|
کدخبر: 265438

رییسی:

جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی تعطیل نشد

رئیس جمهور گفت: باید جریان جهادسازندگی ادامه یابد و تصمیم گرفتم که جریان جهاد سازندگی احیا شود و گروه های جهادی حس کنند از ناحیه دولت حمایت جدی می شوند.

پارسیک سیاسی جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی تعطیل نشد

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز(جمعه) در اجتماع مردمی هسته های جهاد و پیشرفت که در حسینیه جماران برگزار شد اظهار داشت: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و ایجاد امید در دلهای محرومان و مستضعفان و ناامید کردن دشمنان و خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا و نوآوری های بسیار به نام انقلاب ایجاد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: روزی جهاد کشاورزی با وزارت جهادکشاورزی ادغام شد تا همه دارای روحیه جهادی شوند ولی برخی دلسوزان در همان تاریخ این دغدغه جدی را داشتن ما مبادا این نهاد ارزشمند از رسالت آقای بازبماند و آن ٱمید به یاس تبدیل شود. ادغام صورت گرفت ولی حرکت جهادی در کشور تعطیل نشد و تبدیل به گروه های جهادی شد و هرگز حرکت جهادی در کشور به سردی نگرایید چون رهبر انقلاب همواره به حرکت جهادی تاکید کرد. 

وی افزود: اگر جهاد سازندگی ادغام شد ولی حرکت جهادی هرگز تعطیل نشد و بسیار پررونق ادامه دارد ولی این گستره از حرکت‌های جهادی نیاز به حمایت است تا این مجموعه از طرف دولت که وظیفه رفع محرومیت برعهده اوست حمایت کند. 

وی افزود: باید جریان جهادسازندگی ادامه یابد و تصمیم گرفتم که جریان جهاد سازندگی احیا شود و گروه های جهادی حس کنند از ناحیه دولت حمایت جدی می شوند. 

وی با تاکید بر اینکه هدایت حمایت و نظارت سه رکنی است که باید دولت از این گروه های بسیار با انگیزه داشته باشد، بیان داشت: شورای جهاد سازندگی را پایه گذاری کردیم و با نماینده رهبر انقلاب در جهادسازندگی درمیان گذاشتیم تا با نظر ایشان و تحقق منویات ایشان به سامان برسد. 

وی با بیان اینکه ما روحیه آقای والی و عزیزان مختلف را در دولت های مختلف دیدیم، خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب گذاشته و باید برخی بازنگری ها انجام شود و آن جا که به حرف امام و رهبری توجه و عمل شد، حوزه موفقیت ما شد. 

رئیسی ضمن بیان اینکه هرجا کاستی داریم چشم ما به دهان دیگران بود، بیان داشت: همیشه گفته ام آموختن تجربه دیگران از تمام دنیا کار خوبی است اما به نسخه دیگران با احتیاط عمل می‌کنیم. چیزی که برای غرب نوشته شده برای زیست بوم ما نیست و اگر دیگران برای ما نسخه بنویسند می‌شود سند ۲۰۳۰. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها