگرانی از این بابت نخواهید داشت. مزیت بعدی استفاده از محصولات اکولوژیک مبلمان شهری، عدم استفاده از پوشش گیاهی ارزشمند استو اصولاً بعضی از درختان از گونه‌های استوایی ارزش بالایی از نظر زیست‌محیطی دارند و قطع آن‌ها به‌منظور تأمین چوب‌های ساختمانی می‌تواند ضرر بزرگی را به محیط‌زیست وارد کند.

خرید محصولات اکولوژیک مبلمان شهری در مجموعه آراوود

مبلمان شهری چوبی علاوه بر مزایای زیست‌محیطی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، می‌توانند به ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای شهروندان کمک زیادی کنند. مجموعه آراوود یک مرجع تخصصی برای فروش مبلمان شهری چوبی در کشور است. شما با مراجعه به مجموعه ما می‌توانید انواع آیتم‌های مبلمان شهری دوستدار محیط‌زیست را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین مزایای استفاده از محصولات دوستدار محیط‌زیست مبلمان شهری کدام موارد هستند؟

سازگاری بالا با محیط‌زیست، امکان بازیافت، قابلیت عایق بودن، عمر طولانی و بالا و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف از مزایای اصلی استفاده از محصولات دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌روند.

آیا ترموود در فرایندی طبیعی فراوری می‌شود؟

بله پروسه ترمو کردن چوب به‌گونه‌ای است که استفاده از مواد شیمیایی را در مراحل مختلف ساخت به حداقل می‌رساند و این یک مزیت مهم برای استفاده از مبلمان شهری چوبی به شمار می‌رود.

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها