|
کدخبر: 238434

شمارش معکوس برگزاری اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و کسب و کار

اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و کسب و کار در روز پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰، در سالن همایش وزارت کشور، برگزار خواهد شد.

اقتصاد شمارش معکوس برگزاری اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و کسب و کار

به گفته سعید محمدی، دبیر اجرایی و عضو شورای عالی راهبردی این همایش، سازمان ها و نهادهای مختلف مانند وزارت علوم، انجمن مدیریت کسب و کار ایران، دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با ۵۸ کشور عضو و موسسه‌ خصوصی پتروآموزش یارا، به عنوان برگزارکننده، مجری و مشاور، در برگزاری این کنفرانس هم‌یاری می‌کنند.

این همایش، روز پانزدهم بهمن ۱۴۰۰، در سالن همایش وزارت کشور برگزار می‌شود و از روز شانزدهم تا بیستم بهمن ماه نیز ورک‌شاپ‌های مختلف وابسته به همایش در حوزه‌های مختلف به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

سعید محمدی، دبیر اجرایی همایش، اذعان داشت که همایش در روز پانزدهم بهمن ماه، راس ساعت ۹ صبح، با پذیرایی ورودی آغاز می‌شود، سپس مراسم افتتاحیه برگزار شده، و بلافاصله پس از سخنرانی‌های حاکمیتی، نشست‌های تخصصی آغاز می‌ شوند.

این نشست‌ها در حوزه‌های مختلف و با حضور سخنرانان نام‌دار و متخصص برگزار می‌شوند.

در ادامه به نقل از آقای محمدی، به شرح موضوعات این نشست‌ها و ذکر اسامی سخنرانان می‌پردازیم.

اولین بخش، نشست تخصصی توسعه‌ی کسب و کار با رویکرد ایران خواهد بود که دکتر حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، یکی از سخنرانان آن هستند و در زمینه‌ موانع توسعه‌ فضای کسب و کار در ایران و راه‌حل‌های آن به گفتگو می‌پردازند.

سخنران بعدی این حوزه دکتر حسین رستمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه ucla آمریکا هستند که به صورت آنلاین در ارتباط با مدیریت محصول در دوره‌ی عمر خود، از شروع ایده تا پایان عمر محصول، سخنان مفیدی را مطرح خواهند کرد.

سپس پروفسور اکبر مانوسی، عضو هیئت علمی دانشگاه اتاوا کانادا، درباره‌ تاثیر کسب و کار نوین در اقتصاد ایران، سخنرانی می‌کنند.

پس از آن نیز دکتر کیا گلسرخی عضو هیئت علمی دانشگاه پچ مجارستان به صورت آنلاین درباره‌ی تفکر سیستمی در کسب و کار مدل اقتصادی آبی و ۱۰۰ میلیون فرصت شغلی در ۱۰ سال گفتگو خواهند کرد.

بخش اول سخنرانی در اینجا به پایان می‌رسد.

در ادامه، بخش دوم سخنرانی با نشست تخصصی توسعه‌ی کسب و کار پس از بحران آغاز می‌شود. در این بخش نیز در خدمت سخنرانانی خواهیم بود که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

ابتدا دکتر پرویز درگی، رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران و معلم بازاریابی، به صورت حضوری، به معرفی مدل شادی بهره‌ور می‌پردازند.

پروفسور حسین وظیفه‌دوست نیز درباره‌ی کاربرد عدد فی در بازاریابی گفتگو خواهند کرد. ایشان نیز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات هستند و سخنرانی‌شان به صورت حضوری خواهد بود.

سپس پروفسور سوزی موریش، عضو هئیت علمی دانشگاه کانتبری نیوزلند، به صورت آنلاین، درباره‌ی بازیابی کسب و کارها پس از بحران به گفتگو می‌پردازند.

در ادامه نیز، پروفسور پاسکا دی‌ مگ‌لیانو، استاد دانشگاه یونیتلما-ساپینزا رم ایتالیا، به صورت آنلاین درباره‌ی همکاری‌های بین‌المللی در کسب و کار سخنرانی خواهند داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که دو مورد از گفتگوهای آنلاین، به صورت لایو بوده و مابقی به صورت ضبط‌شده است.

پس از آن زمان نهار است و تمام مدعوین برای صرف نهار مهمان همایش هستند. سپس نشست تخصصی اقتصاد، برنامه‌ریزی و اخلاق کسب و کار برگزار می‌شود. سخنرانان این بخش نیز به شرح زیر هستند:

دکتر آذر صائمیان، رئیس اتحادیه‌ی انجمن‌های علمی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی ایران، درباره‌ی برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک کسب و کار مبتنی بر مدل OKR، به گفتگو می‌پردازند.

سپس پروفسور پراوین پاربوتی، رئیس هیئت علمی دانشگاه وایت واتر ایالات متحده، درباره‌ی اخلاق کسب و کار، سخنرانی می‌کنند.

در ادامه نیز مهندس ناصر بیک‌زاده مرزبانی، مدرس دانشگاه و مدیرعامل سابق شرکت های ایساکو و سرمایه‌گذاری ایران خودرو، در ارتباط با مدل توسعه اقتصادی پیشنهادی برای ایران، مباحث مفیدی را مطرح خواهند کرد.

نشست آخر نیز، نشست تخصصی فرهنگ کارآفرینی و انقلاب صنعتی چهارم است که سخنرانان این بخش نیز در ادامه معرفی خواهند شد.

در ابتدا دکتر محمدابراهیم محجوب، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، درباره‌ی اهمیت دیجیتالی‌شدن کسب و کارها برای صنعت سخنرانی خواهند کرد.

در انتها نیز پروفسور اصغر افشار جهانشاهی، عضو هیئت علمی دانشگاه UDLAP مکزیک، در ارتباط با اهمیت دیجیتالی شدن کسب و کارها برای صنعت به گفتگو خواهند پرداخت.

به گفته‌ی محمدی، دبیر اجرایی همایش، این نشستهای تخصصی در سالن اصلی وزارت کشور برگزار می‌شوند. وی اشاره کرد که همزمان با برگزاری این سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی در سالن جانبی وزارت کشور، در سالن‌های صد و ده نفره و ششصد نفره در حال برگزاری هستند. این پنل‌ها در حوزه‌ی بیمه، کسب و کارهای آنلاین و فضای مجازی، گمرک با حضور معاونین گمرک، گردشگری و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شوند.

محمدی در توضیح این پنل‌ها افزود: پنلهای تخصصی در برنامه‌های جانبی گنجانده شده و شش موضوع اصلی که کسب و کارهای گسترده را در بر گرفته و جامعه‌ی مخاطب وسیع دارند را برای آن‌ها انتخاب کرده‌ایم. برای مثال فضای مجازی که افراد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از نظر تجاری با آن سر و کار دارند. حالا یا اینفلوئنسر هستند، یا فروشگاه‌های مجازی دارند، و غیره. برای ارتقای سطح کیفی شغلی این عزیزان پنل‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند.

پنل تخصصی کسب و کارهای آنلاین و فضای مجازی، شش سخنران دارد که مثلاً درباره‌ی برندینگ در حوزه‌ی کسب و کارهای دیجیتال، دکتر حمید سعیدی‌ سخنرانی خواهند داشت. دکتر فرید طاهری‌کیا نیز سخنران موضوع رابطه‌ی آنلاین با کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی خواهند بود. به موضوع تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی نیز با سخنرانی دکتر الهام عرب پرداخته خواهد شد. و هم‌چنین سخنرانان زبده‌ی دیگری نیز در این پنل تخصصی حضور خواهند داشت.

در حوزه‌ی بیمه نیز از آن‌جا که دنیا و به سبب آن ایران، به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌روند، هدف این است که ببینیم چطور می‌توانیم این تحول را ایجاد کنیم که کسب و کار حوزه‌ی بیمه به سمت دیجیتالی شدن برود ولی آسیبی به حوزه‌ی کاری و پرسنلی شاغلین حوزه‌ی بیمه برنخورد. در این حوزه نیز سخنرانانی از آمریکا و به صورت آنلاین خواهیم داشت. سه الی چهار نفر از اساتید حوزه‌ی بیمه نیز به صورت حضوری در ارتباط با مباحث این حوزه به گفتگو می‌پردازند.

در حوزه‌ی گردشگری و سلامت نیز گردشگری ورزشی و کسب‌وکارهای حوزه‌ی گردشگری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و هدف این است که یک خروجی مفید حاصل شود.

در حوزه‌ی گمرک نیز با توجه شرکت‌های بازرگانی و حاکمیتی بسیاری که در حوزه‌ی واردات و صادرات کالا درگیر گمرک هستند، مهم‌ترین اقدام، تسهیل و تسریع امور گمرکی خواهد بود. به همین سبب قرار است این پنل با حضور کلیه‌ی معاونین رئیس گمرک و احتمالاً خود جناب رئیس گمرک برگزار شود. هدف این است که بررسی کنیم و ببینیم چگونه این قوانین دست و پاگیر می‌توانند کاهش پیدا کنند تا تسهیل و تسریع امور گمرکی به معنای واقعی حاصل شده و به یک قانون اجرایی و لازم‌الاجرا تبدیل شود. بخشی از گفتگوها، به روز رسانی اطلاعات مربوط به قوانین گمرکی است که توسط هیئت رئیسه‌ی پنل ارائه می‌شود و بخشی نیز، صحبت‌هایی است که مخاطبین این حوزه‌ مطرح خواهند کرد. برای مثال شرکت‌های ترخیص‌کار و شرکت‌های بازرگانی مشکلاتشان را ارائه می‌کنند، مشکلات مطرح‌شده توسط هیئت‌رئیسه‌ی پنل مورد بحث واقع شده و توسط بخش حاکمیتی نیز جهت تبدیل شدن به قانون در سازمان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

محمدی در ادامه افزود: بعد از پنل‌ها و سخنرانی‌ها، سخنرانی اختتامیه را خواهیم داشت که با حضور تعدادی از معاونین و وزرا و مدیران ارشد دولتی و سخنرانی آن‌ها برگزار می‌شود.

سپس طی یک مراسم، جوایز ملی مدیریت کسب و کار سال، پژوهشگر برتر سال، چهره‌ی برجسته‌ی علمی سال، پایان‌نامه‌ی برتر دانشجویی و کتاب سال کشور معرفی شده و به این عزیزان لوح و تندیس یادبود اعطا می‌شود.

بعد از صرف میان‌وعده نیز کنسرتی با حضور خوانندگان مطرح کشور برگزار می‌شود. این مراسم مجموعاً از حدود ۹ صبح تا هفت بعد از ظهر به طول می‌انجامد.

محمدی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با دستاوردهایی که شرکت‌کنندگان در این همایش خواهند داشت، گفت: به تمامی عزیزانی که در این همایش شرکت کنند، سه مدرک معتبر ارائه می‌شود. یکی مدرک انجمن مدیریت کسب و کار است که مورد تایید وزارت علوم است. هم‌چنین مدرکی از طرف دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا ارائه می‌شود، که دومین دانشگاه بزرگ ایتالیا و قدیمی‌ترین دانشگاه آن به حساب می‌آید. رنکینگ جهانی آن ۶۳ بوده و جزو ۳۰ دانشگاه برتر اروپا است. مدرکی نیز از دانشگاه نوآوری و فناوری یونسکو تقدیم می‌شود که بین‌المللی و قابل ترجمه بوده و از طرف خود یونسکو به مخاطبین اعطا می‌شود.

محمدی در ارتباط با اهداف برگزاری این همایش افزود: برای این همایش چندین تفکر و هدف داشته‌ایم. اولین هدف به روز رسانی دانش‌ روز مخاطبان در حوزه‌ی کسب و کار بوده است. با توجه به اساتیدی که در حوزه‌های مختلف حضور دارند، هدف این است که در این دوران پساکرونا و با وجود مشکلات اقتصادی، بتوانیم دانش روز مخاطبان را چه از خارج ایران و چه داخل، از اساتید به‌نام و برتر کسب نماییم.

از لحاظ آموزشی نیز سعی کرده‌ایم هر بحثی که مطرح می‌شود، به طور یک ورکشاپ آنلاین نیز در روزهای آتی ادامه یافته و در کارگاه‌ها به صورت گسترده‌تر مباحث را باز نماییم و موضوعات تکمیلی را در آن بگنجانیم. برای این کارگاه‌ها نیز اساتید مختلفی را در حوزه‌های مختلف قرار داده‌ایم. هدف این است که موضوعات مختلف، از رمزارزها گرفته تا حوزه‌ی بیمه و مسائل مالی و بانکی، بورس و بازار سرمایه و سایر حوزه‌ها را بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌شود آن دانش‌ها را بسط داد و عملیاتی کرد.

از نظر مدرک نیز مدارکی که ارائه می‌شوند چه از نظر جایگاه سازمانی، چه از نظر ارتقاء شغلی، می‌توانند تاثیرگزار باشند. افرادی هم که بخواهند از این مدارک در سطح بین‌المللی استفاده کنند، سعی شده که تمام این مدارک پشتوانه داشته و قابل ترجمه باشند تا تاثیرگزاری لازم را برای مخاطبین عزیز داشته باشد.

از محمدی درباره‌ی جامعه‌ی هدف مخاطبین این همایش پرسیدیم،  وی پاسخ داد: چه در حوزه‌ی اقتصاد چه در کسب و کار، ما کسب و کارهای خرد و کلان و اقتصادهای خرد و کلان را داریم. برای این که جامعه‌ی هدف این همایش، تمام گروه‌ها را در بربگیرد، سخنرانی‌ها را برای اقتصادها و کسب و کارهای خرد و متوسط در نظر گرفته‌ایم که عمومیت بیشتری دارند و با هدف به روز رسانی دانش عمومی مخاطبان برگزار می‌شوند. برای کسب و کارهایی که از قبل رشد داشته‌اند و به دنبال افزایش آن هستند، پنل‌ها را در نظر گرفته‌ایم که از هم‌گسیختگی کمتری دارند و تخصصی‌تر هستند.

محمدی در ارتباط با نحوه‌ی ثبت‌نام در همایش گفت: برای ثبت‌نام، مخاطبان می‌توانند وارد سایت بشوند و در بخش مورد نظرشان ثبت‌نام نمایند. عزیزان شرکت‌کننده می‌توانند با رجوع به سایت انتخاب کنند که در کدام بخش (فقط کارگاه/کارگاه+همایش/فقط همایش) می‌خواهند شرکت کنند.

از نظر هزینه نیز برای دانشجویان عزیر تخفیف نیم‌بها در نظر گرفته شده و برای ثبت‌نام‌های سازمانی و گروهی نیز تا سقف ۲۵ یا ۳۰ درصد تخفیف قائل خواهیم شد. ثبت‌نام مجزا در کارگاه‌های دو ساعته و شش ساعته نیز شامل این تخفیفات می‌شوند. مدارک ذکرشده به تمام عزیزان شرکت‌کننده اعطا خواهد شد. فقط مدرک دانشگاه ساپینزا، تنها به عزیزانی اعطا می‌شود که روز کنفرانس را در سالن حضور داشته باشند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های خصوصی مختلفی از برگزاری این همایش بزرگ حمایت مادی و معنوی به جا آورده‌اند، که انشالله در آینده از این عزیزان تقدیر و تشکر خواهد شد.

همایش-اقتصاد-کسب-و-کار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها