|
کدخبر: 254172

تاکید نماینده مجلس بر شرایط نامناسب اقتصادی

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس برای موضوع کسب و کار و صدور مجوزها تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم، گفت: مجریان تصمیمات مجلس، دولت محترم است و اعضای دولت باید برنامه‌ی جامعی در زمینه کسب و کار داشته باشند وگرنه مصوبات مجلس به جایی نخواهد رسید.

فتح‌الله توسلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده (۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی اظهار کرد: همان قدر که سیاه‌نمایی اقدامی ناپسند است، امید واهی ناپسندتر است و حتی به منافع ملی کشور آسیب می زند.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس طی چند سال قبل نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد بوده، اما از سال ۹۱ تا ۹۸ نزدیک به صفر بوده و نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی ۸‌.۳ درصد تا ۱۴ درصد در نوسان بوده است. این موضوع آسیب جدی به اقتصاد ملی وارد کرده است. تشکیل صندوق ثابت از سال ۱۳۹۰ همواره روند نزولی داشته و انباشت سرمایه در بخش نفت و گاز، صنعت، ساختمان و ارتباطات از سال ۹۱ منفی بوده است.

توسلی گفت: متوسط نرخ تورم بلند مدت اقتصاد ایران نزدیک به ۲۰ درصد بوده است در حالی که تمام کشورهای جهان توانسته‌اند که معضل بیماری و تورم  را حل کنند و نرخ تورم در دنیا ۲.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه «والله که شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و مردم در جامعه با مشکلات جدی مواجهند»، خاطرنشان کرد: در مجلس برای موضوع کسب و کار و صدور مجوزها تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم ولی مجریان آنها، دولت محترم است و اعضای دولت باید برنامه‌ی جامعی در این زمینه داشته باشند وگرنه مصوبات مجلس به جایی نخواهد رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها