|
کدخبر: 314259

برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مناسب سرمایه گذاری

بهترین ارز با پشتوانه طلا

در سال‌های اخیر که بازار ارزهای دیجیتال با استقبال بسیار خوبی مواجه شده، بدون شک این جمله که ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه‌اند را بارها شنیده‌اید. اما جالب است بدانید که این جمله صحت نداشته و ارزهای دیجیتالی وجود دارند که نه تنها دارای پشتوانه هستند؛ بلکه پشتوانه آن‌ها یکی از دارایی‌های قدرتمند و گران‌بها در جهان یعنی طلا است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا آشنا کرده و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

پیش از معرفی برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، بهتر است ابتدا تعریف دقیقی از این نوع ارزها داشته باشیم. ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یک نوعی از دارایی است که قیمت آن همواره با مقدار مشخصی از طلا برابر است. در واقع توسعه دهندگان این ارز به میزان ارزش کل کوین‌های در گردش در بازار، طلا دارند. این طلا می‌تواند در شرکت توسعه دهنده یا یک مؤسسه یا بانک معتبر ذخیره شده باشد.

به این نوع ارزها که ارزش آن‌ها همواره با مقداری از یک دارایی مانند طلا یا دلار برابر می‌کند، استیبل کوین گفته می‌شود. برخی از این کوین‌ها با پشتوانه طلا، امکان مبادله مستقیم با طلا را فراهم می‌کنند؛ به این معنی که می‌توان توکن موجود در کیف پول را فروخته و مبلغ فروش را به صورت طلا دریافت کرد.

معرفی برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

همانطور که یک بانک جعلی می‌تواند دارایی‌های افراد را با کلاهبرداری به سرقت ببرد در مورد خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نیز نمی‌توان بی‌گدار به آب زد؛ زیرا ممکن است یک شرکت نامعتبر فعال در کریپتوکارنسی نیز در مورد ذخایر حقیقی (طلای) خود دروغ بگوید. به همین دلیل آشنایی با برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا و تحقیق در مورد آن‌ها برای خرید این دارایی‌ها ضرورت دارد.

ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG)

پکس گلد یکی از برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا محسوب می‌شود که شرکت Paxos آن را عرضه کرده است. این شرکت صرافی itBit در سنگاپور را نیز راه‌اندازی کرده است. پکس گلد توسط NYDFS یا وزارت خدمات مالی نیویورک قانون‌گذاری شده و یکی از صرافی‌های مورد اعتماد برای خرید طلا توسط رمزارز محسوب می‌شود. وجود نظارت نهادهای قانونی معتبر بر این ارز دیجیتال، آینده آن را در مقایسه با رقبا درخشان‌تر نشان می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های پکسوس گلد به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ارزش برابر با یک اونس طلای تروا (Troy ounce)
  • عدم دریافت هزینه نگهداری طلا از سرمایه‌گذار
  • امکان تسویه حساب فوری
  • امکان دسترسی به ETFهای اصلی طلا
  • امکان معامله با سایر رمزارزهای با پشتوانه طلا
  • قابل دسترسی در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر

 

 بهترین ارز با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال تتر گلد (XAUt)

یکی از برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا که در معتبرترین صرافی ارز دیجیتال نیز در دسترس است، امکان سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا را فراهم می‌کند؛ از این رو برای کسانی که قصد ورود به بازار طلا با سرمایه کم دارند بهترین گزینه محسوب می‌شود. افرادی که ارز تتر گلد دارند، روی شمش‌های طلای خاصی حق مالکیت دارند که این طلا دارای شماره سریال منحصر به فرد بوده و خلوص و وزن آن مشخص شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب این ارز دیجیتال این است که می‌توان طلای خریداری شده را در وب‌سایت app.tether.to بررسی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های تتر گلد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام تمام خرید با دلار آمریکا
  • برابری ارزش هر توکن با یک اونس طلا
  • امکان انتقال توکن‌ها بین کیف پول‌های unchained
  • قابلیت ذخیره با دو استاندارد ERC20 در کیف پول‌های اتریوم و TRC20 در کیف پول‌های ترون
  • قابلیت مبادله مستقیم تتر گلد با طلا

دیجیکس گلوبال (DGX)

این رمزارز که در فهرست برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا قرار گرفته برای افرادی مناسب است که قصد خرید طلا را دارند؛ اما فاقد محل مناسب برای نگهداری آن یا فاقد نقدینگی لازم برای خرید شمش طلا هستند. یکی از ویژگی‌های دیجیکس این است که افراد می‌توانند با هر میزان سرمایه، کسری از این توکن را خریداری کنند. امکان معامله لحظه‌ای طلا در صرافی‌های ارز دیجیتال با استفاده از DGX وجود دارد. همچنین این توکن امکان فعالیت در صندوق سرمایه‌گذاری طلا (ETF) را فراهم می‌کند. طلاهای فیزیکی شرکت DigixGlobal در دو کشور سنگاپور و کانادا ذخیره شده و همه اعضای شرکت تحت پوشش بیمه قرار داشته و عضوی از انجمن Bullion هستند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دیجیکس به حساب می‌آید:

  • قابلیت خریداری با استفاده از سایر رمزارزها
  • برابری ارزش هر توکن با یک گرم طلا
  • قابلیت ذخیره‌سازی با استاندارد ERC20 در کیف پول‌های اتریومی

گلد کوین (GLC)

در فهرست برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا گلد کوین (GLC) یک ارز دیجیتال همتا به همتا به حساب می‌آید که به منظور تمرکز زدایی و افزایش آزادی افراد در معامله با طلا ایجاد شده است. توسعه‌دهندگان این رمزارز عقیده دارند که سرعت تراکنش، استقلال و آزادی عمل افراد در سیستم‌های مالی اولویت دارد. سرعت تراکنش این ارز دیجیتال ۲ دقیقه بوده و توانسته در مقایسه با ارزهای بسیار بزرگ عملکرد بهتری داشته باشد.

هر ۱۰۰۰ توکن این رمزارز معادل یک اونس طلا ارزش دارد و همین موضوع باعث شده در مقایسه با ارزهایی که به دارایی ثابت متصل نیستند، به مراتب نوسان کمتری داشته باشد. گلد کوین از قابلیت تبدیل به صورت مستقیم به طلا و ارزهای فیات برخوردار بوده و می‌توان آن را از اکثر صرفی‌ها یا وب‌سایت این شرکت خریداری کرد.

پرث مینت گلوبال توکن (PMGT)

این رمزارز در فهرست برترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، یک نسخه دیجیتالی شده از گواهی سپرده GoldPass محسوب می‌شود که مانند هر اوراقی به نسبت ۱ به ۱ با طلا پشتیبانی شده است. این ارز امکان تبدیل به طلا یا ارزهای فیات را دارد و طلای پشتوانه شده آن در بانک مرکزی  Perth Mint که دولت استرالیا کیفیت و کمیت آن را تضمین کرده، نگهداری می‌شود. پرث مینت به دلیل عدم برخورداری از هزینه نگهداری، انتقال و تبدیل، به یکی از مقرون به صرفه‌ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل شده است.

 

رمزارز با پشتوانه طلا

تصویر 3-آلت: پشتوانه طلا برای ارز دیجیتال

به طور کلی در خصوص بهترین رمزارز با پشتوانه طلا باید به این نکته اشاره کرد که بهترین گزینه ارزی است که بتواند به بهترین شکل نیاز افراد را برآورده کند. سرعت تبدیل شدن به پول نقد، امکان بازخرید با طلا، کم بودن کارمزد و غیره از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای انتخاب بهترین ارز باید مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل بهترین گزینه می‌تواند متناسب با نیاز افراد متفاوت باشد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها