|
کدخبر: 269572

صنایع وابسته به میلگرد ساده صنعتی کدامند؟

یکی از کاربردی‌ترین مقاطع فولادی در کارگاه‌های تولید محصولات صنعتی، میلگرد ساده صنعتی است.

این محصول به عنوان متریال اولیه برای ساخت قطعات و محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صنایع و کسب و کارهای مختلفی برای تولید محصولات خود به انواع میلگرد ساده صنعتی نیاز دارند. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی این صنایع بپردازیم و شما را با یکی از بهترین تولید کنندگان میلگرد ساده صنعتی در کشور آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

میلگرد-ساده1

میلگرد ساده صنعتی چیست؟

میلگرد ساده صنعتی نوعی مقطع فولادی بدون آج است که سطحی کاملاً صاف و فاقد هرگونه برآمدگی و سطح مقطعی دایره‌ای شکل دارد. براساس استانداردهای سازمان مهندسی میلگرد ساده A1 نامیده می‌شود. میلگرد A1 دارای تنش جاری ۲۴۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش گسیختگی ۳۶۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۲۵ درصد است و به طور کلی با سایر میلگردها متفاوت است.

میلگرد ساده صنعتی در قطر سطح مقطع 8 تا 200 میلی‌متر، طول 6 متر و 12 متر و از جنس شمش فولاد تولید می‌شود. این محصول به صورت بندیل شده به فروش می‌رسد و وزن هر بندیل با توجه به تعداد میلگردها، قطر سطح مقطع آنها و طول میلگردها متفاوت است. مثلاً وزن یک بندیل میلگرد ساده قطر 10 میلی متر با طول 6 متر، 2500 کیلوگرم است. در بازار خرید میلگرد ساده صنعتی به آنها میلگرد نرم یا خام نیز گفته می‌شود، چون بافت نرم و خوش تراشی دارد و به طور گسترده در صنایعی که نیاز به خم کاری و تغییر شکل میلگرد برای ساخت یک قطعه یا سازه را دارند، استفاده می‌شود.

5 ویژگی مهم میلگردهای ساده صنعتی

اگر بخواهیم ویژگی‌های میلگرد ساده صنعتی را نام ببریم، لازم است به ویژگی‌های مکانیکی، خواص ساختاری و آلیاژ تشکیل دهنده آن توجه کنیم. بر این اساس مهم‌ترین شاخصه‌های انواع میلگرد ساده عبارتند از:

  1. میلگرد ساده با قطر سطح مقطع 8 تا 200 میلی‌متر و طول 6 متر و 12 متر ساخته می‌شود
  2. خاصیت فرم پذیری (نرم و خوش تراش بودن) فوق العاده و استحکام کششی بالایی دارد
  3. در عملیات حرارت دهی، فرم دهی و آلیاژ کاری خیلی راحت شکل می‌گیرد ولی شکننده نیست
  4. در تمام موارد جوشکاری (به دلیل جوش پذیری بالا در آلیاژهای مختلف) و تراشکاری کاربرد دارند
  5. در عملیات اتصال قطعات فولادی، واکنش پذیری بسیار بالایی دارد و اتصالات قدرتمندی ایجاد می‌کند

میلگرد-ساده2

با صنایع وابسته به میلگردهای ساده صنعتی آشنا شوید

همان طور که پیش‌تر گفتیم میلگردهای ساده صنعتی به دلیل انعطاف پذیری و در عین حال مقاومت بسیار خوبی که دارند، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با این صنایع آشنا می‌شویم:

·صنایع قطعه سازی

با توجه به اینکه اولین و مهم‌ترین کاربرد میلگردهای ساده صنعتی، تراش کاری، ریخته گری، جوشکاری و رزوه است، اولین صنعتی که برای ادامه حیات به میلگردهای ساده نیاز دارد، قطعه سازی است. منظور از صنایع قطعه سازی، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی است که در زمینه تولید قطعات انواع خودرو های سواری و سنگین، تولید قطعات ادوات و تجهیزات کشاورزی، تولید قطعات دستگاه‌های صنعتی، قطعات تجهیزات انتقال قدرت، تجهیزات سوخت رسانی و... فعالیت می کنند.

·صنایع تولید پین‌های صنعتی، رولبولت و بولت ساختمانی

این صنایع از قطرهای مختلف انواع میلگرد ساده و ترانس برای تولید بولت ساده، رولبولت و انکر بولت استفاده می‌کنند. بولت به پیچ‌های بزرگی گفته می‌شود که در صنایع تولید ماشین‌آلات صنعتی برای ایجاد اتصالات قوی بین قطعات و در صنایع ساختمانی برای ایجاد اتصالات مستحکم بین صفحه زیر ستون و فونداسیون استفاده می‌شود.

از رولبولت‌ها برای نصب تجهیزات بیمارستانی سنگین به کف ساختمان، نصب پارتیشن و سقف‌های کاذب استفاده می‌شود. پین‌ها نیز در صنایع تولید ماشین آلات صنعتی و کشاورزی به عنوان اتصالات فوری و قوی استفاده می‌شوند.

·صنایع تولید لولا درب‌های ضد سرقت و درب‌های ورودی

در کارگاه‌های تولید لولا درب‌های ضد سرقت و درب‌های ورودی نیز از ضخامت‌های مختلف میلگرد ساده صنعتی استفاده می‌شود.

·صنایع پیچ و مهره سازی

دومین گروه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید پیچ و پرچ، پیچ و مهره، میخ و انواع مفتول‌های صنعتی هستند که به دلیل بافت خوش تراش میلگرد ساده صنعتی از قطرهای مختلف آن برای تولید محصولات صنعتی خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر صنایع نام برده، کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در ادامه نام می‌بریم نیز از میلگردهای ساده صنعتی به عنوان متریال خام استفاده می‌کنند:

  • شرکت های سوله سازی (برای تولید مهاربندها)
  • کارگاه‌های تولید میل ارت
  • کارگاه‌های تولید پیچ متری
  • کارخانه‌های گلوله سازی برای صنایع معدن (آسیاب و سنگ شکن‌ها)
  • کارگاه‌های تولید قطعاتی که با عملیات فورج گرم تولید می‌شوند

تشخیص میلگرد صنعتی مرغوب چگونه است؟

میلگردهای ساده‌ای که از مرغوبیت کافی برخوردار هستند، انعطاف پذیری و مقاومت کششی بسیار خوبی دارند و تحت فشار یا عملیات مکانیکی (خم کاری، جوشکاری، رزوه و...) به راحتی شکسته نمی‌شوند. معمولاً برای بررسی مرغوبیت میلگردها آزمون‌های مختلفی انجام می‌شود که تحت عنوان تست‌های مقاومت سنجی شناخته می‌شوند.

نتیجه این آزمایش‌ها برای صنایع وابسته به میلگرد ساده از اهمیت بالایی برخوردار است. چون میلگردی که به عنوان متریال اولیه برای ساخت یک محصول صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از نظر نیروی کششی و مقاومت برشی مورد تایید قرار بگیرد و استانداردهای لازم را داشته باشد، در غیر این صورت محصول تولید شده بی کیفیت خواهد بود.

میلگرد-ساده 3

بهترین تولید کننده میلگرد ساده صنعتی کدام کارخانه است؟

کارخانه‌های مختلفی در زمینه تولید میلگردهای ساده صنعتی فعالیت می‌کنند، اما شرکت صنایع فولادی آذر گستر سدید از نظر کیفیت تولید، تنوع میلگردها و قیمت، یکی از بهترین تولید کنندگان میلگردهای ساده صنعتی در ایران محسوب می شود. این مجموعه به عنوان اولین شرکت تولید کننده میلگرد ساده صنعتی به طول 12 متر در استان تهران و یکی از 5 شرکت تولید کننده میلگردهای 12 متر و 6 متر در ایران شناخته شده است.

برای استعلام قیمت انواع میلگرد ساده صنعتی، مشاوره رایگان با کارشناسان فروش آذر گستر سدید یا ثبت سفارش خرید، فقط کافی است به نشانی ahan2.com مراجعه کنید. این مجموعه انواع میلگردهای ساده صنعتی با قطر 10 تا 42 میلی متر و میلگردهای ترانس را با به‌روزترین تکنولوژی و دستگاه‌های نورد دنیا و از بهترین شمش با استانداردهای 3sp و 5sp تولید و کلیه سفارشات مشتریان را با ضمانت کیفیت ارائه می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها