|
کدخبر: 88994

رسمی؛ انتخابی جام جهانی به تعویق افتاد

فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در ماه‌های مارس و ژوئن به تعویق افتاده است.

گسترش نیوز: پس از مشورت با انجمن‌های اعضای آسیا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) موافقت شد مرحله مقدماتی بازی‌های کشورهای آسیایی برای حضور در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را به تعویق بیاندازند. برنامه جدید به شرح زیر است:

بازی‌های که قرار بود در طول فیفا دی ۲۳-۳۱ مارس ۲۰۲۰ و ۱-۹ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شود به تاریخ‌های بعدی موکول می‌شوند. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد جزییات بیشتر مسابقات به تعویق افتاده بحث خواهند کرد.

با این حال، به منظور حمایت از انجمن‌های عضو مربوطه، به شرطی که امنیت کلیه افراد درگیر، استانداردهای لازم را داشته باشد و انجمن‌های عضو برای بازی با یکدیگر به توافق برسند، این مسابقات هنوز ممکن است در پنجره فیفا دی مارس یا ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شود، اما پیش از آن باید مورد تایید قبلی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرند.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین موافقت کردند تا مسابقات فوتسال AFC ترکمنستان ۲۰۲۰ را که به عنوان مرحله انتخابی جام جهانی فوتسال لیتوانی ۲۰۲۰، ۵ تا ۱۶ اوت ۲۰۲۰ قرار بود برگزار شود، به تعویق بیندازند.

مرحله انتخابی المپیک فوتبال پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه‌ریزی انجام شود، به استثنای بازی‌های مقدماتی المپیک بانوان بین کره جنوبی وچین که اکنون در پنجره فیفا دی ۱ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ارزیابی وضعیت در رابطه با COVID-۱۹ ادامه خواهند داد و تصمیم خواهند گرفت که آیا تغییرات بیشتر در برنامه مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، با توجه به هدف محافظت از ایمنی و سلامتی همه افراد درگیر شده است، لازم است یا خیر.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها