|
کدخبر: 271110

مزایای مدرک PMP چیست و چرا برای مدیران پروژه مهم است؟

بهترین مدرک مدیریت پروژه، در این مقاله مزایای مدرک PMP برای مدیران پروژه تشریح شده است.

کسب و کار مزایای مدرک PMP چیست و چرا برای مدیران پروژه مهم است؟

افراد به دنبال راه‌های مختلفی برای موفقیت در حرفه خود و افزایش تجربه و پتانسیل درآمد خود هستند. دریافت مدرک PMP قدمی برای موفقیت مدیران پروژه است. زیرا فرد در مسیر آمادگی برای آزمون PMP آموزش‌های تخصصی دیده و این مدرک گوهی بر تخصص مدیر پروژه است.

مزایای یادگیری دانش مدیریت پروژه

مزایای دریافت مدرک PMP برای هر فرد مشتاق و علاقه‌مند به مدیریت پروژه عبارتند از:

  1.  شناخت بین‌المللی از دانش مدیریت پروژه
  2. رفاه مالی
  3.  یادگیری مهارت‌ها و دانش پیشرفته
  4.  شناخت بازار و فرصت‌های شغلی
  5.  کاربرد در تمام صنایع

جدا از مزایای مدرک PMP که ذکر شد؛ این مدرک می‌تواند به افراد فعال در حوزه مدیریت پروژه و شرکت‌هایی که به‌‌دنبال استخدام استعداد‌های فعال در این حوزه هستند مفید باشند.

مزایای مدرک PMP برای مدیران پروژه چیست؟

1. رشد شغلی

بسیاری از سازمان‌ها به دنبال متخصصان دارای مدرک PMP هستند و گذراندن آزمون PMP مطمئناً چشم‌اندازهای شغلی بهتری را برای افراد ارائه می‌دهد. دریافت مدرک مدیریت پروژه شبکه ارتباطی شما با سازمان‌ها را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید با افرادی که دوره PMP را گذرانده‌اند و کسانی که از قبل این مدرک مدیریت پروژه کسب کردند تعامل داشته باشید و این راه را برای مشاغل بهتر هموار می‌کند. هرچه شبکه شما در زمینه دانش مدیریت پروژه گسترده‌تر باشد، برای رشد شغلی شما بهتر است.

2. حقوق مناسب

در حالی که مزایا و معایب زیادی در هر شغلی وجود دارد، ویرایش دهم در آپدیت حقوقی PMI نشان می‌دهد که مدرک مدیریت پروژه یک مزیت عالی برای کسب درآمد است. افرادی که در سازمان دارای مدرک PMP هستند برتری قابل توجهی نسبت به همتایان خود در مورد سطح حقوقی دارند. بنابراین در مورد هزینه دریافت مدرک PMP و گذراندن دوره آمادگی آزمون PMP نگران نباشید، بلکه به این فکر کنید که اعتبار مدرک PMP چقدر بالاست.

3. تسلط بر شیوه ارتباطات

گذراندن دوره آمادگی آزمون PMP در حین کار ممکن است به شما در یادگیری برخی از بخش‌های ارتباطی در مدیریت پروژه کمک کند، اما اگر شما می‌خواهید در بسیاری از مباحث مرتبط با مدیریت پروژه برای آزمون PMP تسلط پیدا کنید، گذراندن دوره آمادگی آزمون PMP  در موسسه پیشرو مدیریت پیرا ن (  (PMPiranبه شما کمک می‌کند تا تمام اصطلاحات و مفاهیمی را که به عنوان مدیر پروژه به‌طور مرتب استفاده می‌کنید، درک کنید.

بهترین مدرک مدیریت پروژه

4. مسئولیت بیشتر

اعتبار  مدرک PMP، شایستگی و مهارت‌های شما را افزایش می‌دهد. شما فراتر از نقش شغلی و مسئولیت‌های اصلی خود در سازمان شروع به کار خواهید کرد. فرصتی برای شما فراهم می‌شود تا روی پروژه‌های حود کار کنید. به عنوان فردی که دوره  PMPرا گذرانده و موفق به گرفتن مدرک PMP شده، باید پروژه‌های بزرگ را مدیریت کنید و ذی‌اثران را راضی کنید. انجام چنین مسئولیت‌هایی برای شما سود زیادی خواهد داشت، زیرا تجربه‌ای که به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند تا مشکلات پروژه را در مراحل اولیه شناسایی کنید، از شروع تا تکمیل.

5. افزایش فرصت‌های شغلی

داشتن مدرک PMP راه را برای فرصت‌های شغلی بهتر هموار می‌کند زیرا تقاضای زیادی برای مدیران پروژه در بخش‌های مختلف وجود دارد. بهترین مشاغل برای کسانی است که دارای آموزش و دانش عملی همراه با مدرک باشند. بنابراین داشتن مدرک PMP یک امتیاز مثبت برای سازمان‌ها برای انتخاب و استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود.

6. دریافت پروژه‌های چالش برانگیز

مدرک PMP نه تنها برای شما مسئولیت‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد بلکه  با چالش‌هایی نیز همراه است. هنگامی که شما یک مدرک PMP دریافت می‌کنید، پروژه‌هایی که برای دستیابی به اهداف تجاری به تلاش و تعهد بیشتری نیاز دارند در دامان شما قرار می‌گیرند. از طریق چرخه پروژه، مسائل پیچیده‌ای مانند مدیریت انتظارات ذی‌اثران، شفاف‌سازی، برنامه‌ریزی، تخصیص منابع، اطمینان از کنترل منابع و انتقال دانش مطرح می‌شود. دانش ابزارها و تکنیک‌ها به تنهایی کمکی نمی‌کند، خرد ذاتی به شما کمک می‌کند تا با چنین پیچیدگی‌هایی مقابله کنید. بنابراین، به عهده گرفتن مدیریت پروژه‌هایی که اعتبار بالایی دارند، قطعاً یک مزیت برای تحقق توانایی‌های مدیریتی شماست.

7. افزایش مهارت‌های مدیریت ریسک

مدرک PMP دانش به شما، مهارت‌های پیشرفته مدیریت ریسک را برای شناسایی و ارزیابی ریسک‌های احتمالی و راه‌های کاهش آن می‌دهد. داشتن این مهارت یک مزیت است زیرا از منافع سازمانی محافظت می‌کند. این به نوبه خود کیفیت محصول را به سطح بالایی افزایش می‌دهد، که برای شما، تیم و سازمان نیز مفید است.

8. تقویت مهارت‌های حل مسئله

دریافت مدرک PMP تاییدی بر مهارت شما در مدیریت پروژه است. مردم برای مشاوره تخصصی به شما مراجعه خواهند کرد. مهارت‌های حل مسئله، راه‌حل‌ها و رویکردهای نوآورانه که موفقیت پروژه را تضمین می‌کند، به شما اعطا خواهد کرد.

9. مهارت‌های رهبری شما را ارتقا می‌دهد

این مسئولیت اصلی مدیر پروژه است که همه اعضای یک تیم را به عنوان یک موجودیت واحد گرد هم آورد. آنها مسئول شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم برای انجام پروژه هستند. به شما فرصتی برای کسب مهارت‌های رهبری مختلف داده می‌شود که بر اساس نیازهای پروژه متفاوت است.

10. جهت گیری افراد و کار تیمی

کار تیمی عامل مهمی است که موفقیت یا شکست پروژه را تعیین می‌کند. مسئولیت اصلی مدیر پروژه این است که تیم را به درستی مدیریت کند و آن را برای دستیابی به تمام اهداف تجاری هدایت کند. به عنوان یک مدیر پروژه دارای مدرک PMP،  شما نیروی اصلی در روند موفقیت‌آمیز پروژه در نظر گرفته می‌شوید.

مزایای مدرک PMP چیست؟

مزایای مدرک PMP برای شرکت‌هایی که مدیران پروژه را استخدام می‌کنند

به رسمیت شناخته شدن از لحاظ بین‌المللی

موسسه مدیریت پروژه گواهی ISO/IEC 17024 را برای برگزاری دوره آمادگی آزمون PMP  کسب کرده است. استاندارد ISO اعتباری ارزشمند در سطح جهانی فراهم کرده و شما را متمایز میکند. این نشان می‌دهد که شما دارای سطحی از تجربه و صلاحیت هستید که افراد دیگر آن را ندارند. سازمان‌هایی که به دنبال حضور قوی در عرصه جهانی جهانی هستند، مدرک PMP شما را به عنوان یک مدرک ارزشمند در نظر خواهد گرفت.

افزایش اعتبار

استخدام مدیر پروژه دارای مدرک PMP به طرق مختلف سود و ارزش زیادی را به شرکت اضافه می‌کند:

  • شما خواهید دانست که کارکنان شما توسط مدیران پروژه باتجربه و آگاه هدایت می‌شوند که اطمینان حاصل می‌کنند که به بهترین شکل ممکن پروژه را پیش می‌برند.
  • مدیران پروژه دارای مدرک PMP دارای دانش کلی در مورد مدیریت ریسک هستند و از اشتباهاتی که منجر به زیان پولی می‌شود جلوگیری می‌کنند.

محیط کسب‌وکار سالم

امروزه کسب‌وکارها در حال ادغام مدیریت پروژه با چشم انداز و فرهنگ سازمان هستند. ایجاد یک محیط کسب‌و‌کار سالم شامل ویژگی های زیر است:

  • یک برنامه بسیار بالغ، پروژه، و رویکرد مدیریت پورتفولیو
  • درک کامل ارزش‌های مدیریت پروژه
  • همراستایی برنامه‌ها و پروژه‌ها با استراتژی سازمان
  • استخدام یک مدیر پروژه معتبر اولین قدم برای اطمینان از فرهنگ سازمان یافته و مولد در سازمان است.

برای مطالعه سایر مزایای مدرک PMP میتوانید این مقاله را مشاهده نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر