|
کدخبر: 310765

مزایای پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک

کسب و کار مزایای پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک

طراحی فضای اداری در متراژ کوچک چه برای استارتاپ‌ها، چه نمایندگان فروش و چه شرکت‌های دیزاین و معماری چالش بزرگی است که میزان درآمد و نوع مشتریان آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مواقع، کمبود فضا در کنار نویز و دردسر انتقال تجهیزات مانند کابل شبکه باعث می‌شود افراد نتوانند به راحتی روی زیباسازی محیط مانور دهند و به نوعی قید تعمیر و بازسازی محل را بزنند. پارتیشن اداری دقیقا همان چیزی است که در این مواقع برای تجهیز کسب‌وکارها نیاز است و به سادگی می‌توان در مجموعه‌های تجاری و خدماتی برای جداسازی بخش‌هایی نظیر نیروی انسانی، اتاق کنفرانس، اتاق جلسات و ... به شکلی مدرن و پویا از آن استفاده کرد.

اهمیت انتخاب پارتیشن اداری برای محل کار

دلایل زیادی برای تقسیم فضا و بازسازی محل وجود دارد؛ از توسعه خدمات و فعالیت‌ها گرفته تا افزایش نیرو و تغییر دکور شرکت که این روزها تب داغی هم دارد و به برندسازی مجموعه‌های نوپا کمک می‌کند. پانل‎ پارتیشن، سازه‌ای سبک و مناسب برای استفاده در این موارد است که به عنوان دیوارجداکننده و یا دیوارنما قابل نصب بوده و محدودیتی برای انتخاب آن در لوکیشن و متراژهای مختلف وجود ندارد. استفاده از پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک ایده جذابی است که علاوه بر مقرون به صرفه بودن و حفظ حریم شخصی، حواس پرتی افراد را کاهش می‌دهد و فضایی آرام و راحت را برای کار کردن در عین سادگی فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، بخش پذیرش بیمارستان را تصور کنید که علاوه بر اینکه باید در دسترس مراجعان باشد، سعی بر این شده تا ظاهری آرامش‌بخش برای بیماران داشته باشد و در عین حال، به حفظ حریم شخصی کارکنان کمک کند؛ ویژگی‌هایی که در سازه پارتیشن‌های اداری به خوبی قابل مشاهده بوده و در ادامه بیشتر هم به این موارد خواهیم پرداخت.

مزایای پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک

چیدمان محل کار بازتابی از نگرش صاحب کسب‌وکار و فرهنگ سازمانی است که باید انسجام و یکپارچگی قابل قبولی داشته باشد. انتخاب پارتیشن برای فضاهای کوچک ایده‌ای مدرن برای ایجاد ساختار مشارکتی در محل کار است که نصب آن، هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ ظاهر و زیبایی توجیه زیادی دارد. در ادامه به چند نمونه از مزایا و علل استفاده از این سازه‌ اشاره می‌کنیم:

1.ایجاد فضایی آرام با عایقی مناسب

پارتیشن‌های اداری در قالب مدل و انواع مختلفی عرضه می‌شوند و تاثیر آن‌ها در بهره‌وری و آرامش کارکنان انکارناپذیر است؛ به ویژه زمانی که درباره بخش‌های پر رفت و آمد مانند پذیرش و اطلاعات سازمان صحبت می‌کنیم. در این بخش‌ها افراد بیشتر تمرکز خود را به خاطر پاسخگویی و تعامل با مشتریان از دست می‌دهند. به همین جهت جنس این پارتیشن‌ها ترکیبی از ورق‌ آلومینیوم، پی‌وی‌سی و شیشه در نظر گرفته شده تا نویز و آلودگی‌های صوتی فضاهای کوچک را به حداقل برسانند.

3-1

2.تسلط بهتر روی محیط و تعامل با کارکنان

استفاده از پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک به نوعی تلاقی دکوراسیون مدرن با سنتی محسوب می‌‌شود که می‌تواند راه‌حل خوبی برای خلق یک محیط کاری سازنده باشد. به طور مثال، تفکیک دفاتر با پارتیشن شیشه‌ای در فضاهای کوچک به افراد کمک می‌کند علاوه بر تسلط بهتر روی محیط اطراف، قادر باشند ارتباط بهتری با سایر همکاران خود برقرار نمایند. البته این تنها یک نمونه از مزایای پارتیشن اداری است که در آن از آلومینیوم برای فریم‌بندی و از شیشه به عنوان پرکننده دیوارنما استفاده شده است.

3.انعطاف‌پذیری بیشتر برای چیدمان شرکت

داشتن یک فضای کاری انعطاف‌پذیر باعث می‌شود کارفرما طی هر پروژه بتواند به سادگی تصمیم به ادغام یا اضافه کردن بخش‌های جدید در شرکت بگیرد. این تجربه در استارتاپ‌ها و فضاهایی که با تکنولوژی و حوزه‌هایی مانند برنامه‌نویسی سر و کار دارند، زیاد اتفاق می‌افتد و روشی برای بهره‌وری بیشتر کارکنان و پیشبرد بهتر امور محسوب می‌شود.

پارتیشن اداری از لحاظ نصب معمولا به دو مدل متحرک و ثابت تقسیم بندی می‌شود که در هر دو حالت، نصب و استفاده از این سازه‌ها نیازی به دانش و تخصص زیادی ندارد. به همین جهت در مقاطع مختلف زمانی می‌توان به سادگی نسبت به تغییر چینش شرکت و افزایش یا کاهش تعداد این دیواره‌های سبک اقدام کرد.

4.بهبود نمای شرکت و زیبایی محیط

همانطور که اشاره شد پارتیشن‌های اداری ترکیبی از آلومینیوم، ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی و شیشه هستند که امکان ورود نور خورشید به محل را به کامل‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کنند. همچنین امکان نصب انواع کرکره و نورگیرهای پیش‌ساخته هم روی آن‌ها وجود دارد تا در فضاهایی با متراژ کم، مشکل جابجایی نداشته باشند. از انواع پارتیشن‌های اداری که به لحاظ دوام، استحکام و زیبایی مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند می‌توان به پارتیشن دوجداره هایگلاس، پارتیشن تک جداره، پارتیشن اداری و پارتیشن شیشه‌ای مدرن با فریم آلومینیوم استیل اشاره کرد که جلوه‌ای خاص و جذاب به محل کار می‌بخشند.

5.جابه‌جایی سریع و بازسازی مقرون به صرفه

استفاده از پارتیشن اداری چه برای فضاهای کوچک و چه فضاهای بزرگ، گزینه‌ای ایده‌آل و قابل توجیه است. تصور کنید برای ارزیابی‌های آخر هفته، کنفرانس یا جلسات شرکت نیاز به اضافه کردن تجهیزات ویدئو پروژکتور دارید و برای این منظور باید اتاقکی گوشه سالن شرکت داشته باشید. در این مواقع به جای دیوارکشی، گچ‌کاری، استخدام نیرو و ... می‌توان طی چند ساعت از پارتیشن‌های متحرک استفاده کرده و در صورت لزوم رنگ آن را تغییر دهید و یا جای آن را عوض کنید.

به طور کلی هزینه نصب پارتیشن مدرن اداری بسته به فضا، ضخامت پنل پارتیشن و طراحی پارتیشن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. با این حال فاصله بسیار زیادی با دیوارکشی سنتی و استفاده از آجرنما و مصالح مختلف دارد.

3

نکات مهم انتخاب پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک

  • حوزه کاری که قصد نصب پارتیشن اداری برای آن دارید را مشخص کنید.
  • تعداد کارکنان مستقر در اتاق‌های پارتیشنی را مشخص کنید.
  • از تجهیزات لازم برای هر بخش مانند تجهیزات شبکه، سیم‌کشی روکار، نورگیر شیشه، سیستم تهویه و ... مطلع شوید.
  • اگر تعمیر و نگهداری کم اولویت اصلی شماست، ترجیحا استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای را اولویت خودتان قرار دهید. این سازه‌ها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و به راحتی تمیز می‌‍شوند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به نکات مهم انتخاب پارتیشن اداری برای فضاهای کوچک و مزایای آن اشاره کردیم. این محصولات در سال های اخیر به گزینه‌ای محبوب برای دفاتر کاری و فضاهای مختلف اداری تبدیل شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به صورت بدون فریم یا قاب‌دار (با فریم آلومینیومی) تهیه و استفاده کرد.

استفاده از پارتیشن اداری در فضاهای کوچک، صرفه اقتصادی قابل توجهی برای کارفرما دارد. همچنین از لحاظ زیبایی‌شناسی هم باعث جذب بهتر نور محیط شده و محل کار را یکپارچه و شیک نشان می‌دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها