|
کدخبر: 290492

چگونه چسب چوب را از روی فرش و لباس پاک کنیم؟

یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌ها که برای ایجاد اتصالات محکم و مقاوم از آن استفاده می‌شود، چسب چوب است. از چسب چوب در فعالیت‌های خانگی، کارگاهی و حتی صنعتی استفاده می‌شود؛ اما یکی از معضلاتی که افراد در هنگام کار با این چسب پیدا می‌کنند پاک کردن آن از سطح موردنظر مانند فرش، لباس، دست و یا حتی اجسام است.

درصورتی‌که قصد خرید و اطلاع از قیمت چسب چوب مارین یا دیگر برند‌ها را دارید می‌توانید به سایت رایمند تجارت مراجعه کرده و پس ‌از بررسی نمونه‌های درج شده برای خرید اقدام کنید.

در صورتی ‌که هنگام کار با چسب چوب، نکات و موارد ایمنی را رعایت کرده و از دستکش و یا محافظ پوشش استفاده کنید، احتمال نفوذ چسب به قسمت‌های دیگر کاهش می‌یابد. در غیر این صورت بازهم جای نگرانی نیست، چرا که با روش‌هایی که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم می‌توانید چسب چوب را به ‌راحتی از سطح مورد نظر پاک کنید.

  چسب چوب و ویژگی‌های آن

همان‌ گونه که از نام این چسب مشخص است، بیشتر برای چسباندن انواع اجسام چوبی کاربرد دارد. نحوه عملکرد این چسب بسیار عالی بوده و چسبندگی بالایی به اجسام می‌بخشد، به همین منظور اتصالاتی که با محصول فوق به وجود می‌آیند در طولانی‌ مدت از بین نرفته یا خراب نمی‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این چسب می‌توان به مقاومت مناسب در مقابل تغییرات آب‌وهوایی، عدم نفوذ آب، طول عمر و دوام بالا، سرعت خشک شدن مناسب و موارد بسیار دیگر اشاره داشت. همین موارد سبب شده که بسیاری از افراد در صدد خرید انواع چسب چوب از سایت رایمند تجارت برآیند؛ اما این اتصال محکم و قوی که چسب چوب ایجاد می‌کند ممکن است در مواردی مشکل‌آفرین باشد.

روش‌های پاک کردن چسب چوب

روش‌های پاک کردن چسب چوب از روی لباس، فرش و موارد دیگر متفاوت است و باید برای پاک کردن چسب چوب از روی وسایل مختلف، طبق دستورالعمل مخصوص به همان وسیله اقدام کرد. در ادامه راهنمایی‌های لازم برای پاک کردن چسب چوب از روی فرش و لباس را خدمتتان شرح داده‌ایم:

پاک کردن چسب چوب از روی فرش

یکی از معضلات اصلی کار با این چسب، پاک کردن آن از روی فرش و موکت و موارد دیگر است. اگر چسب چوب یا چسب‌های دیگر بر روی فرش و موکت ریخته شوند، ابتدا سطح را از چسب پاک کنید. برای این منظور می‌توان از کاردک یا چاقو استفاده کرد. اگر لکه چسب قدیمی است ابتدا آن را با آب مرطوب کرده و سپس سعی کنید به کمک کاردک یا چاقو به‌ آرامی آن را از فرش جدا کنید.

دقت کنید که در این جدا کردن آسیبی به بافت فرش وارد نشود. در ادامه می‌توان از حلال‌های چسب چوب استفاده کرد. این حلال‌ها بسیار متفاوت‌اند، اما از جمله در دسترس‌ترین انواع حلال‌ها می‌توان به سرکه و استون یا حلال‌های شیمیایی و صنعتی اشاره داشت.

پاک کردن چسب چوب از روی لباس

توصیه می‌کنیم که حتماً هنگام کار با چسب چوب یا حتی دیگر انواع چسب از لباس کار مناسب یا محافظ لباس استفاده کنید تا نگرانی بابت کثیف شدن آن نداشته باشید، اما بازهم در صورت ریخته شدن چسب چوب بر روی لباس خود می‌توانید راهکار زیر را پیش بگیرید.

ابتدا جنس لباس موردنظر خود را بررسی کرده و متناسب با جنس آن پیش روید. اگر لکه حجم زیادی دارد و تازه بر روی لباس ریخته شده سعی کنید در همان لحظات اولیه آن را با کاردک یا چاقو از روی لباس بردارید. اگر مدت زمان زیادی از ریختن چسب بر روی لباس شما می‌گذرد و کاملاً خشک‌شده ابتدا آن را کمی با آب مرطوب کرده و تا جایی ‌که امکان دارد آن را از لباس بردارید.

برای این منظور می‌توانید لکه را با کمک بخار آب یا دیگر موارد حرارتی نظیر اتو بخار و... نرم کنید و سپس به‌ آرامی آن را بخراشید و یا با حلال از بین ببرید. اگر این مرحله نیز پاسخ‌گو نبود در قدم بعد می‌توانید از انواع شوینده‌ها و حلال‌ها نظیر پودر لباس‌شویی و حلال‌های شیمیایی و صنعتی، استون، الکل و روغن برای پاک کردن لکه کمک بگیرید. در این بخش می‌توانید از یک مسواک استفاده کرده تا ضمن حل کردن چسب آن را از روی لباس به‌خوبی پاک کند.

پس ‌از برداشته شدن کامل لکه، لباس را در ماشین لباس‌شویی گذاشته و یا با دست بشویید تا تمامی موارد  از روی آن شسته شود. بدون شک پس ‌از سپری کردن مراحل فوق لکه از روی لباس برداشته می‌شود، اما اگر بازهم نشانی از لکه چسب چوب بر روی لباس شما بود می‌توانید مراحل فوق را دوباره تکرار کنید.

  حلال‌های چسب چوب

بسته به این ‌که مقاومت و قدرت و متریال به‌ کار رفته در چسب چوب به چه صورت باشد از حلال‌های مختلفی برای پاک کردن آن می‌توان استفاده کرد. مجموعه رایمند تجارت به آدرس اینترنتی http://www.raymandtejarat.com/ انواع چسب چوب‌ها از بهترین برندها با ابعاد و قیمت مختلف را برای شما عزیزان فراهم آورده تا متناسب با نیاز خود برای خرید آن اقدام کنید؛ اما هرچقدر این چسب چوب مقاوم‌تر باشد پاک کردن آن از سطوح نیز دشوارتر می‌شود.

اصلی‌ترین پایه چسب چوب آب است، به همین منظور با بسیاری از حلال‌های آبی می‌توان آن را پاک کرد. از جمله این حلال‌ها می‌توان به سرکه، استون، الکل صنعتی و موارد این ‌چنینی اشاره داشت و همچنین استفاده از حلال‌های صنعتی که به‌طور خاص برای پاک کردن چسب چوب تولید می‌شوند نیز می‌تواند مفید باشد. ازجمله مزایای استفاده از این حلال‌های چسب می‌توان به پاک‌سازی سریع، عدم آسیب به پارچه و لباس و فرش یا موکت اشاره داشت.

چطور چسب چوب بخرم؟

چسب چوب یکی از پرکاربردترین و مقاوم‌ترین انواع چسب‌ها برای اتصال چوب و یا حتی دیگر اجسام است. این چسب مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و پس ‌از خشک شدن تا مدت طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند؛ اما همین مسئله سبب دشواری پاک کردن آن از سطوحی نظیر فرش و لباس می‌شود. به همین منظور در این محتوا به بررسی روش‌های پاک کردن چسب چوب از روی فرش و لباس پرداختیم.

اگر برای فعالیت‌های کارگاهی، خانگی یا تولید اجسام چوبی و موارد دیگر به‌ دنبال چسب چوبی مناسب هستید، خرید چسب چوب مارین از سایت رایمند تجارت می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. برای مشاهده قیمت چسب چوب مارین تنها کافی ا‌ست به سایت رایمند تجارت مراجعه کرده تا پس ‌از بررسی قیمت‌ها و ویژگی‌های این چسب، برای خرید آن اقدام کنید. توصیه می‌کنیم که پیش از استفاده از چسب فوق حتماً از دستکش و لباس‌کار مناسب استفاده کنید، اما در غیر این صورت نیز با انجام روش‌های گفته‌شده در متن می‌توانید به ‌راحتی چسب را از سطح پاک کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها