|
کدخبر: 292188

شرکتهای خدماتی برای اخذ گواهینامه ایزو سریعا اقدام کنند

دریافت ایزو به عنوان  مدرک رسمی و معتبری که کار شما را تأیید می‌کند و به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد الزامی است. انواع ایزو توسط (iso) سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو باهدف یکپارچه‌سازی الزامات تدوین شده است. فرقی ندارد که در سیستم هدف چیست؟ خواه کیفیت، بهداشت، سلامت ایمنی محیط کار، رضایتمندی مشتریان و… در نهایت شما نیاز به اخذ ایزو دارید تا روند کاری شما را ارتقا دهد.

ایزو

چرا شرکت خدماتی باید ایزو دریافت کند؟

دریافت گواهینامه استانداردهای ایزو برای کیفیت، ایمنی یا محیط زیست یک گام مهم  و اغلب ضروری برای کسب‌وکارهایی است که وارد فاز بعدی رشد می‌شوند.

در صنایع خاصی از جمله ساخت و ساز، مهندسی، تولید، معدن، بهداشت و فناوری، گواهینامه ایزو به ویژه برای نشان دادن اینکه یک کسب و کار معیار جهانی استاندارد مربوطه را برآورده می کند، بسیار مهم است.

در حالی که سازمان‌ها به دنبال دریافت گواهینامه ایزو هستند تا مؤثرتر و کارآمدتر شوند، در واقع، بسیاری از سازمان‌ها برای مناقصه کار، برنده شدن در مناقصات و گسترش نیاز به دریافت اعتبار دارند.

صرف نظر از انگیزه، دریافت گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001و ایزو 45001 و گواهینامه HSE (سلامت،ایمنی و محیط زیست) نه تنها به رشد، گسترش، مشتریان جدید و افزایش درآمد کمک می کند بلکه اگر به خوبی اجرا شود، کسب و کار شما می تواند کارایی را نیز افزایش دهد. رضایت کارکنان و مشتریان، ارتباطات و فرآیندها هم در کنارش افزایش میابد.

ایزو۱

مزایای مهم از اخذ ایزو برای شرکتهای خدماتی

ایزو 5 دلیل مهم  برای دریافت گواهی ایزو ارائه می دهد، اگرچه لیست مزایای ملموس و ناملموس پس از دریافت گواهینامه بدون شک بیشتر خواهد بود:

یک رویکرد فرآیندی را اجرا کنید

هر کسب و کاری دارای فرآیندهایی رسمی یا غیر رسمی در عملیات روزانه خود است. اینها وظایفی هستند که به ترتیب خاصی انجام می شوند تا محصولات یا خدمات را با بالاترین استاندارد برای کاربر نهایی مشتری ارائه دهند.

استاندارد ایزو نیاز به مستندسازی این فرآیندها از ورودی ها و اقدامات تا خروجی های مورد نظر دارد تا اطمینان حاصل شود که این فرآیندها قابل پیش بینی و تکرار هستند. داشتن کمترین قیمت دیگر تنها مورد توجه برای برنده شدن کار نیست.

پیاده‌سازی یک رویکرد فرآیندی امکان نظارت و کنترل فرآیندهای مستند را فراهم می‌کند، مناطقی را برای بهبود برجسته می‌کند و در نهایت منجر به عملکرد بهتر می‌شود.

بهبود رضایت مشتری

تمرکز اصلی ایزو 9001 برای سیستم های مدیریت کیفیت، رضایت مشتری است. هر مشتری تعریف یا برداشت خود را از کیفیت خواهد داشت و بسیاری از شرکت‌ها در اهداف متقابل با مشتریان خود کار می‌کنند و آنچه را که معتقدند از نظر بازار هدفشان ارزش و اهمیت دارد ارائه می‌کنند تا زمانی که کسب‌وکار خود را از دست می‌دهند یا دریافت می‌کنند ناامید می‌شوند.

شکایات به این دلیل است که نیازهای مشتری با آنچه در ذهن داشتند متفاوت بود. اتخاذ تمرکز برای مشتریان ارزش می افزاید و احتمالاً رضایت و وفاداری آنها را افزایش می دهد. کسب و کار تکراری نسبت به کسب و کار جدید هزینه کمتری دارد، بنابراین برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی شما سودمند است.

فرصت های بهبود را شناسایی کنید

10 بند اصلی وجود دارد که ساختار مشترکی را در تعدادی از استانداردهای ایزو از جمله ایزو 9001 ، ایزو 14001و ایزو 45001 ارائه می‌کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا پیاده‌سازی و مدیریت چندین استاندارد را آسان‌تر یکپارچه کنند.

این امر اثربخشی مداوم فرآیندها را تضمین می‌کند، اما همچنین نشان می‌دهد که آیا اقدام اصلاحی اثر مطلوب را داشته است یا خیر یعنی جلوگیری از تکرار یک مشکل شناخته شده.

به طور کلی، ایجاد بهبود منجر به رضایت بیشتر مشتری می شود. چه بهبودهایی در محصولات یا خدمات شما، در روش‌ها و منابع مورد استفاده یا خود سیستم مدیریتی باشد، تأثیر مثبت آن توسط ذینفعان داخلی و خارجی بر تجارت شما احساس خواهد شد.

ایزو۲

افزایش بهره وری

یکی از مزایای اصلی تأیید سیستم های مدیریتی شما بر اساس استانداردهای ایزو این است که به کسب و کار شما کمک می کند تا فرآیندهای موجود را ساده تر کند تا آنها را تا آنجا که می تواند کارآمد کند و نتایج با کیفیت بالا را تولید کند.

همچنین ساختاری را برای اینکه چگونه افراد درون یک کسب و کار می توانند از سیستم پشتیبانی، پیروی و کمک کنند، فراهم می کند.

مشارکت دادن مردم به این روش، تعامل عمیق‌تر با عملیات را تقویت می‌کند. این می تواند منجر به کاهش جابجایی کارکنان، بهره وری بهتر، افزایش اعتماد و همکاری، و نیروی کار ماهر و شاد شود. به علاوه، افزایش بهره وری اغلب منجر به صرفه جویی در هزینه می شود. استفاده از منابع (شامل افراد، مواد، زمان، پول و شرکا و تامین کنندگان خارجی) تا حد امکان مؤثر و کارآمد تأثیر مثبت مستقیمی بر سودآوری دارد.

افزایش سهم بازار

یک سیستم مدیریت تایید شده نه تنها می تواند رضایت مشتری را افزایش دهد، بلکه تاثیر مثبتی بر شهرت شما نیز خواهد داشت. توانایی نشان دادن تعهد رسمی به کیفیت اغلب یک پیش نیاز برای رویه های مناقصه رسمی برای قراردادهای بخش دولتی است.

داشتن یک سیستم مدیریت تایید شده می تواند درها را به روی طیف وسیعی از فرصت های قرارداد باز کند و بنابراین به طور بالقوه درآمد و سهم بازار شما را افزایش می دهد.

برای بسیاری از مشتریان ما، دریافت گواهینامه ISO کاتالیزوری برای تضمین قراردادهای بزرگتر و به دست آوردن مشتریان جدید بوده است

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها