|
کدخبر: 265986

خوراکی هایی که شمارا پیر می کند بشناسید

به طور کلی عوامل اصلی پیری بیولوژیک بدن، به‌طور صد‌در‌صد تحت کنترل ما نیستند اما می‌توان با برداشتن برخی گام‌های کوچک، روند پیری بدن را به عقب انداخت تا چهره و بدن ما زودتر از سن مان پیر نشود.رعایت یک رژیم غذایی معتدل و دوری از مصرف برخی اقلام غذایی، ساده‌ترین گام برای جلوگیری از پیری زودرس بدن است، بنابرانی بهتر است نسبت به مصرف این خوراکی ها هشیار باشید.

به طور کلی عوامل اصلی پیری بیولوژیک بدن، به‌طور صد‌در‌صد تحت کنترل ما نیستند اما می‌توان با برداشتن برخی گام‌های کوچک، روند پیری بدن را به عقب انداخت تا چهره و بدن ما زودتر از سن مان پیر نشود.

هلث در مورد خوراکیهای تاثیر گذار بر سرعت گرفتن روند پیری نوشت: رعایت یک رژیم غذایی معتدل و دوری از مصرف برخی اقلام غذایی، ساده‌ترین گام برای جلوگیری از پیری زودرس بدن است، بنابرانی بهتر است نسبت به مصرف این خوراکی ها هشیار باشید.

مارگارین

اکثر مارگارین‌ها، به‌خصوص نوع جامد، دارای چربی ترانس هستند. آنها کلسترول بد را افزایش و نوع خوب کلسترول را کاهش می‌دهند و در سراسر بدن التهاب ایجاد می‌کنند بنابراین مصرف شان توصیه نمی شود.

نوشیدنی های انرژی‌زا

هر چه بیشتر این نوشیدنی‌ها را مصرف کنید، سلول‌های بدن سریع‌تر پیر می‌شوند. علاوه‌بر گازدار بودن، این نوشیدنی‌ها کالری و شکر افزوده بیشتری نسبت به نوشیدنی‌های  دیگر دارند.

نوشیدنی های الکلی

الکل می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در پوست شود، از جمله قرمزی، پف، از‌دست‌دادن کلاژن و چین و چروک. الکل مواد مغذی، هیدراتاسیون و سطوح ویتامین A را کاهش می‌دهد که همه اینها تأثیر مستقیمی بر چین و چروک پوستی دارند. ویتامین A به‌ویژه برای رشد سلول‌های جدید و تولید کلاژن مهم است و اطمینان می‌دهد که پوست حالت ارتجاعی و بدون چین و چروک دارد.

گوشت‌های فرآوری‌شده

گوشت‌های فرآوری‌شده، مانند بیکن، سوسیس، ژامبون و ... سرشار از مواد نگه‌دارنده برای ماندگاری بیشتر هستند. این چیزی است که آنها را هم خوشمزه و هم خطرناک می‌کند. سدیم و نگهدارنده‌های شیمیایی باعث التهاب، بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت می‌شود.

کافئین

کافئین ادرارآور است: مغز شما را تحریک می‌کند و نیاز شما به ادرار کردن را افزایش می‌دهد. این روند می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود. وقتی آب کافی در بدن نداشته باشید، پوست شما ترشح سموم را متوقف کرده و بدن را مستعد خشکی پوست، پسوریازیس و چین و چروک می‌کند.

 

منبع: نو اندیش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها