|
کدخبر: 290469

بوستر پمپ پایا گسترش

با نصب بوستر پمپ تامین آب در ساختمانی که سطح فشار لازم را ندارد انجام می‌شود. بوستر پمپ آب می تواند در کنار پمپاژ آب به لوله ها از منبع آب شهری، سطح دبی را افزایش داده و فشار مورد نظر را تامین کند. بوستر پمپ اما در ساختمان های بلند که برای رسیدن به ارتفاع قابل توجهی نیاز به آب است، برای داشتن مقدار مناسب آب در بالاترین طبقات ساختمان ضروری به نظر می‌رسد. تغییر فشار آب اگر از شیرهای خروجی خانه باشد خوب نیست. به خصوص اگر این اتفاق در یک منطقه مسکونی بزرگ رخ دهد. بنابراین برای حل مشکل، ایده استفاده از بوستر پمپ را در نظر بگیرید.

یک بوستر پمپ شامل یک یا چند پمپ است که به طور موازی با هم کار می‌کنند. این پکیج از طریق کنترل پنل کنترل می‌شود و هدف نهایی آن این است که بتواند سطح آب ساختمان را در سطح مطلوب و یکنواخت حفظ کند. یکی از بهترین بوستر پمپ های بازارایران، بوستر پمپ پایا گسترش است.

فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی مخزنی پر از ماسه است که به شبکه فیلتر حوضچه شما متصل است. هنگامی که آب استخر از مخزن ماسه عبور می کند، ماسه زباله ها را جمع می کند و از بازگشت آن به استخر جلوگیری می‌کند. فیلتر شنی منجر به آب تمیز و شفاف می‌شود.

اکثر انواع فیلتر شنی از ماسه شماره 20 یا سیلیس کریستالی شماره 20 استفاده می‌کنند. محفظه یک فیلتر شنی به طور معمول از فولاد ضد زنگ، فایبر گلاس یا پلاستیک درست می‌شود و به حد کفایت قویست تا بتواند تحت فشار زیاد که برای کارکرد یک سیتم نیاز است عملکرد صحیح داشته باشد.

پمپ تصفیه استخر

راز آب تمیز و سالم استخر، پمپ تصفیه استخر شماست! پمپ تصفیه استخر شما به عنوان قلب استخر شما عمل می‌کند و آب را از طریق کفگیر و زهکشی اصلی به داخل فیلتر شما می‌کشد و سپس از طریق جت های برگشتی شما خارج می شود.

هر پمپ تصفیه استخر دارای یک موتور، پروانه و سبدی برای به دام انداختن برگ ها، موها، پرزها و سایر زباله ها در هنگام عبور از دستگاه فیلتر است. پروانه در انتهای موتور پمپ قرار می‌گیرد و همانطور که پروانه در موتور می‌چرخد، آب را از طریق پمپ به داخل سبد زباله می‌کشد و سپس از بالای پمپ (خروجی) به فیلتر شما بازمی گردد. مهم است که همیشه پمپ خود را با سبد زباله در جای خود راه اندازی کنید، زیرا پروانه اگر از محفظه پمپ عبور کند بدون اینکه گرفتار شود، می‌تواند به راحتی توسط زباله های با اندازه متوسط مسدود شود. پس هنگام راه اندازی پمپ تصفیه استخر به این مورد دقت کافی داشته باشید.

پمپ استخر

پمپ استخر برای تمیز و سلامت نگه داشتن آب استخر ضرورت بسیار دارد. پمپ استخر از راکد شدن آب جلوگیری می کنند و به جریان آب از طریق سیستم های تصفیه، فاضلاب و تجهیزات گرمایشی شما کمک می کنند. دو نوع آنها در زیر ذکر شده:

  • پمپ استخر روی زمین

  • پمپ استخر داخل زمین

پمپ استخر روی زمین

اگر یک استخر نیمه زیرزمینی دارید، باید تصمیم بگیرید که آیا از پمپ استخر داخل زمینی استفاده کنید یا یک پمپ بالای زمین. یک پمپ بالای زمین معمولاً 110/120 ولت با دوشاخه دیواری استاندارد است و برای پرایمینگ به نیروی جاذبه متکی است که آب را به داخل سبد پمپ فشار می‌دهد.

برای کمک به تصمیم گیری، باید محل قرارگیری پمپ خود را نسبت به سطح آب استخر و همچنین ولتاژ در نظر بگیرید. اگر سطح آب استخر یا استخر کمتر از سطحی باشد که پمپ در آن نصب شده است، به یک پمپ داخلی نیاز دارید، بنابراین قبل از خرید پمپ جدید، باید توجه داشته باشید که جایی که می‌خواهید پمپ را قرار دهید کجاست.

پمپ استخر داخل زمین

یک پمپ استخر درون زمینی مانند پمپ‌های روی زمین به آب تغذیه شده با نیروی جاذبه نیاز ندارد و می‌تواند آب را از استخر به داخل پمپ بکشد. این کار به عنوان عمل خود پرایمینگ شناخته می‌شود. به طور معمول، پمپ استخر داخلی 220 ولت با قابلیت سوئیچ به 110 ولت هستند و اکثر پمپ استخر داخلی برای نصب نیاز به سیم کشی سخت دارند.

اگر سطح آب استخر یا استخر پایین تر از صفحه ای است که پمپ استخر در آن نصب شده است، به پمپ داخلی نیاز دارید، بنابراین قبل از خرید پمپ جدید، حتماً محل نصب پمپ خود را در نظر بگیرید.

تفاوت بین پمپ استخر بالای زمین و پمپ داخلی چیست؟

  • پمپ بالای زمین معمولاً 110/120 ولت با دوشاخه دیواری استاندارد است.

  • اغلب پمپ داخلی 220 ولت با قابلیت انتقال به 110 ولت هستند

  • بیشتر پمپ های داخلی برای نصب نیاز به سیم کشی سخت دارند.

  • یک پمپ درون زمینی مانند پمپ های روی زمین به آب تغذیه شده با گرانش نیازی ندارد، که برای پرایمینگ به نیروی جاذبه متکی است که آب را به داخل سبد پمپ فشار می‌دهد. به همین دلیل، گاهی اوقات از یک پمپ درون زمینی به عنوان پمپ خود پرایمینگ یاد می‌شود.

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار برای ایجاد جریان آب با سرعت و فشار ثابت در لوله آبرسانی و همچنین کاهش عملکرد پمپ آب استفاده می‌شود. منبع فشار پمپ به مخزن فشار، مخزن دیافراگمی و مخزن انبساط نیز معروف است.

یک مخزن تحت فشار با ذخیره خود آب، جریان آب را به آرامی از شیر آب خانه حفظ می‌کند. بنابراین نیاز به راه اندازی و توقف مکرر پمپ را کاهش می‌دهد. یعنی هر بار که شیر آب خانه باز و بسته می شود نیازی به راه اندازی پمپ آب نیست. هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد، فشار کمتری به پمپ وارد می‌شود. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید از هر حجمی منبع تحت فشار استفاده کنید. ظرفیت منبع تحت فشار برای مصارف خانگی از 24 لیتر برای خانه های سه طبقه تا حدود 150 لیتر برای خانه های چند طبقه با پمپ استاندارد متغیر است.

سخن آخر

مجموعه پایا گسترش خورشید تابان با سایت Payagostaresh.ir انواع سیستم‌های آبرسانی، تجهیزات استخری و... را به بازار ارائه می‌کند. این مجموعه علاوه بر ارائه قطعات با کیفیت خدمات پس از فروش و مشاوره عالی هم ارائه می‌دهند و به مشتریان خود اهمیت بسیاری می‌دهند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها