|
کدخبر: 304511

حریفان باید بترسند از پرسپولیس!

همگروه شدن پرسپولیس با تیم‌های سرشناس عربستان و قطر باعث شد تا گروه این تیم به گروه مرگ تشبیه شود.

ورزش حریفان باید بترسند از پرسپولیس!

محمدرضا مهدوی بازیکن اسبق پرسپولیس درباره همگروه شدن پرسپولیس با تیم النصر عربستان اظهار داشت: دیدم که برخی نوشته‌اند این گروه «گروه مرگ» است. استفاده از این قبیل عبارت‌ها زیبا نیست. درست است که گروه سختی است اما اگر سخت باشد برای حریفان پرسپولیس هم سخت است. ما در این سال‌ها دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌ایم و اگر قرار بر نگرانی باشد همان قدر که بچه‌های پرسپولیس و طرفداران این تیم از همگروه شدن با رقبای سرسخت نگران شدند رقبای پرسپولیس هم به شدت از همگروه شدن با پرسپولیس می‌ترسند.

وی افزود: پرسپولیس وجهه بزرگی در قاره آسیا دارد. به ویژه در سال‌های اخیر که توانسته چندین و چند قهرمانی در داخل کشورمان و منطقه غرب آسیا به دست بیاورد. هرچند که این تیم در فصل تابستانی نقل و انتقالات نفراتی را می‌خواست که نتوانست جذب کند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است.

مهدوی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیون هوادار پشت سر این تیم هستند و حالا که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد پرسپولیس به عنوان نماینده پایتخت ایران باید تحت هر شرایطی از حقانیت فوتبال تهران و البته ایران دفاع کند.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان همچنین یادآور شد: جالب است که تیم‌های همگروه با سپاهان و نساجی هم جزو خوب‌های آسیا هستند. این خیلی خوب است که نماینده‌های ایران با رقبایی بازی می‌کنند که فوتبالیست‌های سرشناس در آنها حضور دارند. باید این را به فال نیک بگیریم. چون مطمئناً تیم‌های ایرانی در شرایط سخت، بهتر به میدان می‌روند.

وی همچنین درباره حضور کریستیانو رونالدو در تیم النصر (یکی از همگروه‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان – گروه E) گفت: کریس رونالدو بازیکن بزرگی در سطح جهان است البته ما او را در جام جهانی ۲۰۱۸ دیده‌ایم. بیرانوند هم که پنالتی او را گرفته است. اگر قرار بر سورپرایز شدن باشد قطعاً رونالدو با دیدن پرسپولیس و بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ سورپرایز خواهد شد.

مهدوی ادامه داد: در همین پرسپولیس پورعلی گنجی، وحید امیری و بیرانوند در جام جهانی مقابل رونالدو و یارانش به میدان رفته‌اند و با آنها تنه به تنه شده‌اند. البته این افتخاری هم برای کشورمان است که در سطح باشگاهی نیز بتوانیم ثابت کنیم با چه تعصب و غیرتی به میدان می‌رویم.

بازیکن اسبق پرسپولیس همچنین درباره حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا در عربستان و منطقه گفت: قطعاً این موضوع باعث می‌شود نگاه فوتبال جهان به منطقه خاورمیانه دقیق‌تر و بهتر شود. این می‌تواند روی آینده فوتبالیست‌های ایرانی هم تاثیرگذار باشد. چون حالا همه حریفان این تیم‌ها زیر ذره‌بین هستند. وی تأکید کرد: از آنجا که بازی‌های تیم رونالدو در دنیا دیده می‌شود این انگیزه می‌تواند برای بچه‌های پرسپولیس به وجود بیاید که با نشان دادن خودشان آینده فوتبالیی‌شان را تغییر دهند. قطعاً این موضوع به ضرر النصر خواهد بود چون پرسپولیس به اندازه کافی غیرت دارد و فقط کافیست چنین انگیزه‌ای هم بین بازیکنانش به وجود بیاید.

مهدوی همچنین درباره مقررات جدید   AFCدربارۀ نداشتن دوربین VAR برای تیم‌ها در مرحله گروهی ابراز تاسف کرده و گفت: ظاهرا ما همواره باید مضحکه این و آن بشویم. الان در خیلی از کشورها در زمین خاکی‌شان هم VAR دارند آن وقت در ایران ما به دنبال هِدست برای داوران هستیم. در همین بازی سپاهان مقابل استقلال داوران تجهیزات کامل نداشتند که باعث تاسف است.

وی در خاتمه افزود: امیدوارم AFC برای تیم‌های ایرانی شرایطی قائل شود که مردم بتوانند از حضور تیم النصر در تهران و دیدن رونالدو لذت ببرند. اگر قرار باشد به خاطر VAR بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود این هم یک ضربه بزرگ دیگر به طرفداران فوتبال است.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها