|
کدخبر: 298067

معرفی بهترین شرکت حسابداری

شرکت حسابداری یکی از انواع شرکت‌هایی است که به ارائه خدمات مالی به مشتریان خود می‌پردازد. شرکت‌های حسابداری در زمینه‌های مختلف مانند مشاوره کسب‌وکار، مالیات‌ها، مدیریت مالی و حسابداری مالی فعالیت کرده و به شرکت‌های دیگر کمک می‌کنند تا دستورالعمل‌های مالیاتی را بدانند و آنها را رعایت کنند.

در ادامه به بررسی وظایف این شرکت‌ها می‌پردازیم تا بیش‌تر با نحوه کار آن‌ها آشنا شوید.

انواع شرکت‌های حسابداری

شرکت‌های حسابداری بر اساس نوع وظیفه و عملکردی که دارند به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که گاهی یک شرکت حسابداری همه خدمات را ارائه می‌دهد و گاهی تنها به ارائه برخی از این خدمات می‌پردازد. این دسته‌بندی به‌صورت زیر است:

  • خدمات اداری و پرسنلی: شرکت حسابداری که خدمات پرسنلی ارائه می‌دهد وظایفی مانند تنظیم قراردادهای پرسنل شرکت‌های مختلف، ثبت‌نام بیمه کارکنان، تهیه لیست قیمت‌ها و ارسال آن، حضور و غیاب پرسنل، پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و محاسبه اضافه‌کاری آنها، محاسبه تعطیلات هر کارمند، ثبت کارکرد پرسنل و تنظیم لیست آن، کارت‌زنی، انجام امور استخدام و کارگزینی را دارد.

به‌طور کلی این شرکت‌ها تمام اموری که مربوط به کارکنان یک سازمان است را تنظیم کرده و لیست می‌کنند تا فرایند محاسبه دریافتی و پرداختی آنها برای مدیران راحت‌تر انجام شود.

  • خدمات مالی و حسابداری: خدمات مالی و حسابداری شامل خدماتی مانند تهیه لیست‌های مالی، تهیه ترازنامه، تهیه دفاتر قانونی، تنظیم و کنترل حساب‌ها و بستن حساب‌ها است که توسط شرکت‌های حسابداری به‌خصوصی برای سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.
  • خدمات مالیاتی: گروهی از شرکت‌های حسابداری نیز خدمات مالیاتی به سازمان‌ها ارائه می‌دهند و به این ترتیب وظایفی مانند تهیه و ثبت گزارش فصلی، تهیه اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن، ثبت اظهارنامه ارزش افزوده و بقیه خدماتی که مالیاتی هستند را برعهده دارند.

ریپورتاژ

وظایف شرکت‌های حسابداری

درست است که این شرکت‌ها براساس وظیفه‌ای که دارند به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی شده‌اند اما به‌طور کلی کارکردهای گسترده‌ای دارند که همه آنها در تقسیم‌بندی که پیش‌تر به شما ارائه دادیم، جا می‌گیرند. در‌ادامه به بررسی وظایف گسترده یک شرکت حسابداری می‌پردازیم تا بیش‌تر با عملکرد این شرکت‌ها آشنا شوید.

  • حسابداری: اولین وظیفه آنها تنظیم و بررسی گزارش‌های مالی یک سازمان است که شامل سود و زیان، میزان سرمایه، میزان بودجه و ترازنامه آن سازمان می‌شود.
  • بازرسی: یکی دیگر از وظایف این شرکت‌ها حسابرسی و بازرسی است. به این صورت که صحیح‌بودن کارایی سیستم حسابداری شرکت‌ها را بررسی می‌کند تا از معتبر‌ بودن گزارش‌های مالی آن شرکت مطمئن شود.
  • مالیات: اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای پرداخت مالیات‌ها و میزان آن به انواع مجموعه‌های حسابداری مراجعه می‌کنند.
  • مشاوره مالی: این وظیفه به این صورت است که شرکت‌های حسابداری در زمینه مدیریت سرمایه، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی مالی و همچنین ارزیابی ریسک‌ هر کار به شرکت مورد نظر اطلاعات داده و آن را راهنمایی می‌کند.
  • تحلیل داده‌های مالی: همچنین این شرکت‌ها با استفاده از تحلیل داده‌های مالی در زمینه رشد کسب‌وکار و توسعه آن به سازمان‌ها کمک می‌کنند.
  • ارزش‌گذاری: یکی دیگر از وظایف آنها این است که به ارزش‌گذاری مالی شرکت‌ها کمک می‌کنند.
  • آموزش: یک شرکت حسابداری می‌تواند در زمینه‌های مالی، مالیات و حسابداری به کارکنان شرکت‌ها آموزش دهد.

ریپورتاژ۲

نکات مهم در انتخاب شرکت حسابداری

اگر دارای یک کسب‌وکار هستید یا سازمانی را مدیریت می‌کنید می‌توانید برای کنترل بخش مالی آن از شرکت‌های حسابداری کمک بگیرید.

البته انتخاب یک شرکت حسابداری خوب به عوامل مختلفی بستگی دارد که جلوتر برخی از آنها را شرح می‌دهیم تا درحین انتخاب به این نکات توجه کنید.

  • اولین نکته این است که شرکت انتخابی شما باید سابقه کاری بالا و قابل قبول در زمینه مد نظر داشته باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد زیرا وقتی یک مجموعه سابقه کاری بالا دارد، در زمینه کاری خود متخصص‌تر از دیگران است.
  • وجود افراد متخصص در شرکت‌های حسابداری باعث می‌شود تا امور مالی کسب‌وکارهای مختلف با کم‌ترین خطا و بالاترین سرعت انجام شود که این مورد یکی از مشخصه‌های شرکت‌های حسابداری حرفه‌ای محسوب می‌شود.
  • نکته بعد این است که این شرکت‌ها باید به‌روز بوده و با قوانین مالیات و بیمه آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند چراکه داشتن اطلاعات غلط یا نداشتن اطلاعات کافی درمورد قوانین می‌تواند باعث ضررهای مالی جبران‌ناپذیری شود.
  • از دیگر نکاتی که باید هنگام انتخاب یک شرکت حسابداری مد نظر قرار دهید این است که مجموعه مورد نظر فقط در یک دوره مالی به شما کمک نکند بلکه مشاوره‌های تخصصی مختلف در زمینه‌های گوناگون به شما ارائه کرده در مدیریت شرکت خود، همراهتان باشد.
  • داشتن مسئولیت‌پذیری و احساس تعهد به وظایف یکی از مهم‌ترین مشخصات شرکت‌های حسابداری حرفه‌ای به‌حساب می‌آید تا بتوانند با دلسوزی امور مالی شرکت شما را به انجام برسانند.
  • از ویژگی‌های یک شرکت‌ حسابداری خوب و حرفه‌ای می‌توان به رازداری و نظم در انجام امور در زمان معین اشاره کرد زیرا تمام بخش‌های مختلف یک سازمان به حسابداری آن وابسته است و منظم‌بودن امور حسابداری به انجام‌شدن بهتر امور شرکت کمک می‌کند.
  • شرکت‌های حسابداری باید بتوانند با اطلاعات کامل‌ به همه سوالات کارفرما و صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون پاسخ دهند.

بهترین شرکت حسابداری

با‌توجه به اطلاعات داده‌شده ممکن است هنوز انتخاب یک شرکت برای انجام امور مالی سازمان‌تان برای شما سخت باشد چراکه امور حسابداری و مالیاتی یکی از حساس‌ترین بخش‌های یک مجموعه است. بنابراین، در این قسمت قصد داریم یکی از بهترین و معروف‌ترین شرکت‌های حسابداری را به شما معرفی کنیم.

شرکت مشاورین تهران و شرکا یک مجموعه حسابداری با سابقه کار بالا است که کلیه خدمات مالی اعم از اداری، مالیاتی، حسابرسی و حسابداری را ارائه می‌دهد.

به همین خاطر شما با مراجعه به این مجموعه از دیگر شرکت‌های حسابداری بی‌نیاز می‌شوید و می‌توانید تمام بخش‌های مالی کسب‌وکار خود را به این شرکت بسپارید.

همچنین شرکت مشاورین تهران و شرکا خدمات عالی را با مناسب‌ترین قیمت به افراد عرضه می‌کند تا علاوه‌بر کیفیت بالا و حرفه‌ای بودن، کمی از هزینه‌های شما را کاهش دهد.

برون‌سپاری کردن امور مالی به این شرکت باعث می‌شود تا از خطاهای انسانی جلوگیری شده و احتمال ضررهای مالی را به حداقل رساند و به این ترتیب به افزایش درآمد سازمان خود کمک کرد.

از دیگر ویژگی‌های این شرکت می‌توان به مسئولیت‌‌پذیری و تعهد بالای آن به کار اشاره کرد. بنابراین، شما می‌توانید با اطمینان خاطر امور اداری و مالی سازمان خود را به آنها بسپارید تا بار زیادی از مسئولیت‌های مدیریت یک کسب‌وکار از دوش شما برداشته شود.

ریپورتاژ۳

جمع‌بندی ‌

تمام نکات مهم درمورد یک شرکت حسابداری را برای شما بازگو کردیم بنابراین، اگر دارای یک کسب‌وکار یا کارآفرین هستید می‌توانید برای انجام امور مالیاتی و حساب‌رسی خود به این شرکت‌ها مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره‌مند شوید.

شرکت مشاورین تهران و شرکا که یکی از بهترین انواع این مجموعه‌ها است به شما معرفی کردیم بنابراین، اگر نیاز به خدمات حسابداری و مالی دارید بهتر است همین حالا اقدام کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها