|
کدخبر: 296177

نحوه دریافت برچسب اصالت

دریافت برچسب اصالت یک روند اداری و قانونی پیچیده دارد که با ثبت نام در وب سایت رسمی سازمان غذا و دارو آغاز می شود. بسیاری از شرکت ها ترجیح می‌دهند که برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها از شرکت های ارائه دهنده خدمات مرتبط با این برچسب استفاده کنند. با استفاده از چنین خدماتی در شرکت های حرفه ای مانند شرکت کیمیا تجارت سیب سبز، شما می توانید به آسانی مجوز ها را دریافت کرده و برچسب اصالت خود را تهیه کنید.

یکی از مهمترین اهداف بررسی لیبل اصالت، بررسی کیفیت استاندارد و اصل بودن کالا ها می باشد. هر محصول برای دریافت مجوز چاپ این لیبل ویژه، نیاز دارد تا یک سری استاندارد های خاص را رعایت کرده و مجوز آن را دریافت کند.

 برچسب اصالت چیست؟

 در سال ‌های دور تر استفاده از این برچسب، فقط به کالا های وارداتی و کالا های مرتبط با حوزه سلامت محدود می‌ شد. اما در سال ‌های اخیر و بر اساس یک سری مصوبات قانونی، بسیاری از کالا ها ملزم به دریافت این برچسب شده اند. در سال های اخیر و با توسعه امکانات، برچسب اصالت کالا توانسته است که به تنهایی بار همه مجوز ها و استاندارد ها را به دوش کشیده و نماینده همه آن ها باشد. به طوری که شما اگر بخواهید برچسب اصالت را دریافت کنید؛ ابتدا بایستی همه آن مجوز ها را داشته باشید و سپس نسبت به دریافت مجوز لیبل اصالت اقدام کنید.

 بر روی هر برچسب اصالت، اطلاعات خاصی در رابطه با آن کالا ثبت می گردد که از جمله آن ها می‌توان به تاریخ های تولید و انقضا محصول، بارکد محصول، شماره سریال محصول و… اشاره کرد. شما بایستی با استفاده از این اطلاعات، برچسب مورد نظرتان را استعلام کنید تا به اطلاعات مشروح محصول دست پیدا کنید. برای این کار نیز می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. از جمله این ابزار ها می ‌توان به دستگاه های بارکد خوان، اپلیکیشن های موبایلی و… اشاره کرد. البته روش های دیگری نیز برای استعلام این اطلاعات وجود دارد.

لیبل اصالت خام

لیبل اصالت خام

 شما می توانید از سامانه پیامکی و یا حتی تلفن گویا نیز استفاده کنید. البته همه این راه ها نتیجه یکسانی داشته و ارائه روش های مختلف، صرفاً برای آسان تر و در دسترس تر کردن این خدمات است.

 شکل ظاهری برچسب اصالت کالا چگونه است؟

 برای تشخیص یک برچسب اصل از یک برچسب تقلبی، ابتدا باید با ظاهر کلی آن آشنا باشید. همانطور که در بالا اشاره شد؛ برای یک برچسب اصالت رسمی از ترکیب رنگ های زرد و سفید و مشکی استفاده می شود. این برچسب ها به صورت برچسب های کاغذی چاپ شده و به طور کامل بر روی بسته بندی کالا چسبانده می شود. شما باید توجه داشته باشید که بارکد مندرج بر روی این برچسب، نباید مخدوش شده باشد. بارکد بر زیر یک لایه اسکرچ قرار گرفته است و شما می توانید با خراشیدن سطح آن، عدد زیرش را بخوانید. توجه کنید که اسکرچ این قسمت نباید خراشیده شده باشد.

اطلاعات لیبل اصالت

اطلاعات لیبل اصالت

 بر روی هر لیبل اصالت، علاوه بر یک بارکد معمولی، یک بارکد دو بعدی نیز درج می شود که می‌ توان از آن برای کنترل محصول استفاده کرد. حساسیت های ویژه ای برای چاپ و اعتبار این برچسب ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند اصالت، کیفیت و البته قانونی بودن محصول را تضمین کند. اما واقعاً استفاده از چنین مکانیسمی برای شناسایی محصولات چه ارزش هایی ایجاد می کند؟

 مزایای استفاده از برچسب اصالت کالا چه هستند؟

 استفاده از برچسب اصالت کالا می ‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و خیال آن ها را بابت کیفیت محصول راحت کند. از آنجایی که صرفا محصولات با کیفیت می‌ توانند این برچسب را داشته باشند؛ بنابراین مشتریان می توانند با دیدن این برچسب نسبت به کیفیت کالای شما مطمئن شوند. همچنین برچسب صرفا به کالا های اصل تعلق دارد. بنابراین مشتریان با دیدن این برچسب می توانند نسبت به اصل بودن کالای شما مطمئن گردند. از طرف دیگر، این برچسب صرفا به کالا های وارداتی تعلق می گیرد که از طریق گمرکات رسمی کشور وارد شده باشد. بنابراین اگر شما یک وارد کننده کالا هستید؛ می توانید با استفاده از این برچسب ساده، قانونی بودن واردات تان را به مشتری نشان دهید. جالب است بدانید که هیچ محصول قاچاقی نمی‌ تواند این برچسب را دریافت کند. در واقع هیچ مکانیسمی برای دریافت این برچسب برای یک واردکننده غیرقانونی یا به عبارت دیگر، قاچاقی وجود ندارد.

 لیبل اسکرچ شده 

یکی از بهترین و امن ترین لیبل های استفاده شده لیبل اسکرچ است. این لیبل در مواردی که نیاز است تا اطلاعات محافظت شده و محرمانه بمانند استفاده می شود. در این نوع لیبل ها، دو لایه محافظتی تعبیه شده است. لایه زیرین از جنس پلاستیک نازک بوده و ظاهری شیشه ای طور دارد. لایه بالای آن از یک نوع جوهر خاص که به رنگ نقره ای و مشکی است ساخته شده است. این جوهر به گونه ای ساخته شده که پس از خشک شدن با خراش ناخن قابل برداشتن است. این امکان باعث می شود تا اعداد یا اطلاعات زیر آن مخفی مانده و فقط توسط مشتری قابل بررسی باشد.

چه شرکت هایی از لیبل اسکرچ شده استفاده می کنند؟

 شرکت های تابعه سازمان غذا و دارو

شرکت هایی که قرعه کشی برگزار می کنند

 شرکت های تولید کننده کارت های هدیه

 شرکت های ارائه دهنده کارت شارژ

 استفاده بر روی کارت های گارانتی و شرکت های خدمات گارانتی

 شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری به جهت محافظت از گذرواژه ها

لیبل های اسکرچ می تواند توسط هر یک از این شرکت ها سفارش داده شده و توسط شرکت سلامت دارو در ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه گردد.

لیبل اسکرچ

لیبل اسکرچ

 فروش انواع ریبون

 برای  چاپ برچسب اصالت نیاز به مواد اولیه ویژه ‌ای می باشد و صرفاً از یک سری نوار های مخصوص به نام ریبون و جوهر های ویژه استفاده می شود. ریبون ها نوار های با جنس خاص هستند که برای چاپ لیبل اصالت کالا مورد استفاده قرار می گیرند. برای هر نوع لیبل، یک نوع ریبون خاص استفاده می‌ شود که ویژه آن محصول است. همه ریبون ها به لحاظ ظاهری دارای شباهت هستند. اما در جنس با هم تفاوت دارند. تفاوت در جنس باعث می شود تا کاربرد های مختلفی برای هر یک از آن ها وجود داشته باشد.

 شرکت اصالت چاپ، یکی از برترین ها در چاپ لیبل

 یکی از اولین و برترین شرکت های مجری برچسب اصالت، شرکت کیمیا تجارت سیب سبز است. این شرکت با برند اصالت چاپ در بازار فعالیت می کند. در این شرکت، کارشناسان خبره و تکنسین ‌های کارکشته آماده هستند تا خدمات چاپ لیبل اصالت شما را انجام دهند. در این شرکت، کلیه خدمات توسط دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام شده و از تکنولوژی روز بهره برده می شود. درصد بالایی از بازار لیبل اصالت کالا در دست این شرکت است. مشتریان می توانند انواع برچسب اصالت را به این شرکت سفارش دهند. همچنین این امکان وجود دارد تا پیش از سفارش با مشاورین خبره گفتگو کنید تا بهترین خدمات را تجربه کنید. این شرکت یکی از برترین و مجهز ترین شرکت ها در زمینه چاپ و تولید انبوه برچسب اصالت کار می باشد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر