|
کدخبر: 277666

برنامه ویژه برای معتادان متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران گفت: اقدامات خوبی برای مهارت آموزی معتادان با هدف توانمند سازی آنها در دست اقدام و اجرا است.

مهدی ولی زاده روز یکشنبه در حاشیه نشست مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری فیروز کوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ی جامعی با وزارت کار رفاه و امور اجتماعی و سازمان فنی حرفه ای برای آموزش معتادان درحین درمان بیماران اعتیاد منعقد کرده است.

وی ادامه داد: معتادان بهبود یافته پس از درمان مهارتی در رشته های فنی و حرفه ای می آموزندو پس از درمان به کار آفرینان و صنعتگران برای اشتغال معرفی می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران بیان کرد: یکی از راه های توانمند سازی معتادان بهبود یافته اشتغال است که با آموزش یک فن و حرفه پس از درمان می توانند جذب بازار کار بشوند.

ولی زاده با بیان اینکه حوزه شرق استان تهران متشکل از ۷ شهرستان است، اظهار داشت: حوزه شرق استان تهران تقریبا ۵۴ درصد از وسعت استان تهران رادر بر می گیرد، گستردگی و موقعیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: شرق استان تهران محورهای مواصلاتی به شمال وحوزه دشت کویر ورامین حوزه وسیعی را در بر می گیرد و با توجه به مطالبات به حق مردم درحوزه شرق استان تهران از ابتدای سال تاکنون در حدود ۶ مرحله طرح جمع آوری در حوزه معتادین برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران ابراز امیدواری کرد تا با کمک دستگاههای متولی به وضعیت مناسب در این محدوده برسیم.

ولی زاده ادامه داد: بعد از طرح جمع آوری معتادان متجاهر برحسب دستوراتی که مقامات قضایی صادر می کنند ،این افراد در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ بر اساس دستورات صادر شده از ۳ تا ۶ ماه نگهداری می شوند و بعد از این مرحله وارد فاز توانمند سازی می شوند.

برای مبارزه با مواد مخدر برنامه جامع داشته باشیم

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: برای کاهش معتادان در سطح شهرستان و اجرای بهتر منویات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان باید با یک برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر در شهرستان را به صورت هدفمند مدیریت کنیم.

محمد حیدری منش گفت: با کمک دستگاه های حمایتی و امنیتی از خانواده های متعادان حمایت کنیم واقدامات لازم برای رسیدگی به مسائل حاشیه ای خانواده ها و ایجاد اشتغال برای معتادان در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد ظرفیت اشتغال برای معتادان، نشاط بخشی به جامعه هدف با ورزش با هدف کاهش آسیب های اجتماعی راهکارهایی برای کاهش آمار مصرف مواد مخدر است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: در شهرستان معتاد متجاهر نداریم اما موضوع اعتیاد عدد پایین ندارد و این روند نگران کننده است و همه دستگاه ها باید به سهم خود برای مبارزه با مواد مخدر شرکت کنند.

حیدری منش گفت: شهرداری های فیروز کوه و ارجمند برای فضا سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدامات لازم را انجام بدهند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها