|
کدخبر: 90434

پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

فوتبال از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا در طول تاریخ بوده و هست و ستارگان دنیای فوتبال و باشگاه‌های مشهور همواره طرفداران خاص خود را داشته‌اند.

گسترش‌نیوز: بدون شک باشگاه فوتبال نقش مهمی در پیشرفت و درخشش بازیکنان فوتبال داشته و امروزه نام برخی از این باشگاه‌ها به برندی در دنیای فوتبال تبدیل شده که پیوستن به آنها آرزوی هر بازیکن یا مربی فوتبال می‌باشد.

باشگاه‌های مطرح دنیا از نظر ارزش خالص و دارایی رقابت تنگاتنگی با هم دارند و همین مسئله تاثیر زیادی در شهرت و محبوبیت آنها به جا می‌گذارد، به همین بهانه در ادامه مطلب لیست ۱۰ باشگاه فوتبال ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۹ را برای علاقه مندان به فوتبال قرار داده‌ایم.

در این لیست که همه ساله براساس ارزش خالص و درآمد باشگاه‌های مختلف تهیه و منتشر می‌شود تغییرات جالبی نسبت به سال‌های پیشین مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

۱. رئال مادرید

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۷۵۰.۹ میلیون یورو - ۸۴۷.۷ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۶۷۴.۶ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۳.۸ میلیارد یورو

رئال مادرید با درآمد کل ۷۵۰.۹ میلیون یورو و بعد از تقریبا ۶ فصل مقام دوم بودن، سرانجام موفق شد شکوه گذشته خود را احیا کرده و به عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۹ معرفی شود.

این باشگاه در کل ۳۱۵.۵ میلیون یورو از طریق قراردادهای تجاری خود با اسپانسر پیراهن ورزشی اماراتی و کمپانی آدیداس به‌دست آورده و ۲۵۱.۳ میلیون یورو از درآمدش حاصل حق پخش بوده است. فروش بلیط روز مسابقه این باشگاه نیز حدود ۱۴۳.۴ میلیون یورو می‌باشد.

لازم به ذکر است ارزش کل باشگاه حتی پس از جدایی فوتبالیست گران قیمتی همچون کریس رونالدو تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.

۲. بارسلونا

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۶۹۰.۴ میلیون یورو - ۷۷۹.۴ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۶۴۸.۳ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۳.۶ میلیارد یورو

بارسلونا، باشگاهی که لیونل مسی افسانه‌ای در آن توپ می‌زند با درآمد ۶۹۰.۴ میلیون یورو جایگاه دوم در لیست پر درآمدترین باشگاه‌های دنیا را از آن خود کرده است، این باشگاه اگرچه نسبت به سال گذشته خود افزایش درآمد ۴۲ میلیون یورویی داشت اما نتوانست از رئال مادرید پیشی بگیرد.

۳۲۲.۶ میلیون یورو از درآمد بارسلونا حاصل معاملاتش با کمپانی نایک و اسپانسر پیراهن ورزشی ایرویز قطر بوده است، این باشگاه حدود ۲۲۳ میلیون یورو از حق پخش و حدود ۱۴۴.۸ میلیون یورو از فروش بلیط روز مسابقه که افزایش قابل توجهی نسبت به قبل داشته به‌دست آورده است.

اگرچه فروش ۲۰۰ میلیون پوندی نیمار تاثیری در درآمد امسال این باشگاه نداشته اما ارزش کلی باشگاه را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

۳. منچستر یونایتد

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۶۶۶ میلیون یورو - ۷۵۱.۸ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۶۷۶.۳ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۳.۴ میلیارد یورو

منچستر یونایتد با درآمد کل ۶۶۶ میلیون یورو مقام سوم در لیست ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال ۲۰۱۹ را کسب کرده، اگرچه نسبت به سال گذشته خود سقوط ۱۰ میلیون یورویی داشته است.

شیاطین سرخ ۳۱۶.۱ میلیون یورو از درآمد خود را از طریق معاملات تجاری با اسپانسرهای مالی به خصوص اسپانسر پیراهن ورزشی شورولت و کمپانی آدیداس به‌دست آورده و ۲۳۰.۴ میلیون یورو در آمد این باشگاه حاصل حق پخش و ۱۱۹.۵ میلیون یورو نیز حاصل فروش بلیط روز مسابقات بوده است.

به نظر می‌رسد پیروزی سال گذشته در لیگ یوفای اروپا تاثیر قابل توجهی در درآمد باشگاه منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۹ داشته است.

۴. بایرن مونیخ

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۶۲۹.۲ میلیون یورو - ۷۱۰.۳ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۵۸۷.۸ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۲.۷ میلیارد یورو

بایرن مونیخ باشگاه بوندس لیگای آلمانی توانست مقام چهارم در رده بندی ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد.

این باشگاه در مجموع ۶۲۹.۲ میلیون یورو در امسال درآمد داشته که حدود ۴۲ میلیون یورو بیشتر از سال گذشته بوده است.

این تیم آلمانی هفت بار پیاپی پیروز لیگ خانگی بوده که تاثیر خوبی در فروش کلی بلیط‌های این فصلش داشته اگرچه عملکرد بد آن در لیگ قهرمانی یوفا نیز اثر منفی‌اش را به جا گذاشته است.

بایرن مونیخ حدود ۳۴۸.۷ میلیون یورو از طریق معاملاتش با اسپانسر پیراهن ورزشی شرکت مخابرات آلمان و کمپانی آدیداس به‌دست آورده و ۱۷۶.۷ میلیون یورو از درآمدش از حق پخش آن حاصل شده است.

فروش بلیط این باشگاه نیز حدود ۱۰۳.۸ میلیون یورو درآمد داشته است.

۵. منچستر سیتی

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۵۶۸.۴ میلیون یورو - ۶۴۱.۶ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۵۲۷.۷ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۲.۴ میلیارد یورو

منچستر سیتی با درآمد کل ۵۶۸.۴ میلیون یورو در این فصل توانست رتبه پنجم ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان را به‌دست آورد.

این باشگاه از طریق معاملات و روابط تجاری اسپانسرها ۲۶۵.۷ میلیون یورو درآمد داشته که مقدار قابل توجهی از آن توسط اسپانسر اصلی آنها یعنی اتحاد ایرویز و کمپانی نایک تامین شده است.

منچستر سیتی از فروش بلیط روز مسابقاتش ۶۳.۹ میلیون یورو و از حق پخش آنها نیز ۲۳۸.۸ میلیون یورو درآمد داشته است.

به نظر می‌رسد حماسه قهرمان شدن در لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹ کمک شایانی به افزایش درآمد این باشگاه در فصل آینده خواهد داشت.

۶. پاری سن ژرمن

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۵۴۱.۷ میلیون یورو - ۶۱۱.۵ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۴۸۶.۲ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۹۷۵ میلیون یورو

پاری سن ژرمن درحال‌حاضر با درآمد ۵۴۱.۷ میلیون یورویی در جایگاه ششم پر درآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان نشسته و جهش بسیار خوبی نسبت به درآمد فصل قبل خود داشته است.

بخش اصلی درآمد این باشگاه رقم حیرت انگیز ۳۱۳.۳ میلیون یورو از معاملاتش با اسپانسر اماراتی و کمپانی نایک می‌باشد.

پاری سن ژرمن از حق پخش ۱۲۷.۸ میلیون یورو و از فروش بلیط در فصل گذشته درآمد ۱۰۰.۶ میلیون یورو درآمد داشته و خرید ۲۳۰ میلیون یورویی نیمار نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش ارزش کل باشگاه در این فصل به جا گذاشته است.

۷. لیورپول

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۵۱۳.۷ میلیون یورو - ۵۷۹.۹ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۴۲۴.۲ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۱.۹۵ میلیارد یورو

لیورپول به لطف درخشش فوق العاده بازیکن مصری اش، محمد صلاح، توانست به یکی از محبوب ترین‌های مسابقات EPL در سال ۲۰۱۹ تبدیل شده و با درآمد خالص ۵۱۳.۷ میلیون یورو به مقام هفتم ثروتمندترین باشگاه‌های دنیا دست پیدا کند.

برخلاف بسیاری از باشگاه‌های این لیست، درآمد لیورپول افزایش قابل توجه ۹۰ میلیون یورویی نسبت به فصل قبل داشته که از این میان ۲۵۱.۳ میلیون یورو از طریق قراردادهای اصلاح شده حق پخش به‌دست آمده و ۱۷۰.۸ میلیون یورو از درآمدش نیز حاصل معاملاتی است که با اسپانسر پیراهن ورزشی استاندارد چارترد و کمپانی لوازم ورزشی نیو بالانس داشته است.

این باشگاه از فروش بلیط روزهای مسابقات نیز درآمد ۹۱.۶ میلیون یورویی داشته و با حضور چند ستاره فوتبال در این باشگاه صاحب نظران نگاه خوش بینی به افزایش ارزش لیورپول در آینده دارند.

۸. چلسی

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۵۰۵.۷ میلیون یورو - ۵۷۰.۹ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۴۲۸ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۲.۳ میلیارد یورو

چلسی با درآمد ۵۰۵.۷ میلیون یورویی در مقام هشتمین باشگاه ثروتمند دنیا قرار دارد و مانند چند باشگاه دیگر توانست جهش درآمد چشمگیری در سال ۲۰۱۹ داشته باشد.

به لطف معامله جدید چلسی با شرکت نوشیدنی کارابائو آبی پوش‌ها توانستند حدود ۱۹۱.۸ میلیون یورو درآمد بیشتر داشته باشند، اگرچه معاملات تجاری با کمپانی آدیداس و اسپانسر لباس ورزشی یوکوهاما تایرز نیز سهم خوبی در کل درآمد به‌دست آمده این باشگاه داشته است.

چلسی از فروش بلیط در روز مسابقات حدود ۸۳.۴ میلیون یورو و حق پخش آن نیز ۲۳۰.۵ میلیون یورو درآمد داشته و ثبت نام ۶۰ میلیون یورویی اخیر آلوارو موراتا به افزایش ارزش این باشگاه کمک زیادی کرده است.

۹. آرسنال

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۴۳۹.۲ میلیون یورو - ۴۹۵.۸ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۴۸۷.۶ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۲.۰۴ میلیارد یورو

آرسنال با درآمد کلی ۴۳۹.۲ میلیون یورو و کاهش ۴۸ میلیون یورو نسبت به سال قبل توانست در جایگاه نهمین باشگاه ثروتمند دنیا قرار گیرد.

توپچی‌های آرسنال از طریق حق پخش حدود ۲۰۶.۹ میلیون یورو و از فروش بلیط روز مسابقات ۱۱۱.۶ میلیون یورو درآمد داشته اند، در حالی که بخش عمده درآمد آرسنال از معاملات تجاری آنها به ارزش ۱۲۰.۷ میلیون یورو بوده است.

اگرچه معاملات تجاری با امارات و پوما تاثیر قابل توجهی در افزایش درآمد و همچنین ارزش کل باشگاه گذاشته اما عدم موفقیت آنها در صعود به لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ نیز اثر منفی در فروش بلیط‌های آینده این باشگاه را به همراه خواهد داشت.

۱۰. تاتنهام هاتسپر

درآمد باشگاه در سال ۲۰۱۹: ۴۲۸.۳ میلیون یورو - ۴۸۳.۵ میلیون دلار

درآمد پیشین: ۳۵۹.۵ میلیون یورو

ارزش کل باشگاه: ۱.۴۲ میلیارد یورو

تاتنهام هاتسپر با درآمد ۴۲۸.۳ میلیون یورو و افزایش قابل توجه ۶۹ میلیون یورویی که نسبت به فصل قبل داشته توانست در لیست ۱۰ باشگاه ثروتمند دنیا جای بگیرد.

این باشگاه ۱۱۶.۵ میلیون یورو از درآمدش را از طریق معاملات تجاری که اغلب با اسپانسر پوشاک AIA و کمپانی نایک و ۲۲۶.۶ میلیون یورو از حق پخش به‌دست آورده و ۸۵.۲ میلیون یورو از درآمدش حاصل فروش بلیط روز مسابقات بوده است.

با توجه به عملکرد پیوسته این باشگاه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان یوفا به نظر می‌رسد در آینده شاهد افزایش کلی درآمد این باشگاه باشیم.

منبع: sportsshow

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها