|
کدخبر: 240199

سرلشکر باقری: تحریم‌ها برداشته شود از بزرگترین صادرکنندگان سلاح می شویم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر تحریم آمریکای جنایتکار برداشته شود، یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود.

پارسیک سیاسی سرلشکر باقری: تحریم‌ها برداشته شود از بزرگترین صادرکنندگان سلاح می شویم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام راحل گفت: ای امام عزیز، در این محفل نورانی در محضر حضرتعالی با افتخار اعلام می‌کنیم وضع ما نسبت به دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست. نیروهای مسلح با مسئولیت ذاتی و برابر قانون اساسی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در حفظ نظام جمهوری اسلامی و در پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، در حفظ امنیت کشور و مردم عزیزمان بحمدالله با تداوم راه نورانی امام راحل و با فرماندهی و تدبیر بی نظیر فرماندهی معظم کل قوا، در جایگاهی هستیم که نه تنها تهدیدها از کشور دور شده است بلکه دشمنان غدار در حد و اندازه استکبار جهانی به سختی فکر و اندیشه و طراحی برای تهاجم نظامی به کشور ما را می توانند در سر داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، ملت و رهبری در قبال امنیت و دفاع هیچگونه اغماض و کوتاهی ندارند، ادامه داد: خدا را شاکریم که نیروهای مسلح به طور دائمی در حال رصد و مراقبت هوشیارانه تمام تحرکات دشمنان در سطح منطقه هستند و چنانچه دیوانه‌ای یا کم خردی دست تعرض یا گوشه چشمی به کشور و ملت داشته باشد، خود می‌داند که پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

**جایگاه بالایی در حوزه تجهیزات نظامی در دنیا داریم

سرلشکر باقری عنوان کرد: در حوزه خود اتکائی و خودباوری و خودکفایی، ما بالاتر از خودکفایی در تسلیحات و تجهیزات، در طراحی راهبردها و سیاست‌ها تا طرح های عملیاتی و تاکتیک ها و در آنچه که باید در دفاع و امنیت کشور انجام بدهیم خودکفا هستیم. شاید به غیر از ۳ ابرقدرت اساسی جهان، حتی اروپاییان هم در این زمینه وابسته هستند. ما خود تشخیص می‌دهیم که چگونه از کشور دفاع کنیم و چگونه امنیت را برقرار کنیم. راهبرد و سیاست و دکترین را خودمان تدوین می‌کنیم و بر آن اساس نیروی مسلح مورد نیاز این ملت و کشور را سازماندهی می کنیم آموزش می‌دهیم تجهیز می‌کنیم به میدان می بریم و با طرح بومی خود می جنگیم و خداوند هم نصرت و یاری اش را نصیب ما خواهد کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: کشور ما که روزی برای کوچکترین تجهیزات، دست نیاز به سوی دنیا دراز می‌کرد و در دفاع مقدس حتی سیم خاردار نداشتیم، امروز از جهت تجهیزات روزآمد جهان در رتبه و جایگاه فوق العاده بالایی قرار دارد.

سرلشکر باقری تأکید کرد: داشتن موشک‌های نقطه زن دوربرد، داشتن پهپادهایی با ده‌ها کارایی و کارویژه خاص خود، داشتن نیروی دریایی خودکفا، ساختن هواپیماها در سطوحی که تاکنون به آن دست پیدا کرده ایم و در تمامی تجهیزات زمینی و انفرادی و لجستیکی دیگر ما امروز نیازی به دیگران نداریم و اگر تحریم آمریکای جنایتکار برداشته شود جزء بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جهانی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حوزه رشد کمی و کیفی بسیج به عنوان یادگار امام راحل بزرگوار در جایگاه بالایی هستیم، عنوان کرد: امام راحل بزرگوار تاکید بر عدم ورود به احزاب و دسته‌جات سیاسی داشتند و امروز نیروهای مسلح ضمن داشتن بصیرت و درک بالای سیاسی و انقلابی به هیچ وجه وارد این جریان‌ها و دسته‌جات نشدن و نخواهند شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها