|
کدخبر: 293576

چگونگی تعمیرات یخچال از زبان تعمیرکار با تجربه

کسب و کار چگونگی تعمیرات یخچال از زبان تعمیرکار با تجربه

یخچال یکی از مهمترین لوازم خانگی است که در هر آشپزخانه‌ایی از آن استفاده می‌شود. اگر یخچالی که دارای کیفیت بالایی نباشد را خریداری می‌کنید ، مواد غذایی داخل یخچال، کیفیت و تازگی خود را خیلی سریع از دست می‌دهد و به سرعت کهنه می‌شود. همچنین یخچال وسیله‌ایی است که همیشه روشن است، تا مواد غذایی خنک بماند، اگر دارای کیفیت بالایی نباشد، خیلی سریع خراب می‌شود و به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند.

سروصدای زیاد یخچال

اگر یخچال شما نیاز به تعمیر پیدا کرد و دچار مشکلات و معایبی شد، مهمترین عواملی که می‌تواند باعث ایجاد این مشکلات یا معایب شود، شامل موارد ذیل است:

  • سینی قطره‌ایی
  • آب سرد کن یا یخ ساز
  • صدای زیاد کمپرسور
  • موتور فن کنداستور
  • موتور فن اپراتور
  • حلقه فلزی

جمع شدن آب در سینی قطره‌ایی

توده‌ایی که در دیواره‌های یخچال و فریزر تشکیل می‌شود و به سمت پایین می‌آید. این آبها در پشت یخچال جمع شده و به آرامی پشت یخچال چکه می‌کند. در زمانیکه یخچال شما کار می‌کند، فرایند چکه کردن آب ادامه پیدا می‌کند و باعث می‌شود تا در سینی قطره‌ایی جمع شده و تبخیر شود.

خرابی آب سرد کن یا یخ ساز

یخ ساز یک یخچال ساید بای ساید چگونه کار می‌کند؟ یخ ساز ابتدا پر از آب شده و به شکل قطعات یخ منجمد می‌شود. یخ در کل سینی داخل ظرف ریخته می‌شود و دوباره سینی پر از آب شده تا این فرایند تکرار می‌شود.

اما زمانیکه یخ ساز خراب می‌شود، زمانی هست که این فرایند انجام نشود و یخچال نتواند یخ درست کند.

خرابی کمپرسور

نقش اصلی کمپرسور، خنک نگه داشتن دمای داخل یخچال است. زمانیکه دمای داخل یخچال گرم می‌شود، یک حسگر به کمپرسور می‌گوید که روشن شود.

اما اگر کمپرسور خراب باشد، دمای داخل یخچال گرم شده و نیاز هست تا یک تعمیرکار، آن را بررسی کند.

صدای زیاد کمپرسور

فن کنداستور، کمپرسور و موتور اوپراتور یخچال، همزمان با هم کار می‌کنند. زمانیکه سر و صدای یخچال زیاد باشد، امکان اینکه بتوان عیب و یا مشکل اصلی را تشخیص داد، مشکل است. اگر شما با ساییدگی و خرابی‌های زیادی روبه رو شوید، نیاز به تعویض کمپرسور خواهد بود.

تعمیر-یخچال۱

خرابی موتور فن کنداستور

زمانیکه موتور فن کنداستور دچار خرابی شود، باعث ایجاد سر و صدای یخچال می‌شود. اگر فن کنداستور دچار خرابی باشد، امکان تشخیص خرابی آن مشکل است، نیاز هست که حتما یک فرد یا  تعمیرکار متخصص، یخچال را مورد بررسی قرار دهد.

پاره یا گم شدن حلقه فلزی موتور فن اوپراتور

اگر حلقه فلزی موتور فن اوپراتور پاره یا گم شود، ممکن است که باعث ایجاد سرو صدای زیا شده و نیازمند تعویض است.

خنک نشدن یخچال

یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما ایجاد شود، خنک نشدن فضای داخل آن است، که می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • خاموش شدن ترموستات
  • مسدود شدن دریچه‌ها
  • کثیف بودن کویل‌های کنداستور
  • خرابی موتور فن کنداستور
  • آسیب دیدن بورد کنترل

خاموش شدن ترموستات

خرابی یا خاموش شدن ترموستات باعث گرم شدن دمای داخل یخچال می‌شود. گاهی ممکن است که شما دستی عدد ترموستات را تغییر دهید. این نکته را به یاد داشته باشید؛ که هر چه قدر عدد ترموستات افزایش یابد، باعث خنکی بیشتر یخچال می‌شود.

اما اگر روزی عدد ترموستات خود را تنظیم کردید، اما متوجه شدید که دمای داخل یخچال گرم است، بدانید که نیاز به تعمیر ترموستات دارید. که می‌توانید از متخصصان شرکت اس پی یار در این زمینه کمک بخواهید.

مسدود شدن دریچه ها

تمامی یخچال‌ها دارای دریچه‌هایی در فضای داخل و یا خارج هستند، اگر روزی این دریچه‌ها مسدود شوند، فضای داخل یخچال گرم می‌شود و نیازمند تعمیر است.

کثیف بودن کویل‌های کنداستور

گاهی نیز گرم شدن فضای داخل یخچال به خاطر تمیز نشدن کویل‌های کنداستور است. سالی یکبار باید کنداسترو داخل یخچال تمیز شود، تا یخچال شما دچار مشکل نشود.

تعمیر-یخچال۲

خرابی فن کنداستور موتور

اگر موتور فن کنداستور شما دچار خرابی شود، می‌تواند باعث گرم شدن فضای داخل یخچال شده و نیازمند تعمیر است. به همین منظور شما میت‌وانید با کارشناسان ما در اس پی یار در ارتباط باشید.

آسیب دیدن برد کنترل

یخچال‌های مدرن دارای دو برد هستند . یک برد برای کنترل و برد دیگری برای کنترل دما است. هر کدام از این بردها اگر دچار مشکل شوند، باعث گرم شدن دمای داخل یخچال می‌شود، که نیازمند تعیر است.

یخ زدن و سرمای زیاد یخچال

یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که می‌تواند برای یخچال شما ایجاد شود، یخ زدن و یا سرمای زیاد یخچال است، که نیازمند تعمیر خواهد بود. که به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • مشکلات جریان هوا
  • مشکلات سیستم کنترل دما
  • مشکل در ذوب یخ
  • گرفتگی دریچه یا نشت آب

مشکلات جریان هوا

 معمولا یخچال‌هایی که قدیمی هستند دارای مشکل جریان هوا هستند. این مشکل باعث می‌شود تا هوای سرد به طور مناسب در فضای یخچال پخش نشود و باعث شود تا مواد غذایی زودتر کهنه شوند.

اما در یخچال‌های جدید به ویژه در یخچال ساید بای ساید، زمانیکه هوا گرم می‌شود، این گرم شدن هوا نیاز به سرد شدن فضای داخل فریزر دارد تا دما به حالت عادی برگردد. همین موضوع باعث می‌شود تا هوای سرد از فریزر به سمت پایین یخچال جریان پیدا کند.

مشکلات سیستم کنترل دما

اگر فن یخچال به خوبی کار می‌کند و هیچ مشکلی در تنظیمات آن وجود ندارد، اما باز هم دمای یخچال گرم است، به احتمال زیاد مشکل از سیستم کنترل سرما است. که نیاز هست تا یک تنکنسین، این سیستم را بررسی کند.

مشکل در ذوب یخ

اگر دمای یخچال گرم شده و یخهای داخل یخچال ذوب می‌شوند، نیاز هست تا حتما تنظیمات یخچال را بررسی کنید، اگر مشکل از تنظیمات یخچال نباشد، حتما یک تعمیرکار ماهر آن را بررسی کند.

شرکت اس پی یار به عنوان نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر لوازم خانگی، توانسته تا با بهره‌گیری از بهتری متخصصین و استفاده از لوازم با کیفیت و اورجینال، در خدمت شما عزیزان باشد.

 

منابع:

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%86%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c%da%a9/

https://www.repairclinic.com/RepairHelp/Refrigerator-Repair-Help

https://spyaar.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها