|
کدخبر: 296030

چطور بفهمیم کولر گازی اصل است؟

با گرم شدن هوا در فصل تابستان افراد زیادی به دنبال خرید کولر گازی می گردند. اما مسئله مهمی که باید هر فرد حائز اهمیت است، اصل بودن کولر گازی می باشد. خریداران می توانند از طریق بررسی برخی از مسائل که در ادامه نام می بریم از اصالت کالا اطمینان یافته سپس اقدام به خرید نمایند:

       0.خرید از یک فروشگاه کولر گازی اصلی 

  1. اولین راه برای تشخیص کولر گازی اصل شناسایی نام دستگاه است.

  2. شناسایی کولر اسپلیت اصلی از روی مدل

  3. بررسی سریال و کد کولر گازی

  4. چک کردن برچسب فنی کولر گازی برای شناسایی اینورتر بودن آن

  5. تشخیص اصل بودن کولر گازی از نحوه عملکرد آن

  6. اطمینان از مجهز بودن اسپلیت به گارانتی معتبر

کولر-گازی

تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

همان طور که در بالاتر گفته شد روش های مختلفی برای تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی وجود دارد که با دقت به آنها می توانید با اطمینان بیشتری کولر گازی اصل را خریداری نمایید. اولین کاری که باید انجام دهید خرید از یک مرکز معتبر می باشد که دستگاه را با گارانتی معتبر عرضه می نماید. توجه نمایید کولر گازی که انتخاب و خریداری کرده اید از لحاظ ظاهری شبیه به همان عکسی باشد که قبل خرید دیده اید. دستگاه های کم کیفیت که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و از بسته بندی و کارت موجهی نیز برخوردار نیستند تقلبی می باشند. در نتیجه با چک کردن این موارد می توانید تشخیص دهید که کولر گازی خریداری شده اصل است یا تقلبی.

اصل بودن کولر گازی

کولر گازی ها در ظرفیت های 9000 الی 60000 بی تی یو و در انواع برند های مختلف در بازار تهویه مطبوع موجود می باشند. بنابراین تشخیص اصل بودن هر کدام مهم می باشد. شما هر کولر گازی با هر برندی را که تهیه می کنید باید اصل باشد تا به مشکل برنخورید. زیرا شما هزینه یک دستگاه اصلی با کیفیت را پرداخته اید اما از یک دستگاه تقلبی استفاده خواهید کرد. تهویه مطبوع مهاجر در این مقاله به بررسی نکات مهم کولر گازی اصل در برخی برندها خواهد پرداخت بنابراین با ما همراه باشید:

کولر-گازی۱

تشخیص کولر گازی اصل گری

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن کولر گازی اصل گری را از فیک آن تشخیص دهید توجه به ریموت کنترل آن می باشد. همچنین می توانید با چک کردن صحت اسم و اعتبار شرکت از احتمال خرید کولر گازی گری تقلبی جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که برخی از افراد سودجو دستگاه های دیگری با جای کولر گازی گری جا می زنند که استاندارد نیز نمی باشد. به همین دلیل با این نکاتی که گفته شد می توانید به راحتی کولر گازی اصل گری را تشخیص دهید.

تشخیص کولر گازی اصل اجنرال

خریدارن می توانند عکس کولر گازی اجنرال اصلی را در گوگل پیدا کرده و ظاهر آن را با دستگاهی که می خواهند تهیه کنند مقایسه نمایند. اگر باهم تفاوت ظاهری نداشته باشند به این معناست که دستگاه کولر گازی اصل جنرال می باشد. همچنین با چک کردن مدل روی پنل داخلی و خارجی می توانید از اصل بودن محصول اطمینان یابید. پنل بیرونی کولر گازی اجنرال داری مدل AOGR30RAT و پنل داخلی آن مدل ASG30RBAJ می باشد.

کولر گازی ال جی اصل کره

ال جی یکی از برندهای پرطرفدار در بازار تهویه مطبوع می باشد که امروزه با بالا رفتن قیمت های دلار این محصول نیز مانند هر برندی افزایش قیمت داشته به همین دلیل برخی افراد به بهانه قیمت پایین و با استفاده نام ال جی دستگاه های کم کیفیت به جای کولر گازی ال جی اصل کره جا می زنند و می فروشند. برای جلوگیری از این کار می توانید از سایت LG کمک بگیرید. با سرچ کردن مدل کولر گازی و مشاهده عکس آن در سایت ال جی می توانید از خرید کولر گازی ال جی تقلبی جلوگیری کنید.

کولر گازی زانتی اصل

کولر گازی زانتی نیز مانند سایر دیگر برند ها اصل و تقلبی دارد که برای تشخیص آن نیز با چک کردن عکس دستگاه و خرید کولر گازی زانتی اصل از یک مرکز معتبر که دستگاه را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه دهد، می توانید از خرید محصول تقلبی جلوگیری کنید. بررسی پلاک فنی دستگاه و درست بودن ظرفیت، گاز مبرد و... نیز می تواند به تشخیص بیشتر شما کمک کند.

کولر-گازی۲

کولرگازی اصل سامسونگ

با سرچ کردن مدل کولر گازی و چک کردن شماره سریال دستگاه روی بدنه کولر اسپلیت میتوانید به اصل بودن آن پی ببرید. راه دوم شناخت کشور مونتاژ کننده کولر گازی سامسونگ می باشد که در کشور کره و یا تایوان انجام می شود و اگر غیر از این بر روی دستگاه نوشته شده بود بدین معناست که کولر گازی اصل سامسونگ نمی باشد.

کولرگازی ایوولی اصل

کولر گازی ایوولی اصل نیز مانند سایر برندهای کولر اسپلیت اصلی دارای نام و ظاهر مشخصی است که اگر دستگاهی که می خواهید تهیه کنید دارای این مشخصات نبود به معنای فیک بودن آن می باشد. همچنین هنگام خرید هر دستگاهی از جمله کولر گازی ایوولی اگر در مشخصات دستگاه نوشته بود که مجهز به گاز r410، فناوری اینورتر و... می باشد اما محصولی که شما خریداری کردید این ویژگی را نداشت یعنی کولر گازی فیک بوده و نباید آن را خریداری نمایید. همچنین با بررسی سریال و کد دستگاه از اصل بودن آن مطمئن شوید.

کولر گازی هایسنس اصل

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد، چندین روش برای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی وجود دارد که در تمامی مارک های کول اسپلیت صدق می کند. در برخی موارد افراد سودجو با فروش کولر گازی های فیک مشتریان تنها به افزایش سود خود فکر می کنند و با گرفتن پول بیشتر از مشتری محصولات کم کیفیت به او عرضه می کنند. برای مثال کولر گازی 24000 را به نام کولر گازی 30000 و با قیمت بیشتر می فروشند که اینکار برای مصرف کنندگان ضرر خواهد داشت زیرا هزینه بیشتری برای یک دستگاه با ظرفیت 30 هزار پرداخت کرده اما از یک دستگاه با ظرفیت 24 هزار استفاده می نمایند.

کولر گازی تراست اصل

توجه باشید که بر روی بسته بندی کولر گازی نام کشور سازنده دستگاه نوشته می شود. به عنوان مثال برخی از برندها مونتاژ ایران نمی باشند و باید در کشورهایی مثل چین، تایلند و... مونتاژ و صادر شوند به همین دلیل با تحقیق درباره این موضوع و چک کردن اسم کشور مونتاژ شده بروی دستگاه و شناسایی مدل و سریال آن می توانید از اصل بودن آن اطمینان یابید. در برند تراست نیز به همین صورت است اگر به ظاهر پنل کولر گازی، گارانتی آن توجه کنید و از یک فروشگاه معتبر نیز خریداری نمایید، می توانید اصل آن را تهیه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها