|
کدخبر: 306495 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

شاگرد کی روش در راه استقلال

استقلال پس از جذب گوستاوو بلانکو، به دنبال جذب یک مهره هجومی دیگر است. در رسانه‌ها و همچنین اطراف باشگاه، خبر از آبی پوش شدن یک بازیکن خارجی به گوش می‌رسید اما با توجه به تعلل خطیر، ظاهرا نکونام تصمیم دیگری گرفته است.

ورزش شاگرد کی روش در راه استقلال

استقلال فصل جدید را با تمامی حواشی موجود، خوب و قابل قبول شروع کرد. آبی‌ها در ۴ بازی خود موفق به کسب ۳ پیروزی شده و یک شکست خارج از خانه مقابل سپاهان داشتند.

شاگردان نکونام تیم‌های صنعت نفت آبادان، ملوان و استقلال خوزستان را مغلوب کرده و در رتبه سوم جدول قرار دارند. آبی‌های پایتخت دربی تهران را در پیش دارند اما هنوز زمان قطعی آن مشخص نشده است. عدم حضور در لیگ قهرمانان آسیا می تواند برای استقلال به نوعی یک فرصت باشد تا تمام تمرکز خود را روی مسابقات لیگ بگذارد.

تیم های پرسپولیس، سپاهان و نساجی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌روند. این باشگاه‌ها هفته آینده به مصاف حریفان خود می روند و فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رسما کلید می‌خورد. نمایندگان ایران کار سختی برابر تیم های عربستانی دارند و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. پرسپولیس در آزادی برابر النصر عربستان قرار می‌گیرد، سپاهان در دیداری خارج از خانه به مصاف نیروی هوایی عراق می‌رود و نساجی نیز مهمان تیم بمبئی سیتی خواهد بود.

علی-خطیر

جنگ بدون برنده

دعوای جواد نکونام و علی خطیر در هفته‌های اخیر یکی از سوژه‌های داغ فوتبال ایران بوده است. دو طرف این بحث هنوز به اتفاق نظر نرسیده و این اختلاف کماکان ادامه دارد. این اختلاف اذیت کننده در پنجره نقل و انتقالات تابستانی آغاز شد؛ جایی که نکونام معتقد بود که مدیریت باشگاه موفق به جذب بازیکنان مدنظرش نشده و حالا آن ها باید پاسخگوی هواداران باشند. او با این اقدام به نوعی توپ را در زمین خطیر و کادر مدیریتی انداخت.

علی خطیر در برنامه فوتبال برتر به بخش‌هایی از انتقادات مطرح شده طی هفته‌های گذشته واکنش نشان داد. خطیر در قسمتی از گفتگوی اخیر خود در خصوص جذب عمرو وردا یک از گزینه‌های کادر فنی گفت: « او بازیکن استراماچونی بود و او مدعی شد که بازیکن خوبی است ولی حواشی زیادی دارد.»

این اظهار نظر خطیر به هیچ وجه به مذاق جواد نکونام خوش نیامد و او خیلی زود واکنش نشان داد. نکونام در پاسخ به مدیرعامل استقلال و طی یک گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: « همه صحبت‌های من راست است و اگر دروغ است بیایند و بگویند. من به خطیر بازیکن معرفی کردم، رفتند گفتند از آندره آ استراماچونی و دستیاران او استعلام گرفتند. استراماچونی قابل احترام است اما او نمی داند من در فوتبال چه می‌خواهم.

جواد-نکونام

مشکل از کجا شروع شد؟

نکونام تصریح کرد: «او کاره‌ای نیست که بخواهد نظر بدهد. حق ندارند سوال کنند. اگر بازیکن بد باشد جواب می‌دهم و خوب هم باشد جواب می‌دهم. بحث فنی با من است و بازیکنان مورد تایید من هستند. این موضوعات باعث ناراحتی می‌شود. باعث می‌شود من با این همه سابقه کاری بیایم در این خصوص حرف بزنم.»

سرمربی آبی‌های تهرانی در ادامه مصاحبه طوفانی خود عنوان کرد: «چون قرار بود سقف رعایت شود، قرار شد به جای ۴ بازیکن، دو بازیکن جذب کنیم. این صحبت‌ها بین مربی و مدیر هم رد و بدل شده است اما در نهایت بعد از صحبت با بازیکنان به من گفت که نمی‌توانم بازیکن بگیرم. از آنجا مشکل شروع شد و گرنه هم او داشت کارش را انجام می داد و هم من. »

نکونام در ادامه گفت: «من بازیکن عراقی را خودم می‌خواستم اما وقتی گفتند پول نیست، گفتم او برود. آریا برزگر را هم می‌خواستم و اعلام کردند او بر می‌گردد. از سینا سعیدی فر هزار تومان هم پول گرفته نشد. او به تیمی رفته و اتفاقی افتاده که من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.»

مسلما جنگ نکونام و خطیر برنده خاصی نخواهد داشت اما بی‌تردید تنها یک بازنده در این میان وجود دارد و آن هم هواداران استقلال هستند. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که دود این اختلافات تنها در چشم طرفداران می رود و استقلال از این مشاجره و لجبازی متضرر خواهد شد.

علی-لطیفی1

ضرورت پادرمیانی میان طرفین دعوا

علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در این رابطه به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: « این قبیل اختلافات در هر باشگاهی طبیعی است و درصورت عدم وجود آن، موفقیتی حاصل نمی‌شود. تناقض در نظریات و ایده‌ها نه تنها یک امر منفی نیست بلکه مثبت و مفید نیز واقع خواهد شد. مدیر و مربی باید با تفکر و مصلحت اندیشی، چالش های یکدیگر را درک کرده و در راستای اهداف باشگاه و سربلندی هواداران با یکدیگر تعامل کنند.»

او افزود: «هر دو طرف باید برای مصلحت باشگاه، در پاره‌ای از موارد کوتاه آمده و برای حل مشکلات پا پیش بگذارند. به اعتقاد من بهترین راهکار برای این موضوع، وساطت یک پیشکسوت برای حل اختلافات است. باید یک فرد که مورد قبول و احترام هردو طرف است، وارد بحث شده و با برگزاری یک جلسه دوستانه، این قضیه را به بهترین شکل فیصله دهد.»

بلانکو-شاختار

بلانکو به استقلال کمک می‌کند

خطیر در روزهای گذشته و جهت بهبود شرایط نامناسب باشگاه، اقدام به جذب یک مهاجم آرژانتینی کرد. گوستاوو بلانکوو برای پیوستن به جمع آبی‌ها به توافق نهایی رسیده و برای عقد قرارداد خود به زودی به تهران می‌آید.

درخصوص کیفیت این مهاجم بین طرفداران استقلال اختلاف نظر وجود دارد اما لطیفی طی مصاحبه اخیر خود با گسترش نیوز به نوعی خیال دوست داران این تیم را راحت کرد. ستاره سال‌های دور استقلال در این باره مطرح کرد: «من در مورد این بازیکن با یک آنالیزور بادانش و زبده به نام علیرضا سررشته صحبت کردم. او در خصوص این بازیکن نکات مهمی را با من در میان گذاشت. جواد نکونام برای این پست مهم به دنبال مهره هایی است که فیزیکی، مؤثر و زهردار باشند.»

لطیفی ادامه داد: «جواد صرفاً در جستجوی بازیکنان ایستا و خنثی نیست و به خوبی از اهمیت پویا بودن یک مهاجم باخبر است. آقای سررشته در آرژانتین زندگی کرده و اطلاعات خوبی در خصوص بلانکو به من داد. طبق شنیده‌ها، این فوروارد در صورت آمادگی جسمانی و هدایت مناسب، می تواند به فاز هجومی استقلال به شدت کمک کند.»

دژاگه-تیم-ملی-ایران

چرخش نکو به سمت اشکان

استقلال پس از جذب بلانکو، یک جای خالی دیگر برای بازیکن بزرگسال در لیست خود دارد. اخبار پیرامون باشگاه از آن حکایت داشت که یک هافبک خارجی آخرین بازیکن‌ جذب شده آبی‌ها خواهد بود اما حالا ظاهرا نکونام از تصمیم خود منصرف شده و قصد دارد همه را غافلگیر کند.

ظاهرا اشکان دژاگه باز هم به لیست علاقه مندی های نکونام بازگشته است. سرمربی آبی‌ها از تحسین کنندگان این بازیکن کهنه کار محسوب می‌شود. دژاگه رابطه خوبی با جواد نکونام دارد و ظاهرا پس از برنامه فوتبال برتر تماسی نیر با نکونام داشته و با وی به گفتگو پرداخته است. درصورت تعلل خطیر در جذب بازیکن خارجی، احتمالا نکونام برای پرکردن آخرین بازیکن لیست، به سراغ کاپیتان سابق تیم ملی می‌رود.

  • سعید ارسالی در

    خدا کنه که اشکان دژاگه به استقلال بیاد هم باتجربه هستش وهم دوست وهمبازی جوادلالیگایی در تیم ملی ایران بوده قطعا کمک خوبی به تیم خواهد داشت

  • ناشناس ارسالی در

    نیازی به پیشکسوت نیست آقای نکونام .می خو اهی مثل سال گذشته فقط دنبال پیرمردها باش ید .حیف نبود منتظر که یک پدید جوان بود ر ا با اشکان پیرمرد عوض کنی .

  • استقلال⭐⭐ ارسالی در

    دژاگه عالی

  • ناشناس ارسالی در

    جناب آقای نکو نام
    لطفاً در مورد جذب اشکان دژاگه بیشتر دقت بفرمایید زیرا اشکان دیگر پا به سن گذاشته و دیگر کارایی قبلی را ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها