|
کدخبر: 298041 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

رفیق علی کریمی در راه استقلال

هافبک سابق استقلال در لیست خرید جواد نکونام قرار دارد. سکان دار جدید آبی‌های پایتخت در تکاپوی جذب یک هافبک تدافعی جدید است.

ورزش رفیق علی کریمی در راه استقلال

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام تکلیف نیمکت آبی های تهرانی مشخص شد. جواد نکونام که جدی ترین گزینه داخلی محسوب می شد، پس از مذاکرات طولانی و چالش های بسیار، سکان هدایت استقلال را برعهده گرفت.

هاشم حیدری، پیشکسوت آبی های پایتخت در این رابطه گفت: «در میان گزینه‌های داخلی بهتر از نکونام نداشتیم و نظر باشگاه هم انتخاب سرمربی خارجی نبود. به اعتقاد من باید از او حمایت شود. نکونام چندین سال در لالیگا بازی کرده و در مربیگری هم تجارب زیادی داشته است. او با استقلال به قهرمانی رسیده و حالا وقت آن است تا بتواند توانایی‌های خود را ثابت کند.»

او ادامه داد: «او نیاز دارد تا دستیار خارجی از اسپانیا بیاورد که با توجه به ارتباطاتی که داشته و در فولاد خوزستان هم بازیکن از اسپانیا آورد، در استقلال می‌تواند دستیار خارجی داشته باشد تا تیمش از لحاظ فنی قوی باشد. یکی از مسائل مهم این است که نکونام از هوش خود نهایت استفاده را ببرد و اجازه ندهد تیمش دچار چالش بزرگی شود. هواداران استقلال از اینکه تیم‌شان به قهرمانی نرسد، خسته هستند و با نتایج خوب آرام می‌شوند.»

جواد-نکونام1

نکونام می‌تواند استقلال را قهرمان کند

حیدری افزود: «وقتی فرهاد مجیدی توانست بدون باخت استقلال را قهرمان کند، این شخصیت را جواد نکونام هم می‌تواند داشته باشد تا قهرمانی را تکرار کند. باید خون جدیدی به خطوط دفاعی و میانی تیم تزریق شود. با توجه به وجود مدعیانی چون سپاهان، پرسپولیس و تراکتور باید تیم قوی بسته شود تا در طول فصل به مشکل نخورد.»

او با اشاره به وضعیت نیمکت و دستیاران احتمالی جواد نکونام در استقلال اظهار کرد: «بودن هاشمی نسب از یک نظر خوب است و از نظر دیگر می‌تواند چالش بزرگی باشد چون حساسیت‌های زیادی روی این مربی وجود دارد و روی رقیب سنتی استقلال هم ایجاد حساسیت می‌کند. هاشمی‌نسب باید به اندازه کافی صاحب تجربه باشد و در جمع کردن حواشی کنار تیم به استقلال کمک کند نه اینکه اجازه دهد حضورش به حواشی بیشتر دامن بزند. »

کاپیتان سابق تیم ملی، سابقه عضویت در استقلال را به عنوان بازیکن دارد. او در فصل ۹۲-۱۳۹۱ همراه با استقلال قهرمان لیگ برتر شد. نکونام اولین تجربه سرمربیگری را در باشگاه خونه به خونه بابل و در سال ۱۳۹۶ کسب کرد. نساجی مازندران دومین مقصد نکونام بود. نکونام در فصل ۱۳۹۷ موفق شد نساجی را به لیگ برتر بیاورد. این اتفاق باعث شد تا او با ۳۷ سال سن، جوان ‌ترین سرمربی در این زمینه لقب بگیرد.

جواد-نکونام

درخشش همراه با فولاد

جواد نکونام پس از عدم توافق فولاد با افشین قطبی، با فولاد خوزستان توافق کرد. نکونام در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با غلبه بر استقلال در فینال، قهرمان جام حذفی شد. او پس از این قهرمانی، از فولاد جدا شد اما پس از نتایج ضعیف عبدلله ویسی، بار دیگر به اهواز برگشت. در سال ۱۴۰۰ او قهرمانی در سوپرجام را نیز تجربه کرد. این بار دیگر تیم محبوب تهرانی مغلوب فولادِ نکونام شد. فولاد با تک گل کولیبالی پرسپولیس را در آن بازی شکست داد.

نکونام در رقابت های آسیایی نیز عملکرد خوبی داشت اما در میانه راه تصمیم به جدایی دوباره گرفت. او پیش از دیدار حساس فولاد با الهلال عربستان، برای بار دوم تصمیم به جدایی گرفت. فولاد علی رغم شکست، نمایش قابل قبولی برابر تیم پرستاره الهلال داشت. خوزستانی ها با تک گل موسی مارگا، نماینده ایران را از دور رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد.

بسیاری از کارشناسان تصمیم نکونام مبنی بر جدایی بدهنگام از فولاد را غیرحرفه‌ای ارزیابی کردند. درهرصورت او حالا به آرزوی دیرینه خود رسیده و هدایت تیم محبوب خود را برعهده گرفه است. جانشین ریکاردو ساپینتو به خوبی می‌داند که کار سختی برای موفقیت با استقلال دارد. ترکیب فعلی استقلال توازن و قوام خوبی ندارد. آبی‌ها از درون دروازه تا نوک خط حمله نیاز به تقویت دارند. اکثر پیشکسوتان باشگاه نیز روی این موضوع صحه گذاشتند.

ریگی-سپاهان

ستاره محبوب استرا در آستانه بازگشت؟

شنیده‌ها از آن حکایت دارد که نکونام چند گزینه را به تیم نقل و انتقالاتی استقلال معرفی کرده است. اولویت او ظاهرا تقویت خط دفاعی و میانی استقلال است. هرچند که چند مهاجم نیز در تیررس او قرار دارند. شاید بتوان اذعان کرد که مهم ترین دغدغه فعلی سرمربی جدید آبی ها، ترمیم خط میانی باشد. او ۲ هافبک جدید را در لیست نقل و انتقالات خود قرار داده است. نام یک هافبک تدافعی و یک هافبک هجومی در سبد خرید سکان‌دار تازه آبی‌ها دیده می شود.

مسعود ریگی، هافبک فعلی سپاهان و سابق استقلال در لیست جواد نکونام است و به زودی مذاکرات جدیدی برای توافق با او صورت می گیرد. قرار است ریگی به‌زودی مذاکره‌ای حضوری با نکونام و مدیران استقلال داشته باشد و در صورت توافق دوباره آبی‌پوش شود.

هافبک ۳۲ ساله سپاهان، زیر نظر آندره‌آ استراماچونی نمایش های خیلی خوبی داشت و از ارکان اصلی تیم جذاب مرد ایتالیایی محسوب می‌شد. ریگی همراه با علی کریمی، یک زوج قدرتمند و هماهنگ را در میانه زمین تشکیل داده بود. البته جذب ریگی و توافق با باشگاه سپاهان خیلی هم آسان نخواهد بود. محمدرضا ساکت دیگر علاقه ندارد که ستاره های تیم خود را به تیم های رقیب و مدعی واگذار کند.

  • بهزادی ارسالی در

    تمام خبرها تون راجع به آبی کمی ازمیالغ ه نگفت قراردادهای پرسپولیس و بقیه تیم ها ب نویسید .

  • محمود ارسالی در

    سلام امسال سپاهان واستقلال وهیت وزیران نمایند گان مجلس نیکو حجیتی همه دست به رست دادن دوجام بگیرن ولی به لطف خدا وهمت بچه قزمز و مربی همچنان سردار گل محمدی کریم خان پیرونی دوبار ه جام از دست آنها متیگیرند

  • حمید از کرمانشاه ارسالی در

    باعرض سلام،،،
    ترا بخدا ،کمتر اسم ش اه ماهی را بکار بگیرد ،عیبه ،خوب نیست،،، شاه ماهی،شاه ماهی یعنی چه!!!
    بگید ، بازیکن خوب،،بازیکن فوق العاده،بازیکن ک اربلد،وووووووو

  • علی دعایی ارسالی در

    چرا اینقدر هوچی وکثیف هستید برای جلب توج ه می‌نویسد رفیق علی کریمی درراه استقلال خیلی لجن وپستید

  • ناشناس ارسالی در

    بابا دو تا بازیکن ملی پوش بگیرید این باز یکن های تاریخ مصرف گذشته چیه که دنبالشون ید .به لنگ نگاه کنید همه بازیکن هاشون مل ی پوش و در سطح بالا هستند و باز هم دارن تیمشون را تقویت میکنن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها