|
کدخبر: 315821

قانون تسهیل سامانه مودیان


تسهیل سامانه مودیان

آیا شما نیز به دنبال پاسخ مناسب برای این سوالات هستید؟

  • قانون تسهیل سامانه مودیان که توسط شورای نگهبان تصویب شده است چیست؟
  • آیا اشخاص حقیقی نیز موظف به ارسال صورتحساب ها به سامانه مودیان هستند؟
  • تا چه حد فروش در سال نیاز به ارسال فاکتور فروش الکترونیکی ندارد؟
  • آیا در صورت ارسال صورت حساب به سامانه مودیان مالیاتی نیاز به ارسال گزارش معاملات فصلی است؟

لایحه تسهیل تکالیف سامانه مودیان چیست؟ جدیدترین قانون سامانه مودیان (لایحه تسهیل سامانه مودیان)

سخنگوی شورای نگهبان از تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان برای اجرای قانون پایان‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در شورای نگهبان خبر داد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در حساب توییتری خود نوشت:

“لایحه تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی برای اجرای قانون پایان‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در مرحله قبل با مشکلات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.”

بیشتر بخوانید: 0تا100 ثبت نام در سامانه مودیان به کمک راهنمای تصویری

 

قانون جدید سامانه مودیان چیست؟ - آیا در قانون جدید سامانه مودیان (لایحه تسهیل) اشخاص حقیقی نیز مشمول مالیات می‌شوند؟

بر اساس این قانون، تمام افراد حقیقی و حقوقی که در سال بیش از ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته باشند از تاریخ ۱/10/۱۴۰۲ مکلف به ارسال صورتحساب الکترونیکی خود به سامانه مودیان هستند و در نتیجه افرادی که کمتر از این مبلغ فروش داشته باشند چه حقیقی و چه حقوقی می‌توانند مانند گذشته با ارسال گزارش معاملات فصلی تکالیف معاملاتی خود را به انجام برسانند و نیازی به اتصال به سامانه مودیان مالیاتی نخواهند داشت.

قانون جدید سامانه مودیان شامل حال کدام کسب و کار ها می شود؟

نکته مهم در این خصوص این است که در واقع این قانون تکالیف مجموعه‌هایی که به مصرف کننده نهایی فروش داشته اند را تسهیل کرده است، نه تمام مودیان را. زیرا در خصوص سازمان های B2B خریدار تنها در صورتی می‌تواند خرید خود را به عنوان هزینه ثبت نماید که فروشنده صورتحساب خود را در سامانه مودیان ارسال کرده باشد, در غیر این صورت، این هزینه از سوی اداره دارایی پذیرفته نیست, پس افراد حقیقی و حقوقی که فروش به شرکت‌ها و سازمان‌ها را دارند باید با هر میزان فروش صورتحساب خود را به سامانه ارسال نمایند.

شایان ذکر است چنانچه تاکنون فاکتورهای خود را به سامانه مودیان ارسال کرده‌اید نیز باید به این روند ادامه دهید زیرا طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی ارسال موازی سامانه معاملات فصلی و سامانه مودیان منجر به محاسبه فروش به صورت دو برابر در سازمان خواهد شد.

منبع: نرم افزار حسابداری آنلاین لیام

اگر در این باره برای شما سوالی پیش آمده و و یا ابهامی دارید، میتوانید سوالات خود را در کامنت های پست آخر صفحه اینستاگرام لیام مطرح کنید تا کارشناسان در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها