|
کدخبر: 269571

بررسی انواع سازه های فلزی

 در فرایند ساختن بناهای مختلف از جمله ساختمان‌های اداری و مسکونی، برای سهولت کار و تسریع فرایند ساخت و ساز می‌توان از انواع سازه سبک فلزی استفاده کرد. این سازه‌ها در انواع و ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس طرح اولیه و سطح نیاز خود، آنها را تهیه کنید. دو نمونه شاخص از سازه‌های سبک، سازه LSF و سازه CFS هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه ساختار کلی، کاربرد و ویژگی‌های هر یک از این دو سازه فلزی را بررسی می‌کنیم. 

این سازه‌ها در انواع و ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس طرح اولیه و سطح نیاز خود، آنها را تهیه کنید. دو نمونه شاخص از سازه‌های سبک، سازه LSF و سازه CFS هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه ساختار کلی، کاربرد و ویژگی‌های هر یک از این دو سازه فلزی را بررسی می‌کنیم. 

سازه LSF چیست و چه کاربردی دارد؟

سازه-های--فلزی

این سازه برای ساخت سیستم‌های ساختمانی مدولار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند بارهای پایه را به حداقل برساند. با استفاده از این سازه می‌توان انواع بناهایی از قبیل ساختمان‌های مسکونی، ویلاها، مدرسه و دانشگاه و… را با سرعت بیشتر و سطح کیفی بالاتری ساخت. برای نصب و تعبیه این سازه می‌بایست از پیچ، بولت و دیگر اتصالات استفاده کرد. متریال اصلی تشکیل دهنده سازه LSF پروفیل های U، C و z و همچنین ورق‌های گالوانیزه است. کاربرد اصلی سازه‌های LSF جایگزینی به عنوان یک سازی فلزی و بتنی است. 

سازه‌ LSF عمر طولانی داشته و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. در نتیجه به واسطه این ویژگی سازه‌های سبک LSF بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از بروز حوادث جلوگیری شده و هم دوام و استقامت ساختمان‌ها در هنگام زلزله افزایش پیدا کند. همچنین قیمت این سازه‌ها مناسب است و می‌توانید به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه‌ روی آنها حساب کنید. 

سازه CFS چیست و چه کاربردی دارد؟

این سازه سبک فولادی به واسطه قالب‌های مخصوصی به مقاطع C شکل تبدیل می‌شود. در روند ساخت سازه CFS نیازی به گرما نیست و به همین دلیل به آن فولاد سرد گفته می‌شود‌. در حال حاضر این سازه‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در طی فرایند ساخت سازه CFS زمانی که دما حداکثر به 200 درجه برسد، سازه نورد خواهد شد. 

به واسطه وجود نورد سرد، این سازه‌ها استقامت و کیفیت بالاتری دارند و طی این فرایند به سازه‌های کم ضخامت و مرغوب تبدیل می‌شوند. هدف اصلی از خرید و استفاده از سازه CFS، صرفه جویی در هزینه‌ها و بودجه اختصاصی و همچنین افزایش دوام و استحکام بنا است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سازه LSF و CFS می‌توانید با مجموعه اشکوسازه گستر تماس حاصل فرمایید. 

تفاوت سازه LSF و CFS 

سازه-های-فلزی1

تا اینجای مطلب به طور کلی با انواع سازه‌های فلزی آشنا شدید. در ادامه قصد داریم تفاوت سازه ال اس اف و سی اف اس را بررسی کنیم. 

سیستم پوششی

یکی از تفاوت‌های اصلی، عدم وجود امکان تعبیه و اجرای سازه LSF بر روی دیوار است. در واقع بهترین نوع سیستم پوششی برای این شرایط، استفاده از گچ برگ است به همراه پلی استایرن به عنوان عایق حرارتی و صوتی است. به همین واسطه هزینه ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند. پس با این حساب به عنوان تفاوت سازه ال اس اف و سی اف اس، باید به قیمت مناسب و تاثیرگذاری بر میزان هزینه‌های سازه CFS اشاره کنیم. به طور کلی هزینه تمام شده برای ایجاد سیستم‌های صنعتی مثل بلوک و آجر کمتر است. 

نوع ورق

همانطور که گفتیم ورق مورد استفاده در سازه‌های LSF گالوانیزه است؛ در حالی که ورق سازه‌های CFS ورق سیاه است که قیمت آن پایین‌تر می‌باشد. به همین دلیل سازه CFS قیمت بالاتری دارد.‌ 

کوتینگ

دیگر تفاوت سازه ال اس اف و سی اف اس الزام استفاده از ورق گالوانیزه با کوتینگ حداقلی 180 در سازه LSF است. این در حالی است که سازه CFS نیازی به ورق گالوانیزه با ضخامت بیش از 3 میلی متر ندارد. در واقع این مورد بر اساس آیین نامه تعیین می‌شود و به همین دلیل شما باید به آن توجه کافی داشته باشید. 

وزن

دیگر تفاوت این دو سازه فلزی در وزن است. همانطور که گفتیم پروسه ساخت این دو سازه با یکدیگر متفاوت است و به همین واسطه وزن نهایی بنا مورد نظر ساخته شده با سازه LSF نسبتا کمتر است. دلیل این موضوع پوشش دیوارها با مصالح سبک است. اما برای سازه‌های CFS نمی‌توان به منظور ایجاد پوشش دیواری از مصالح سبک استفاده کرد. 

محدودیت معماری

تفاوت سازه ال اس اف و سی اف اس در محدودیت‌های معماری نیز مشهود است. در واقع محدودیت‌های معماری موجود برای سازه‌ LSF به مراتب بیشتر از سازه CFS است. مثلا طول کنسول در سازه‌های LSF باید در حد 80 سانتی متر محدود شود؛ اما چنین محدودیتی برای سازه‌های CFS وجود ندارد. 

خرید و اجرای انواع سازه های سبک با قیمت مناسب 

حالا که به طور کامل با تفاوت سازه ال اس اف و سی اف اس و ساختار ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا شدید، در صورت تمایل به خرید و اجرای انواع سازه‌های سبک فلزی می‌توانید به وبسایت اشکوسازه گستر مراجعه کنید. این مجموعه خدمات مربوط به سازه‌های سبک را با بهترین کیفیت و قیمت به شما ارائه می‌دهند.

همچنین برای کسب مشاوره قبل از خرید و دریافت اطلاعات تکمیلی با مجموعه اشکوسازه گستر تماس بگیرید تا کارشناسان به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

تلفن:

021-88219834021-88219843

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها