|
کدخبر: 320403

چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

با وجود اینکه کاشت مو روشی با عوارض کم است اما برای همه مناسب نیست و همه نمی توانند از کاشت مو استفاده کنند.

کسب و کار چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

امروزه خیلی از افراد برای پرپشت کردن موهای خود یا رشد دوباره آن ها از روش های زیبایی همچون کاشت مو استفاده می کنند. درست است که کاشت مو یک راه‌ حل دائمی برای رشد مجدد مو ها است اما نتایج آن در هر کسی یکسان نیست. یعنی این که همه، کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. اگر قصد انجام کاشت مو را دارید باید ببینید که آیا کاندیدای خوبی برای انجام این روش می باشید یا خیر. ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

تشخیص و تعیین کاندیداتوری کاشت مو

کلید شناسایی و کنار گذاشتن بیمارانی که کاندیدای کاشت مو نیستند، انجام یک معاینه پزشکی است. یک پزشک مو برای انجام این ارزیابی کاملاً آموزش دیده و با تجربه است. شناسایی بسیاری از موارد کاندیداتوری ضعیف نسبتاً راحت است اما با این حال باید پیش از گرفتن هر تصمیمی به خوبی شرایط را بررسی کرد. اگر می خواهید بدانید که آیا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید، به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا ریزش مو الگویی دارد؟
  • آیا ریزش مو در هر قسمت از پوست سرتان بیش از 50 درصد است؟
  • آیا پوست سر سالم دیده می شود؟
  • کیفیت و کمیت مو در ناحیه اهدا کننده چگونه خواهد بود؟
  • آیا بیمار انتظارات واقع بینانه دارد؟
  • آیا شرایط پزشکی یا پوستی خاصی وجود دارد که با جراحی تداخل داشته باشد؟

2

در متن زیر به بررسی مواردی می پردازیم که گزینه خوبی برای کاشت مو نیستند.

کسانی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند

بیمارانی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند و از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنند، کاندیدای خوبی برای انجام کاشت مو نخواهند بود. این موضوع بسیار خطرناک است؛ زیرا می تواند موجب خونریزی بیش از حد در طول کاشت مو شود‌. حتی این روش برای کسانی که دائماً فشار خون بالا دارند و نمی توانند آن را کنترل کنند، مناسب نیست. 

کسانی که از بدو تولد مو ندارند

 از آنجایی که برای کاشت مو باید فولیکول های مو را از قسمتی از پوست سر بردارند و آن را به قسمت دیگر  پیوند بزنند، کسانی که از بدو تولد مو نداشته اند، کاندید خوبی برای این عمل نیستند.

کسانی که زیر 24 سال سن دارند

 بیشتر متخصصان معتقد هستند که 24 سالگی حداقل سن لازم برای جراحی کاشت مو است. به خاطر آن که ریزش مو باید دوره خودش را طی کند، که اغلب این زمان از 24 سالگی فرد به بعد خواهد بود‌. کمی صبر می تواند نتایج طولانی مدت بهتری را برای کسانی که قصد انجام کاشت مو دارند، ارائه دهد.

افرادی که دارای عوارض جدی سلامتی هستند

 اگر چه کاشت مو یک روش نسبتاً ساده می باشد که می تواند نتایج شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد ولی افرادی که مشکلات سلامتی مزمن از قبیل بیماری قلبی، نارسایی کلیه یا کبد، دیابت و غیره دارند، برای چنین جراحی های مناسب نیستند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید تا در مورد خطرات مربوط به شما اطلاعات بدهد‌.

کسانی که به بیهوشی واکنش نشان می دهند

برای انجام دادن کاشت مو به بیهوشی چه موضعی یا عمومی احتیاج است. در نتیجه، کسانی که واکنش های منفی به بیهوشی دارند، کاندیدای کاشت مو نیستند. اما کسانی که با این مشکل مواجه اند باید به یک کلینیک کاشت مو کاملا تخصصی مراجعه کنند. ما می توانیم برای این کار یک کلینیک کاشت مو غرب تهران را به شما معرفی کنیم که می تواند کاشت مو را به طور کاملا حرفه ای انجام دهد تا این افراد برای کاشت مو با مشکل مواجه نشوند.

افراد مبتلا به بیماری های منتقله از راه خون

افراد مبتلا به بیماری های منتقله از راه خون همچون HIV و هپاتیت C معمولاً کاندید عمل کاشت مو نیستند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، با پزشک مراقبت های اولیه خودتان درباره محدودیت ها و خطرات مربوطه و حتی اقدامات احتیاطی موجود برای ایمن نگه داشتن طرفین مشورت کنید.

بیماران مبتلا به هموفیلی

هموفیلی وضعیتی می باشد که توانایی لخته شدن خون را محدود خواهد کرد. به این ترتیب، بیمار مبتلا به هموفیلی لازم است که در ابتدا با پزشک خود مشورت کند و همچنین آزمایش لخته شدن خون انجام دهد تا ببیند که آیا برای انجام جراحی کاشت مو مناسب است یا خیر.

خانم های باردار

از آنجایی که کاشت مو از نظر پزشکی یک عمل ضروری نمی باشد، جراح توصیه می کند که آن را در مواقعی که زن باردار است به تعویق انداخت. دلیل تعویق  کاشت مو در خانم های باردار آن است  که این روش برای زن و جنین ضرر دارد. روند بهبودی نیز آسان نخواهد بود، و می تواند بر سلامت مادر و جنین تاثیر منفی بگذارد. 

بیماران با شرایط پزشکی خاص که کاشت مو را پیچیده می کنند.

 بیمارانی که به طور منظم سیگار می کشند، به خاطر اثرات عروقی سیگار، در معرض خطر کاهش عملکرد کاشت مو هستند. بهترین وضعیت آن است که بیمار یک یا دو ماه پیش از پیوند، سیگار را به طور کامل ترک کند و پیش از آن دوباره سیگار نکشد. اگر این موضوع برایتان امکان پذیر نیست، قطع 3 هفته پیش و بعد از کاشت مو می تواند خطرات را کاهش دهد. اما اگر بیمار نتواند هر یک از مراقبت ها را انجام دهد، بهترین راه این است که از انجام کاشت مو صرف نظر کند. اگر کاشت مو بر روی یک فرد سیگاری، بدون قطع آن، انجام شود، او باید به طور کتبی اعلام کند که امکان دارد نتایج حاصل از این عمل کمتر از حد مطلوب وی باشد.

بیماران مبتلا به دیابت با آسیب میکروواسکولار یا حتی بیمارانی که آسیب شدید ناشی از نور خورشید به پوست سرشان را دارند، در معرض خطر عملکرد کمتر از حد مطلوب می باشند و لازم است که قبل از جراحی به آن ها توصیه هایی شود. بهترین توصیه به این بیماران انجام درمان های کوچکتر با تراکم کمی کمتر است.

3-1

ما در این مقاله به بررسی مواردی پرداختیم که برای کاشت مو مناسب نیستند. به طور کلی پزشک همه این موارد را با هم در نظر می گیرد تا مشخص کند که آیا فردی کاندیدای خوبی برای کاشت مو است یا خیر. البته در زمان کاشت مو به عوامل زیادی توجه می شود. مثلا ممکن است فردی دارای تراکم کم فولیکول های مو در ناحیه اهدا کننده باشد، ولی مو های وی ویژگی های مطلوب دیگری هم داشته باشند که ضرر تراکم مو را جبران می کنند. پس با توجه به این موضوع، تشخیص این که آیا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر را به پزشک معالج خود بسپارید.‌

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت tarannomclinic.com و یا شماره 02191006622 با کلینیک زیبایی ترنم در تماس باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها