|
کدخبر: 166465

«قمار کارآفرینانه» از زبان آرین سلیمانی در مجله موفقیت

موفقیت شغلی، پدیده‌ای است که اغلب آدم‌ها به دنبال آن هستند و حاضرند در راه این هدف، هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

کسب و کار «قمار کارآفرینانه» از زبان آرین سلیمانی در مجله موفقیت

اما برای درست قدم برداشتن در این راه، نیاز به آموزش‌های راهبردی است تا هزینه‌ها هدر نرود و هدف، با کمترین ضرر به دست بیاید. مجله موفقیت، در شماره فروردین امسال، مطلبی از آرین سلیمانی، مدرس کارآفرینی و کارآفرین فعال، منتشر کرده که از زاویه‌ای کارآمد و به‌دور از نکات غیرضروری، به مسأله‌ ریسک کردن در کسب‌وکارهای دیجیتال پرداخته است.

آرین سلیمانی، مدرس و مشاور کسب‌وکار، در چهار شماره اخیر مجله‌ موفقیت مطالبی آموزنده‌ و کاربردی در حوزه تخصصی خود با مخاطبان این مجله به اشتراک گذاشته است. او در این مطالب، نکاتی کاربردی و کلیدی را در حوزه کسب‌وکار، کارآفرینی و به‌ویژه کسب‌وکارهای دیجیتال به رشته تحریر درآورده است. او در مطالب خود به مسائل روز حوزه کسب‌وکار می‌پردازد و از طرفی موضوعاتی را انتخاب می‌کند که کمتر به آن‌ها توجه شده است. از آنجا که بسیاری از کارشناسان نویسنده در مطالب خود درگیر اصطلاحات و تکلف‌های تخصصی می‌شوند ممکن است مطالب آن‌ها برای همه جذاب نباشد و امکان کاربردی کردن پیدا نکنند. اما ویژگی مهم مطالب آرین سلیمانی، این است که به جای حاشیه‌روی در توضیح موضوعات، نکات طلایی و کاربردی مربوط به آن‌ها را با زبانی ساده و روان بیان می‌کند؛ طوری که برای هرکسی قابل استفاده است. از جمله پرطرفدارترین مطالب این مدرس کسب‌وکار، مطلبی است که در آخرین شماره مجله موفقیت از او به چاپ رسیده است.

قمار یا ریسک؟

در این ایام، به خاطر شرایط شیوع بیماری کرونا و عدم ثبات کسب‌وکارهای مشتری‌محور، همه به‌فکر آنلاین‌سازی کسب‌وکارشان افتاده‌اند و به طرز عجیبی بازار صفحات مجازی فروش انواع اجناس در حال رشد است. اما چقدر این آنلاین‌سازی می‌تواند به‌نفع مشاغل باشد؟ هر شغلی می‌تواند از طریق کسب‌وکار آنلاین و مستقل به سود بالا برسد؟ موفق شدن در کسب‌وکار یعنی رسیدن به سود میلیاردی؟  این‌ها مسائلی است که هر کسی نیاز دارد قبل از اقدام برای تغییر شکل کسب‌وکار خود از شکل حضوری به‌ مجازی، از آن‌ها اطلاع پیدا کند. آرین سلیمانی در مطلبی با عنوان «قمار کارآفرینانه در بهار» در آخرین شماره مجله موفقیت، تفاوت‌های بین قمار کردن و ریسک کردن را شرح داده است. اینکه چه کارهایی توان و پتانسیل ورود به کسب‌وکار مجازی را دارند و چه کسب‌وکارهایی نمی‌توانند در این راه موفق شوند. هم‌چنین در این مطلب، به‌طور کاربردی ذهنیت‌ها و کلیشه‌های غلط را در مورد سود رضایت‌بخش یک کسب‌وکار آن‌لاین نوپا، بیان می‌کند. آرین سلیمانی در مطلب جدید خود در مجله موفقیت، توضیح می‌دهد که پتانسیل کارهای مختلف در بستر فضای مجازی فرق می‌کند و محاسبه سود احتمالی باید معقول و طبق واقعیت باشد نه بر اساس تصورات دست‌نیافتنی؛ چرا که این تصورات حرکت در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار دیجیتال را تبدیل به قمار می‌کند.

کسب‌وکارهای ناموفق چه‌ می‌کنند؟

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که همیشه برای آموزش مسیر موفقیت وجود دارد، این است که «باید»های مسیر را بیان می‌کنند و راه‌کار ارائه می‌دهند. اما آرین سلیمانی در مطلب اخیر خود در مجله موفقیت، با بیان یک نمونه ناموفق، به بیان نباید‌های حوزه کسب‌وکار دیجیتال پرداخته است. این روش خواننده را به‌طور ملموس با چالش‌های مسیر کاری‌اش آشنا می‌کند؛ کاری که کمتر در مطالب آموزشی دیده می‌شود. شاید به همین دلیل مجله موفقیت این مطلب را به عنوان مهم‌ترین تیترهای روی جلد انتخاب کرده است. مطالعه مطلب «قمار کارآفرینانه در بهار»، نوشته یک مدرس کسب‌وکار و کارآفرین فعال، می‌تواند راهگشای خوبی برای شروع یک کسب‌وکار دیجیتال باشد. به‌ویژه چک‌لیستی که آرین سلیمانی در پایان مطلب، را در اختیار خواننده قرار داده است، مسیر درست تفکر و برنامه‌ریزی را پیش‌روی علاقمندان ورود به این عرصه باز می‌کند و راه را برای یک شروع درست هموار می‌کند.

کارآفرین۲

مطالعه،‌ مکمل آموزش

راه‌اندازی کسب وکار‌، از جنس کارهای عملیاتی و تجربی است و نیاز به آموزش گام‌به‌گام دارد. هم‌چنین در مسیر کارآفرینی وضعیت‌های غیرمنتظره‌ای بروز می‌کند، که کارآفرین به راهنمایی‌های اختصاصی نیازمند می‌کند. بنابراین نمی‌توان تنها با مطالعه چند مطلب به دنیای بزرگ کسب‌وکار قدم گذاشت. اما خواندن این دست مطالب، مکمل ارزشمندی است که حتی می‌تواند سر بزنگاه، طناب نجاتی برای صاحبان کسب‌وکارها باشد و آن‌ها را از مسیر فکری اشتباه خارج کند. مطلب آرین سلیمانی در شماره جدید مجله موفقیت نیز از این مکمل‌هاست. این مطلب در ‌شماره ۴۱۲ مجله موفقیت، در صفحه ۷۷ به چاپ رسیده است. هم‌چنین به‌زودی ویدیویی ضمیمه این مطلب می‌شود که در سایت مجله موفقیت قابل دسترسی است. به‌زودی، در بخش چکیده مقالات سایت آرین سلیمانی نیز می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر