|
کدخبر: 292195

بهترین مسیر یادگیری تولید محتوا

از یادگیری تولید محتوا که صحبت به میان می آید، معمولا فکرها به سمت نویسندگی و ساعت‌ها نوشتن می‌رود. تا حدی این مسئله می‌تواند درست باشد. اگر به یادگیری تولید محتوا فکر می‌کنید و قصد دارید این مهارت را به عنوان شغلتان انتخاب کنید باید ببینید پتانسیل و علاقه به نوشتن در شما وجود دارد یا خیر. اینکه آیا از نوشتن و ساعت‌ها فکر کردن روی انتخاب مفاهیم و کلمات لذت می‌برید یا نه برایتان خسته‌کننده است؟ جستجو در اینترنت و منابع مختلف را دوست دارید؟ اصلا اهل تمرکز و صرف چند ساعت زمان روی نوشتن هستید؟ پس قبل از اینکه بخواهید وارد دنیای تولید محتوا شوید، ببینید اصلا چقدر به نوشتن علاقه و در آن پشتکار دارید. برای اینکه از این مسئله مطمئن شوید، شروع کنید به نوشتن اتفاق‌های روزمره خودتان یا یک اتفاق و یک ماجرا. ببینید از نوشتن چه حسی می‌گیرید.

کسب و کار بهترین مسیر یادگیری تولید محتوا

حالا ما در این مقاله قصد داریم مسیر یادگیری تولید محتوا را برایتان روشن کنیم. اینکه از کجا باید شروع کرد و چه مهارت‌هایی باید برای تولید محتوا داشته باشیم. با ما همراه باشید.

تسلط به نگارش و دستور زبان فارسی

برای نوشتن تنها علاقه معیار نیست. شما باید چگونه نوشتن را بدانید. اینکه چطور جمله‌بندی کنید که جذاب‌تر و واضح‌تر باشد؟ چطور از عبارات و ترکیبات لغات کنار هم استفاده کنید تا نوشته‌تان حوصله مخاطب را سر نبرد؛ اینکه علایم نگارشی را بدانید و با استفاده درست از آنها به متنتان لحن بدهید و داستان‌گویی کنید. یا نحوه درست نگارش کلمات و نیم فاصله‌ها را بدانید.

حتما برایتان پیش آمده که در حال خواندن مطلبی در وبسایتی هستید و از جایی به بعد خسته می‌شوید و حوصله‌ی خواندن ادامه مقاله را ندارید. یا ممکن است به یک غلط املایی برخورد کنید. همین غلط املایی خودش به تنهایی به اعتبار نویسنده و سایت آسیب می‌زند. حالا فرض کنید متن مقداری نامفهوم و گنگ هم باشد! احتمالا آن مقاله حاصل دسترنج نویسنده‌ای بوده که به اصول نگارش فارسی مسلط نبوده است! پس به عنوان یک کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای باید به اصول نگارش فارسی نیز مسلط باشید.

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا

برای اینکه بتوانیم محتوای اثر بخشی تولید کنیم، باید با دیجیتال مارکتینگ و بخش مهم آن یعنی بازاریابی محتوا آشنا باشیم. بازاریابی محتوا با تولید و انتشار محتوای جذاب و هدفمند، به جذب و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان و سپس به خریداران همیشگی کمک می‌کند. فرقی ندارد شما یک فریلنسر باشید که شب‌ها تولید محتوا می‌کند یا عضو تیم تولید محتوایی باشید که در منزل در طول روز، محتوای وب‌سایت را می‌نویسد. آشنایی با بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند بتوانید محتوای درست، در زمان درست برای مخاطب مناسب کسب و کارتان تولید کنید. اگر با این حوزه ها آشنایی دارید، پیشنهاد میکنم دوره های بازاریابی دیجیتال و محتوای نوین را برای رسیدن به تخصص بررسی کنید.

تولید-محتوا۱

یادگیری تحقیق کلمات کلیدی

خیلی از منابع معتبر، برای آموزش تولید محتوا، اولین مفهومی که به دانشجوها می‌آموزند، تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس یادگیری تولید محتوا محسوب میشود. برای تولید یک محتوای نگارشی، باید یک سری کلمات کلیدی اصلی در نظر بگیرید، این کلمات کلیدی، محوریت اصلی مقاله را مشخص می‌کنند. در پروسه یادگیری تولید محتوا، باید با مفهوم کیورد ریسرچ آشنا شوید تا بتوانید مخاطب هدفتان پیدا کنید و تصمیم بگیرید که متن را برای چه کسی می‌نویسید و قصد دارید به کدام دغدغه او پاسخ دهید. در فرایند تولید محتوا این کلمات کلیدی را می‌توانید به کمک ابزارهای مختلف استخراج کنید. ابزارهایی مثل کیورد پلنر، کیوورد تولز و غیره از معروفترین ابزارهای کیورد ریسرچ هستند.

تسلط بر سئوی محتوا

سئو بخش دیگری از بازاریابی دیجیتال است که هر کارشناس تولید محتوا باید اصول آن را بداند. لازم نیست تمام شاخه‌های سئو را به صورت تخصصی یاد بگیرید، اما آشنایی با اصول سئوی داخلی و خارجی برای تولیدمحتوای سئو محور، ضروری است؛ چرا که با بهینه‌سازی محتوا با استفاده از اصول سئو، با مخاطبان خود ارتباط برقرار خواهید کرد و محتوا را بر اساس نیاز آن‌ها طراحی می‌کنید و می‌سازید. در واقع سئو کمک می‌کند محتوای شما در فضای اینترنت، راحت‌تر به دست کاربرانی برسد که به آن نیاز دارند.

شرکت در یک دوره آموزشی معتبر

تولید محتوا فقط شامل محتوای نگارشی نمی‌شود، شما می‌توانید تولید انواع اشکال محتوا را یاد بگیرید و از آن کسب درآمد کنید، مانند تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای صوتی، تولید محتوای تصویری و غیره. برای یادگیری تولید محتوای نگارشی، دسترسی یک دوره کاربردی تولید محتوا که از صفر تا صد به صورت اصولی، مقاله‌نویسی و نگارش محتوای سئو شده را به شما بیاموزد، ضروری است.

همچنین اگر میخواهید به سطح بالاتری در محتوا برسید، یک دوره تخصصی و کامل بازاریابی محتوا را انتخاب کنید که بتواند مباحث تخصصی تری مانند استراتژی محتوا را به شما آموزش دهد. سایت‌های مرتبط، ویدیوها، شرکت در رویدادها و کارگاه‌ها از دیگر منابعی هستند که می‌توانند روند یادگیری شما را سرعت ببخشند. اگر دوره آموزشی تولید محتوا تهیه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن دسته از دوره‌ها را انتخاب کنید که تمرین عملی و پشتیبانی دارند. چرا که باعث می‌شوند به صورت عملی وارد کار تولید محتوا شوید و با امکان رفع اشکال می‌توانید نقاط قوت و ضعف‌تان را پیدا کنید.

شروع به نوشتن کنید و نمونه کار بسازید

بعد از اینکه اصول اولیه تولید محتوا را یاد گرفتید، وقت آن است که آموخته‌های خود را عملی کنید و بنویسید. برای اینکه تولید محتوا را به صورت عمیق یاد بگیرید، هیچ چیزی مفیدتر از نوشتن و تمرین کردن نیست. شما با تمرین می‌توانید دانشی که به دست آورده‌اید را در ذهنتان تثبیت کنید.

برای شروع می‌توانید یک وبلاگ با موضوع دلخواه بنویسید، مثلا ده مورد از جاذبه گردشگری معروف اصفهان را معرفی کنید. این تمرین نوشتن باعث می‌شود ذهنتان پویا شود و راه و روش وبلاگ نویسی را یاد بگیرید. وقتی یک نمونه کار ساختید می‌توانید آن را در سایت‌هایی مثل ویرگول آپلود کنید. این نمونه کارها برای استخدام به کارتان خواهد آمد.

تولید-محتوا۲

در این نوشته سعی کردیم مسیری روشن از یادگیری تولید محتوا به شما نشان دهیم؛ اینکه برای تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوا باید از کجا شروع کرد، چه مهارت‌هایی نیاز دارد و برای حرفه‌ای شدن باید چه فعالیت‌هایی انجام داد. به طور کلی تولید محتوا مهارتی است که با یادگیری آن می‌توانید کسب درآمد کنید. به یاد داشته باشید که داشتن یک مشاور خوب و دسترسی به منابع آموزشی معتبر در این مسیر راه را برایتان هموارتر می‌کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها