|
کدخبر: 309026

سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند با سود ۲۷.۵ درصد

کسب و کار سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند با سود ۲۷.۵ درصد

صندوق‌ درآمد ثابت لبخند فارابی گزینه مناسب و البته جذابی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه‌بر دریافت بازدهی مناسب، ریسک پرتفوی خود را در روزهای منفی مدیریت کرده و هیچ زیانی را متحمل نشوند. سرمایه‌گذاری در این صندوق بدون ریسک است و می‌توانید بدون پرداخت کارمزد(از طریق فارابیکسو)، واحدهای آن را معامله کنید. در ادامه با صندوق لبخند و مزایای آن برای سرمایه‌گذاری آشنا خواهید شد.

صندوق لبخند فارابی، نماد همیشه سبز!

صندوق لبخند فارابی، از نوع درآمد ثابت است و به دلیل ساختار پرتفوی آن، حتی در روزهای منفی بورس نیز روند مثبت خود را حفظ می‌کند. بخش بیشتر دارایی این صندوق(حدود ۸۹ درصد) به سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و سپرده بانکی اختصاص یافته است و همین موضوع باعث شده سرمایه‌گذاری در این صندوق بدون ریسک باشد. در نمودار زیر می‌توانید ساختار کلی پرتفوی این صندوق را مشاهده کنید.

صندوق-لبخند۱

۷ برابر شدن ارزش خالص دارایی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سنجش یک صندوق علاوه بر بازدهی، میزان دارایی تحت مدیریت (AUM) آن است. این مقیاس نشان می‌دهد یک صندوق در بازار به چه میزان برای سرمایه‌گذاران جذابیت داشته و تا چه حد در جذب سرمایه موفق عمل کرده است. طبیعتا هرچه دارایی تحت مدیریت یک صندوق بیشتر باشد، نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران و عملکرد بهتر آن در بازار است. براساس بررسی‌های انجام شده، صندوق لبخند فارابی توانسته دارایی تحت مدیریت خود را از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال به بیش از ۶۰۰ درصد افزایش دهد.

افزایش بازدهی لبخند به 27.5 درصد

اخیرا بازدهی موثر سالیانه صندوق لبخند فارابی به ۲۷.۵ درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه سود این صندوق به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمان که خواستند واحدهای لبخند را فروخته و بازدهی حاصل از سرمایه‌گذاری را دریافت کنند. علاوه‌بر بازدهی بدون ریسک، می‌توان ETF یا قابل معامله بودن صندوق لبخند را نیز به‌عنوان مزیتی دیگر برای آن به‌شمار آورد. به این ترتیب هر زمان که قصد سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از طریق جستجوی نماد «لبخند» در سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها، نسبت به خرید یا فروش واحدهای این صندوق اقدام کنید.

بدون هزینه سرمایه‌گذاری کنید

همانطور که اشاره کردیم، برای سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند فارابی، می‌توانید با جستجوی نماد «لبخند» در سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در این صندوق اقدام کنید. این در حالی است که اگر لبخند را از طریق سامانه معاملات آنلاین کارگزاری فارابی یعنی فارابیکسو خریداری کنید، کارمزد کارگزار برای شما صفر خواهد بود. علاوه‌بر رایگان شدن کارمزد معاملات، می‌توانید از این تخفیف در کارمزد که به‌صورت بیکسو (امتیاز باشگاه مشتریان) به‌حساب شما در باشگاه مشتریان این کارگزاری اضافه خواهد شد نیز برای استفاده از بسته‌های اعتباری، بسته‌های نقدی یا تخفیف خرید از فروشگاه‌های مختلف استفاده کنید.

قدم اول سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند چیست؟

برای خرید واحدهای صندوق لبخند فارابی، داشتن کد بورسی الزامی است. شما می‌توانید کد معاملاتی خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق کارگزاری فارابی دریافت کنید. بعد از دریافت کد بورسی لازم است به سامانه معاملاتی کارگزاری مدنظر خود مراجعه و با جستجوی نماد «لبخند»، به میزان مورد نظرتان در این صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها