|
کدخبر: 306860 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

چراغ سبز بهارستان به هاشمی / مجلس گزینه مطلوب خود را پیدا کرد

صلاحیت کیومرث هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد. گسترش نیوز برای بررسی این موضوع، به سراغ دو تن از نمایندگان مجلس رفته است.

ورزش چراغ سبز بهارستان به هاشمی / مجلس گزینه مطلوب خود را پیدا کرد

پس از استعفای حمید سجادی از سمت خود، حالا همگان منتظر انتخاب جانشین وی در رأس وزارت ورزش و جوانان هستند. ابراهیم رئیسی کیومرث هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرده است. جلسه بررسی صلاحیت هاشمی و اخذ رای اعتماد، فردا ۲۷ شهریور در صحن علنی مجلس برگزار می شود.

کیومرث هاشمی یک فرد شناخته شده در ورزش ایران محسوب شده و اهالی ورزش وی را بیشتر با سمت رئیس سابق کمیته ملی المپیک می شناسند. هاشمی سرپرستی فدراسیون فوتبال را نیز در کارنامه خود دارد و در زمان تصدی این پست، انتقادات زیادی متوجه او شد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، رسیدگی به وضعیت ورزش های مدال آور و سامان دهی به مشکلات زیرساختی ورزش ایران را در برنامه خود قرار داده است و فردا رسما از برنامه های خود در صحن علنی مجلس سخن به میان خواهد آورد. سرپرست وزارت ورزش و جوانان جزئیات پروژه ساخت ورزشگاه بزرگ در تهران را نیز مطرح کرده و مدعی شده که برای اجرایی کردن آن اراده جدی دارد.

ظاهرا دید اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به این گزینه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان مثبت است ولی تا فردا صبح برای مشخص شدن تکلیف آخرین وزارتخانه بدون وزیر کابیته دولت ابراهیم رئیسی باید صبر کرد.

کیومرث-هاشمی

نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با معرفی وزیر پیشنهادی دولت به مجلس، عنوان کرد: «کیومرث هاشمی فردی از جنس ورزش است که سالها در بخش های مختلف مدیریتی در حوزه ورزش فعالیتی موفق داشته و اقدامات اثرگذاری را نیز انجام داده است. یکی دیگر از شاخصه های وزیر پیشنهادی تحصیلاتی است که در زمینه ورزشی دارد و این موضوع نیز در مدیریت موفق وی در این سال‌ها موثر بوده است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: «وزیر پیشنهادی فردی است که مشکلات و نارسائی های ورزش را می شناسد و ارتباط خوبی نیز با جامعه ورزش دارد و خوشبختانه نگاه مجلس و همچنین مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران، به وی نگاهی مثبتی است.»

گسترش نیوز برای بررسی این موضوع، گفت و گویی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داده که در ادامه می خوانید.

فروردین-رئیس-فراکسیون-مجلس

کارنامه او کاملا شفاف است

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فارس در مجلس، درباره معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای هاشمی از جنس و بدنه خانواده ورزش هستند و کارنامه او کاملا شفاف است. گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، شناخت بسیار خوبی از چالش های موجود ورزش کشور دارد. نگاه مجلس در خصوص حوزه ورزش به آقای هاشمی کاملا مثبت و مساعد است.

او ادامه داد: این شخص به علت سوابق قابل قبول در ورزش دانش آموزی و همچنین کمیته ملی المپیک، منشا اثر و خیر و برکت بوده و تاثیر خود را به خوبی گذاشته است. من به شخصه بسیار به این فرد خوشبین هستم و امیدوارم با رای قاطع نمایندگان، کار خود را در وزارتخانه مذکور آغاز کند.

فروردین در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث رای آوری، مجلس تصمیم گیرنده خواهد بود اما تا به امروز نگاه‌ها به آقای کیومرث هاشمی کاملا مثبت بوده است. ما در تلاش هستیم تا فضا را برای انتخاب او مساعد و مطلوب پیش ببریم. برنامه های وزیر پیشنهادی، اصولی و به روز است و احتمال انتخاب او به عنوان وزیر جدید وزیر ورزش و جوانان محتمل به نظر می رسد. حل معضلات و چالش های موجود در ورزش های مدال آور، یکی از برنامه های اساسی آقای هاشمی محسوب می شود.

محمودوند-مجلس1

یک انتخاب هوشمندانه

مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم آباد در مجلس ضمن موافقت با معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان، در این راستا اظهار کرد: آقای کیومرث هاشمی یک انسان فداکار، دلسوز و از خانواده ورزش است. من از آقای رئیس جمهور به خاطر این حسن انتخاب تشکر می کنم. انتخاب یک شخص از بدنه ورزش، نشان از تصمیم هوشمندانه آقای رئیسی و اراده قوی برای حل مشکلات پایه ای در ورزش کشور دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: رزومه آقای هاشمی کاملا واضح است و خدمات این شخص چه در کمیته ملی المپیک و چه در جایگاه‌ها و سمت های دیگر مدنظر همگان قرار دارد. این عملکرد مثبت، بیانگر توانمندی ها، کارکرد دلسوزانه، وجدان کاری و تخصص وزیر پیشنهادی است. ما از این انتخاب کاملا استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم که او با رای اعتماد قاطع نمایندگان مواجه شود.

محمود‌وند در پایان مطرح کرد: البته در این خصوص نباید از زحمات آقای سجادی نیز غافل شد و باید از او هم یاد کنیم. به هرحال وزیر پیش نیز در حد توان خود و در فرصت دراختیار، عملکرد خوبی داشت و تلاش خود را به کار بست. حالا باید امیدوار باشیم که آقای هاشمی در صورت کسب رای اعتماد، مشکلات ورزش کشور، به خصوص ورزش های مدال آور المپیکی را حل کرده و گره گشا و مفید ظاهر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها