|
کدخبر: 286083

ثمین صابر برترین کارآفرین کشور

یک کارآفرین موفق مهارت‌ها، استعدادها و ویژگی‌های زیادی خواهد داشت. در ادامه با توصیه ها و راهنمایی های آقای ثمین صابر همراه باشید تا بتوانند پیشرفت کنند. موفقیت را نمی توان به راحتی تعریف کرد، اما تشخیص این نکته مفید است که ویژگی های خاصی وجود دارد که شما به عنوان یک کارآفرین می توانید داشته باشید که به شما در طول سفر خود برای ایجاد شرکت های بزرگ و معنادار کمک می کند. اگرچه این فهرست جامع نیست، در اینجا به هفت ویژگی اصلی یک کارآفرین موفق نگاه می کنیم:

شما چشم انداز روشنی دارید

در پایه و اساس هر استارت آپ یا کسب و کاری موفق، کارآفرینی با چشم انداز روشن قرار دارد. سعی می کنید با کسب و کار خود به چه چیزی برسید؟ می خواهید چه تغییری در جهان ایجاد کنید؟ زمانی که یک کارآفرین دید روشنی از آنچه می‌خواهد به دست آورد، داشته باشد، می‌تواند گام‌های مناسب را برای تحقق اهداف خود بردارد.

چه چیزی یک کارآفرین موفق را می سازد؟

یک کارآفرین موفق مهارت‌ها، استعدادها و ویژگی‌های زیادی را در خود دارد که به آنها اجازه می‌دهد تا پیشرفت کنند. موفقیت را نمی توان به راحتی تعریف کرد، اما تشخیص این نکته مفید است که ویژگی های خاصی وجود دارد که شما به عنوان یک کارآفرین می توانید داشته باشید که به شما در طول سفر خود برای ایجاد شرکت های بزرگ و معنادار کمک می کند. اگرچه این فهرست جامع نیست.

 در اینجا به هفت ویژگی اصلی یک کارآفرین موفق نگاه می کنیم:

شما ریسک های محاسبه شده را می پذیرید و از شکست نمی ترسید

شکست همیشه بخشی از معادله خواهد بود، اجتناب ناپذیر است. چند توصیح از ثمین صابر:  با وجود این، کارآفرینانی که به طور فعال ریسک‌های حساب شده را می‌پذیرند و ترس ذاتی از شکست را نادیده می‌گیرند، مقدر هستند که در حرفه خود موفق شوند. حتی در پی شکست کامل پروژه، روحیه کارآفرینی با توانایی به دست آوردن شانس و افزایش در صورت یا زمانی که این شانس ها از بین رفت، رشد می کند. از طریق آن شکست‌ها است که کارآفرینان می‌توانند زمان بگذارند تا اشتباهات را ارزیابی کنند، از آن اشتباهات درس بگیرند و به ریسک کردن ادامه دهند.

ثمین-صابر-۱

ثمین صابر

شما در جستجوی موفقیت خود بی امان هستید

بی امان بودن در جستجوی موفقیت به این معنی است که چشم انداز خود را در نظر بگیرید و انگیزه کافی برای ادامه دادن به سرمایه گذاری خود بدون توجه به نتایج آن را در آن آغشته کنید. ایجاد شرکت شما کار کوچکی نیست، و متعهد بودن به آن شرکت، فداکاری و هوشیاری برای یک کارآفرین موفق یک ویژگی تعیین کننده است. بی امان بودن در جستجوی موفقیت، به یاد داشتن یک چیز مهم است: هرگز تسلیم نشوید. هنگامی که یک کارآفرین با مشکلی مواجه می شود، تمایل او به مصمم ماندناوست. انگیزه ای که برای دیدن موفقیت کسب و کار خود دارید به طور مستقیم تعیین می کند که شما به عنوان یک کارآفرین چگونه موفق خواهید شد.

شما به جای مشکلات، روی راه حل ها تمرکز می کنید

یک کارآفرین موفق زمان و انرژی خود را به ایجاد راه‌حل‌های معنادار اختصاص می‌دهد، نه تمرکز بر روی منفی‌هایی که می‌تواند با مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری آنها همراه باشد. اجتناب ناپذیر بودن مشکلات، کارآفرین را می طلبد که همیشه در جستجوی راه حل باشد و با تمرکز مداوم بر راه حل ها، موفقیت حاصل می شود.

شما برای کار خود اشتیاق دارید

توضیحات ثمین صابر راجع به اشتیاق به این پروژه برای هر کارآفرین موفق ضروری است، زیرا آنها ساعت های بی شماری از زندگی خود را به سرمایه گذاری خود اختصاص می دهند. چه یک اختراع کاملاً جدید باشد، چه بهبود محصول موجود یا یک سرویس انقلابی، کارآفرینان موفق معتقدند که مردم آنچه را که می فروشند خریداری خواهند کرد. با داشتن اشتیاق فراوان که به عنوان پایه ای برای سرمایه گذاری آنها عمل می کند، آنها می توانند به راحتی اشتیاق خود را به دیگران منتقل کنند.

شما دائماً پایه دانش خود را می آموزید و گسترش می دهید

آخرین ویژگی که شما به عنوان یک کارآفرین موفق می توانید داشته باشید، تمایل به یادگیری و گسترش پایگاه دانش خود است. حتی اگر در زمینه تخصص خود بی رقیب باشید، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود خواهد داشت. درک اینکه همه چیز را نمی دانید برای انعطاف پذیری و ارزشمند نگه داشتن کسب و کار شما لازم است. با تشویق خود به ادامه یادگیری، آتش را روشن و روشن نگه می دارید.

کارآفرین کیست؟

 ویژگی های یک کارآفرین که باعث موفقیت می شود چیست؟ کارآفرین فردی است که اشتیاق به خلق کردن دارد و توانایی دنبال کردن ایده‌های خود را دارد، کسی که توانایی دیدن نیازی را دارد که قبلاً به آن توجه نشده است یا در برخی موارد نیازی را ایجاد کرده است که حتی وجود نداشته است. کارآفرینان می خواهند برای خودشان کار کنند و حاضرند برای موفقیت ایده ها یا محصولاتشان ریسک کنند.

بسیاری از مردم می‌خواهند کارآفرین باشند و نمی‌دانند که آیا آن‌ها را به یک کارآفرین برمی‌گردانند، در اینجا به چند مورد از ویژگی‌های رایج در کارآفرینان اشاره می‌کنیم. این بدان معنا نیست که شما به همه نیاز دارید، یا بدون آنها نمی توانید موفق باشید. در نهایت موفقیت با تلاش زیاد و کمی شانس تعیین می شود.

در اینجا 10 بهترین ویژگی یک کارآفرین که باید آنها را پرورش دهید آورده شده است:

1)خلاقیت:

تکنیک خلاقیت، بدون خلاقیت، هیچ نوآوری ممکن نیست. کارآفرینان معمولاً این مهارت را دارند که بسیاری از ایده ها را شناسایی کرده و بر اساس آنها عمل کنند. لزوماً هر ایده ممکن است موفق نباشد. اما تجربه به دست آمده طلاست.

خلاقیت به یافتن راه‌حل‌های جدید برای مشکلات موجود کمک می‌کند و به فرد اجازه می‌دهد به راه‌حل‌هایی فکر کند که خارج از جعبه هستند. همچنین به یک کارآفرین این توانایی را می دهد که محصولات جدیدی برای بازارهای مشابه بازارهایی که در حال حاضر در آنها بازی می کند ابداع کند.

ثمین-صابر-2

ثمین صابر

2) حرفه ای بودن:

حرفه ای بودن کیفیتی است که همه کارآفرینان خوب باید از آن برخوردار باشند. رفتار و رفتار کارآفرینان با کارکنان و مشتریان خود تا حد زیادی در توسعه فرهنگ سازمان کمک می کند.

در کنار حرفه ای بودن، قابلیت اطمینان و نظم و انضباط نیز وجود دارد. انضباط شخصی کارآفرین را قادر می سازد تا به اهداف خود دست یابد، سازماندهی شود و برای الگو باشد.

ریسک پذیری:

توانایی ریسک پذیری برای یک کارآفرین ضروری است. اعتقاد ثمین صابر این است که بدون اراده برای کشف ناشناخته، نمی توان چیزی منحصر به فرد را کشف کرد. و این منحصر به فرد ممکن است همه تفاوت را ایجاد کند. ریسک پذیری شامل موارد زیادی است. استفاده از روش های غیر متعارف نیز یک خطر است. سرمایه گذاری روی ایده هایی که هیچ کس به آن اعتقاد ندارد، اما شما نیز یک ریسک است.

کارآفرینان رویکرد متفاوتی نسبت به ریسک ها دارند. کارآفرینان خوب همیشه آماده هستند تا زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنند. اما، آنها همیشه برای هر ریسکی که انجام می دهند، یک نسخه پشتیبان دارند.

برای کاوش در ناشناخته، باید یک برگ برنده به او اعطا شود. یک کارآفرین خوب همیشه یکی دارد. همچنین ارزیابی ریسکی که باید انجام شود نیز ضروری است. بدون دانستن عواقب آن، یک کارآفرین خوب همه آن را به خطر نمی‌اندازد.

شور:

کار شما باید اشتیاق شما باشد. بنابراین وقتی کار می کنید، از کاری که انجام می دهید لذت می برید و انگیزه بالایی دارید. اشتیاق به عنوان یک نیروی محرک عمل می کند که با آن انگیزه تلاش برای بهتر شدن دارید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که ساعات اضافی را در دفتر کار کنید که می تواند یا ممکن است تفاوت ایجاد کند. در ابتدای هر سرمایه گذاری کارآفرینی یا هر سرمایه گذاری، موانعی وجود دارد، اما اشتیاق شما تضمین می کند که بتوانید بر این موانع غلبه کنید و به سمت هدف خود پیش بروید.

برنامه ریزی:

شاید این مهمترین مرحله از تمام مراحل لازم برای اجرای یک نمایش باشد. بدون برنامه ریزی، همه چیز یک رشته آزاد خواهد بود، همانطور که می گویند: "اگر در برنامه ریزی شکست بخورید، برای شکست برنامه ریزی می کنید."

برنامه ریزی استراتژی کل بازی از قبل است. اساساً تمام منابع در دست را خلاصه می کند و شما را قادر می سازد تا یک ساختار و یک فرآیند فکری برای چگونگی رسیدن به هدف خود داشته باشید.

گام بعدی شامل نحوه استفاده بهینه از این منابع، بافتن پارچه موفقیت است. رویارویی با یک موقعیت یا بحران با یک برنامه همیشه بهتر است. رهنمودهایی را ارائه می کند که حداقل آسیبی به یک کسب و کار وارد نشده است. برنامه ریزی یکی از مهمترین ویژگی های یک کارآفرین است.

دانش:

دانش رمز موفقیت است. طبق گفته ی ثمین صابر یک کارآفرین باید دانش کاملی از جایگاه یا صنعت خود داشته باشد. زیرا تنها با دانش می توان یک مشکل را حل کرد یا یک بحران را حل کرد.

او را قادر می سازد تا تحولات و نیازهای دائماً در حال تغییر بازاری را که در آن قرار دارد پیگیری کند. آی تی. دانش نیروی هدایت کننده است که رقابت را پشت سر بگذارد. اطلاعات جدید ممکن است به اندازه یک استراتژی جدید مفید باشد.

او باید نقاط قوت و ضعف خود را بداند تا بتوان روی آنها کار کرد و به سازمانی سالم‌تر منجر شد.

یک کارآفرین خوب همیشه سعی می کند دانش خود را افزایش دهد، به همین دلیل است که همیشه یادگیرنده است. هر چه یک کارآفرین زمین بازی خود را بهتر بشناسد، راحت تر می تواند در آن بازی کند.

مهارتهای اجتماعی:

مجموعه مهارت زرادخانه ای است که کارآفرین با آن کسب و کار خود را به کار می اندازد. مهارت های اجتماعی نیز برای یک کارآفرین خوب مورد نیاز است. به طور کلی، اینها ویژگی های مورد نیاز برای عملکرد یک کارآفرین را تشکیل می دهند.

مهارت های اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد رابطه
  • استخدام و استعدادیابی
  • تدوین استراتژی تیم

نگرش باز نسبت به یادگیری، مردم و حتی شکست:

یک کارآفرین باید بپذیرد. تحقق واقعی اینکه کدام سناریو یا رویداد می تواند یک فرصت مفید باشد، ضروری است. برای تشخیص چنین گشایش‌هایی، نگرش آزادانه لازم است.

یک کارآفرین باید مشخص شود. او باید با نگرش مثبت با شکست هایش روبرو شود و با فروتنی با بردهایش روبرو شود. هر تاجر خوبی می داند که در برابر شکست اخم نکند. تلاش کنید تا موفق شوید ذهنیت درستی است. شکست یک قدم یا راهی است که طبق برنامه عمل نکرده است. یک کارآفرین خوب تجربه این شکست را می گیرد و حتی برای رسیدن به هدف بعدی سخت تلاش می کند.

این تجربه از طریق فرآیند یادگیری پذیرفته شده القا می شود. کارآفرینان خوب می دانند که می توانند از هر موقعیت و فردی که در اطرافشان است بیاموزند. اطلاعات به دست آمده می تواند برای فرآیند برنامه ریزی استفاده شود.

یادگیری با ذهنی باز به شما امکان می دهد با فروتنی به عیوب خود نگاه کنید. اطلاعات جدید همیشه باعث می شود یک کارآفرین تصمیم فعلی خود را زیر سوال ببرد. همچنین دیدگاه جدیدی نسبت به یک جنبه خاص ارائه می دهد. ذهن باز همچنین شما را قادر می سازد تا از رقابت خود بدانید و از آن بیاموزید.

ارزشی که در جهان امروز مورد بحث قرار گرفته، همدلی یا داشتن هوش هیجانی بالا باشد. همدلی درک آنچه در ذهن کسی می گذرد است. این مهارتی است که ارزش ذکر دارد. یک کارآفرین خوب باید نقاط قوت و ضعف هر کارمندی که زیر نظر او کار می کند را بشناسد. شما باید با مردم خود همدلی کنید.

به عنوان یک کارآفرین، این به شما بستگی دارد که محیط کاری ایجاد کنید که مردم از آمدن آنها خوشحال باشند. برای مراقبت از رفاه خود، یک کارآفرین باید سعی کند وضعیت کارکنان را درک کند. چه چیزی می تواند عامل انگیزشی باشد؟ چگونه می توانم کاری کنم که کارمندانم بخواهند بهترین های خود را ارائه دهند؟ همه اینها از طریق همدلی درک می شود.

ثمین-صابر-3.

ثمین صابر

7 ویژگی ضروری برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق :

  • چشم انداز
  • شور
  • انگیزه
  • ریسک پذیری
  • کنجکاوی
  • خلاقیت
  • اعتماد به نفس
نویسنده: رپورتاژ
  • شهروند ارسالی در

    سلام
    این بنده خدا کلاه بردار هست و با یک جستجو ساده متوجه میشوید که در حال حاضر به دلیل کلاهبرداری تحت تعقیب هستند ، برای اعتبار سایت هم که شده مطلب رو حذف کنید!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها