|
کدخبر: 268577

رکوردار شدن مصرف برق در هفته جاری

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نمودارهای پایش صنعت برق نشان می‌دهد که میزان مصرف برق افزایشی شده و میزان تقاضا برای مصرف برق به ۶۴ هزار مگاوات نزدیک شده است.

«مصطفی رجبی مشهدی» در ارتباط با رسانه ملی، بخش خبری ۱۲ شبکه خبر افزود: امروز تقریباً نسبت به شنبه گذشته حدوداً ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور بالاتر است و مصرف برق حداقل ۶۵ هزار مگاوات را پشت سر گذاشته و هواشناسی برای این هفته هوای بسیارگرم را پیش‌بینی کرده است و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هوای خیلی گرم را داریم و مصرف برق شاید یک رکورد جدیدی را ثبت کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز پیش‌بینی این است که مصرف برق به حدود ۶۶ و ۵۰۰ هزار مگاوات و حتی بیشتر برسد که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص همراهی مردم در کاهش مصرف برق که در ساعت اوج مصرف اتفاق افتاده افزود: کاهش مصرف در بخش خانگی خیلی مطلوب بوده و حدود ۳۸ درصد از مشترکان خانگی در قبض‌های برق که در خردادماه صادر شده مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و این نشان می‌دهد که مردم همراهی خوبی در مصرف برق دارند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: این هفته گرم‌ترین هفته تیرماه پیش‌بینی شده و برای تأمین برق پایدار و مطمئن هیچ مشکلی نخواهیم داشت و به خوبی برق را تأمین می‌کنیم.

رجبی مشهدی درخصوص دلیل افزایش تقاضای برق افزود: به طور خاص امروز در نوار شمالی کشور هوا بسیار گرمتر است که این خود باعث افزایش مصرف برق به حدود ۵۰۰ - ۶۰۰ مگاوات بیشتر می‌شود و این عدد معادل یک نیروگاه بزرگ است که به مصرف برق در نوار شمالی کشور اضافه شده است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص احتمال مسافر‌پذیری نوار شمالی کشور گفت: در هتل‌ها و مراکزی که اقامت دارند مدیریت مصرف را جدی، کولرهای اضافی را خاموش کنند و دمای کولرها گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر