|
کدخبر: 89119

سلطانی‌فر: احتمال تعویق المپیک وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: احتمال دارد بازی‌های المپیک توکیو به دلیل گسترش ویروس کرونا با چند ماه تاخیر برگزار شود.

گسترش‌نیوز: «مسعود سلطانی‌فر» روز سه‌شنبه گفت: با توجه به شیوع این ویروس و آلودگی در بیش از یکصد کشور، این بازی‌ها با چند ماه تاخیر در ژاپن برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش اضافه کرد: امیدواری فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک این است طی ۲ ماه آینده بتوانند شرایط با ثباتی در کشورها به وجود آورند تا این مسابقات انتخابی و کسب سهمیه برگزار و بازی‌های المپیک هم در موعد مقرر آغاز شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: ژاپن هم درگیر این ویروس است که بیش از هزار نفر از مردم مبتلا شده و تعدادی جان خودشان را از دست داده‌اند و تصور بسیاری از دست اندرکاران ورزش این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آلودگی که در بیش از یکصد کشور ایجاد کرده است، احتمال دارد بازی‌ها با تاخیر چند ماهه برگزار شود.

طی ۲ هفته اخیر رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن از برگزاری بازی‌های المپیک به دلیل کرونا در آخر سال ۲۰۲۰ خبر داده بود تا اینکه چندی پیش سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که بازی‌ها به قوت خود باقی است.

طبق برنامه اولیه المپیک توکیو از سوم تا ۱۹ مردادماه سال ۹۹ در توکیو برگزار خواهد شد و ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در ۳۳ رشته ورزشی و ۳۳۹ ماده طی ۱۹ روز صف‌آرایی خواهند کرد. ایران هم تاکنون ۴۸ سهمیه در ۱۱ رشته ورزشی کسب کرده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت در روز گذشته(دوشنبه)، تاکنون هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۳۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۱۱۰ هزار نفر فراتر رفته و مرگ بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر هم تایید شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها