|
کدخبر: 264384 نسترن فراهانی

عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با گسترش نیوز:

برجام به سفره مردم وصل است/ با سیاست شرقی کشور اداره نمی شود

ابطحی:سیاست حرکت به سمت شرق درست است ولی نه به این صورت که ارتباط با غرب را قطع کنیم در آن‌ صورت سیاست ما سیاست شرقی خواهد بود.

پارسیک سیاسی برجام به سفره مردم وصل است/ با سیاست شرقی کشور اداره نمی شود

بر کسی پوشیده نیست که توافق هسته ای یا همان برجام مهم ترین رویداد سیاسی بین المللی قرن اخیر است که تا همین امروز هم ادامه دارد چراکه منافع ملتی در گرو چک و چانه های سیاست مردان کشورهاست و بالا و پایین شدن قیمت دلار که پس از آن تک به تک قیمت اجناس تغییر می کند، زندگی آنها دستخوش تغییرات ناخوشایند می شود،این درحالی است که یک روز خبر می رسد مکانیزم ماشه فعال است و توافق تمام شد روز دیگر می گویند پیش نویس برجام آماده است؛ منتظر خبرهای خوش باشید. از زمانی که ترامپ توافق برجام را پاره کرد و با رویکرد دیکتاتوری، یکطرفه از توافق هسته ای خارج شد. با این حال پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی در ایران همچنان کشمکش های برجام ادامه داشت و یکی از چالش های تیم دیپلماسی ادامه مسیر ظریف و یارانش محسوب می شود. در همین رابطه و برای بررسی ابعاد بیشتری از این موضوع محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت هفتم و عضو مجمع روحانیون مبارز با گسترش نیوز گفتگو کرده که در ادامه می خوانید.

برجام را به خاطر مردم بپذیرید

برجام یک مشکل سیاسی و داخلی است. میزان اهمیت مردم در این قضیه باید مهم انگاشته شود، جماعتی که امروز مساله برجام را مدیریت می کنند سال ها است بر علیه برجام سخنرانی کرده اند و حرف زدند و صحبت کردند و امروز می خواهند همان برجام را احیا کنند ولی توانایی ندارند و نمی توانند و بعد از احیای برجام هم باید انتقادهایی که در مورد آن ها است مطرح شود ، باید جسارتی وجود داشته باشد که پذیرش برجام بخاطر مردم باشد و بحران اقتصادی حل شود ، تندروها هرچه می خواهند بگویند اما می دانند که در نهایت مسائل اقتصادی کشور و فقر و فلاکت مردم  بدون تغییر در سیاست خارجی حل نخواهد شد ما در داخل کشور سیاست داخلی را تابعی از سیاست خارجی می بینیم.برجام به سفره مردم گره خورده است

وی افزود: بدون حل مسائل سیاست خارجی مشکلات اقتصادی قابل حل نخواهد بود و بحران و بن‌بست بوجود می آید، من راه حلی جز حل مشکلات بین المللی نمی بینم و وقتی مشکلات بین المللی را حل کردند مشکلات اقتصادی تابعی از آن است و حل خواهد شد. اینکه آقای رئیسی می فرمایند ما برجام را به اقتصاد کشور پیوند نمی زنیم، این نکته درست نیست زیرا این پیوند وجود دارد و در دست یک رئیس جمهور نیست بدون سیاست خارجی درست اقتصاد بهبود پیدا نمی کند.

سیاست شرقی درست نیست

ابطحی در پایان تاکید کرد: سیاست حرکت به سمت شرق درست است ولی نه به این صورت که ارتباط با غرب را قطع کنیم در آن‌ صورت سیاست ما سیاست شرقی خواهد بود و این درست نیست بلوک شرق هم با اجرای این سیاست موفقیتی پیدا نکردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها