|
کدخبر: 266492 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از اولین همایش کانون کارآفرینی استان تهران:

بزرگ ترین مانع پیش روی کارآفرینی در کشور

اولین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با رویکرد توسعه کارآفرینی و برسی چالش های کسب و کار با حضور کارآفرینان مطرح کشور و همچنین نمایندگان مجلس در هتل المپیک تهران برگزار شد.

اقتصاد بزرگ ترین مانع پیش روی کارآفرینی در کشور

تحولات شگرف و گسترده ای که هر روز در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی و حتی ارزش ها و فرهنگ حاکم بر جوامع رخ می دهد، موجب شده تا کارآفرینی به عنوان یک راهبرد اثر بخش برای توسعه اقتصادی و ایجاد شغل پایدار شناخته شود.

علی نقیب، یکی از کارآفرینان کشور در این جلسه عنوان کرد: باید از وضعیت کارآفرینی در کشور بهره بگیریم . رشد و تولید علم و درکنار آن تبدیل علم به کسب و کار همچنین کارآفرینی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: توسعه کارآفرینی یکی از بررگ ترین اهداف ما در کانون کارآفرینی است و توجه ویژه ای به آن داریم.

نقیب در ادامه گفت: وجود یک تفکر سنتی و همچنین بروکراسی های حاکم در دستگاه ها بزرگ ترین مانع پیش روی کارآفرینی است که این کار از خلاقیت کارآفرین جلوگیری و مانع زدایی می کند.

این کارآفرین ادامه داد: در این راستا نیاز به توسعه نسل جدیدی از کارآفرینان داریم که قادر هستند به شناخت و کسب و مزیت از فرصت های کسب و کار  بپردازند.

او گفت:کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در ریر مجموعه مدیریت امور تشکل ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.

نقش مهم توجه به موانع فرهنگی و معرفتی در کارآفرینی

در ادامه این همایش،عفت شریعتی،نماینده مردم زرند و کوه بنان در ارتباط با کار آفرینی توضیحاتی ارایه کرد.

شریعتی گفت: امروز کشور ما ظرفیت های قابل توجهی برای کارآفرینی دارد.آنگونه نیست که ما در سال ۱۴۰۱ فقط به فکر این باشیم که کارآفرینی فقط در مکان های اداری است.

این نماینده مجلس ادامه داد:امروز ما استعداد های قابل توجهی در کشور داریم و صنعت و اقتصاد ما در حال پیشرفت است.

او گفت: ما باید زمینه را برای بهره مندی جامعه از کسب و کار و کارآفرینی آماده کنیم و مجلس هم حمایت خودش را اعلام می کند.

 

ارسال نظر