|
کدخبر: 279065

تمام آنچه از طراحی لباس جام جهانی تیم ملی ۲۰۲۲قطر باید بدانید!

جام جهانی، به عنوان یکی از تورنمنت‌های مهم جهانی کمتر از چند ماه دیگر آغاز می‌شود. تیم‌های مدعی بسیاری در این دوره حضور داشته که هریک طرفداران بسیاری دارند. تیم ملی ایران نیز با تلاش بازیکنان در دیدارهای انتخابی، موفق به راهیابی به این مسابقه مهم شده است.

در این میان، از جمله موضوع‌های اصلی پیرامون تیم ملی فوتبال ایران، البسه مورد استفاده بازیکنان برای جام جهانی است. ایران در دوره‌های سابق از برندهای خارجی در طراحی البسه ورزشی خود استفاده می‌کرد. در ادامه، برند طراح لباس‌های ایران در جام جهانی 2022 به همراه لباس‌ها را بررسی می‌کنیم.

برند طراح لباس‌های تیم ملی در جام جهانی

تیم ملی ایران، برای نخستین بار از یک برند ایران در تولید البسه بازیکنان استفاده می‌کند. این در حالی است که در دوره‌های گذشته برندهای خارجی انتخاب ایران جهت طراحی لباس‌های بازیکنان بود. برند آدیداس به عنوان طراح لباس‌های ایران در جام جهانی‌های 1978 و 2018 انتخاب شد.

در جام‌های سال 1998 و 2006 نیز تیم ملی ایران لباس‌های برند پوما را به تن کرد. شرکت آل اشپورت نیز وظیفه طراحی لباس‌های تیم ملی در جام جهانی 2014 را برعهده گرفت. برای جام جهانی سال 2022، فدراسیون فوتبال با توجه به تحریم‌ها و موضوع کپی رایت تصمیم مهمی اتخاذ کرد. با توجه به عدم همکاری شرکت‌های آدیداس، نایک و پوما، فدراسیون تصمیم به مزایده برای لباس‌هایتیم ملی گرفت.

برند ایرانی؛ طراح لباس‌های تیم ملی در جام جهانی 2022

پس از برگزاری مزایده و دریافت پیشنهاد توسط برندهای داخلی و خارجی، در نهایت برنده مزایده اعلام شد. فدراسیون فوتبال به توافق با شرکت ایرانی «مجید» دست یافت. این برند در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز جایگزین شرکت آل اشپورت شده بود. اما موضوع مهم در زمینه طراحی لباس، تایید آن توسط فدراسیون جهانی فوتبال است.

فدراسیون جهانی فوتبال ابتدا لباس‌ تیم‌ها را مشاهده کرده و پس از آن برند طراح را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز در همین راستا راهی سوئیس شد تا در نشست مشترک مسئولان فیفا حضور داشته باشد. در این جلسه، در مورد شرایط و ضوابط طراحی و تولید لباس تیم ملی جلسه‌ای برگزار شد. فیفا نیز برای حضور تیم‌های در جام جهانی، محدودیت‌هایی از لحاظ لباس در نظر می‌گیرد.

چالش‌های برند طراح لباس‌های تیم ملی در جام جهانی 2022

تمام تیم‌های از جمله ایران، باید فاکتورهایی هنگام طراحی لباس‌های خود در نظر داشته باشند. سایز شماره، محل لوگو، محل درج نماد فیفا و جام جهانی به علاوه سایر محدودیت‌ها از جمله آن‌ها است. برند مجید نیز در طراحی تمام لباس‌های مربوط به بازیکنان جام جهانی این نکات را درنظر داشته باشد.

بنابراین، حضور تیم ملی با البسه ایرانی قطعی شده و برند مجید تحولی در طراحی ایجاد کرده است. اما اغلب کشورها با برندهای سرشناس و تولیدکنندگان معتبر به میدان خواهند آمد. تصمیم ایران در این زمینه، حمایت از کالای داخلی و استفاده از برند مجید بود. در جام جهانی 2022 قطر نیز تمام بازیکنان لباس‌های این برند را به تن خواهند کرد. در این دوره، شاهد لباس‌هایی با طراحی عالی توسط برند مجید هستیم.

لباس‌های اول تا دوم تیم ملی برای جام جهانی 2022

برند مجید طراحی منحصر به فردی برای لباس‌های اول تا سوم تیم ملی در نظر گرفته است. سه پیراهن ایران در جام جهانی 2022 طراحی متفاوتی با یکدیگر دارند. در هریک از این پیراهن‌ها نیز قوانین اتخاذ شده توسط فیفا نیز رعایت شده است. در ادامه، هریک از لباس‌های کاروان ایران در جام جهانی 2022 را بررسی خواهیم کرد.

لباس اول تیم ملی ایران

لباس-تیم-ملی-فوتبال-۱

رنگ غالب برای لباس‌های تیم ملی ایران در ادوار مختلف، سفید است. از همین جهت، لباس اول ایران در جام جهانی 2022 به رنگ سفید بوده و طراحی جذابی دارد. در قسمت بالای لباس، نواری به رنگ پرچم ایران نقش بسته است. در بالای این نوار نیز طرح‌های گرافیکی به شکل مثلث وجود دارد. سرشانه نیز رنگ قرمز و سبز را در خود جای داده است.

یقه و نوار لبه آستین، از جمله نکات مهم در طراحی لباس‌ هستند. در لباس اول ایران برای جام جهانی 2022، پرچم ایران در این قسمت‌ها استفاده می‌شود. لوگوی برند مجید نیز به رنگ مشکی در سطح لباس جای می‌گیرد. به علاوه، آرم فیفا در قسمت آستین و لوگوی باشگاه نیز در سطح پیراهن قرار دارند. شماره و اسم بازیکنان نیز با یک ترکیب خاص به رنگ قرمز است.

لباس دوم تیم ملی در جام جهانی 2022

لباس-تیم-ملی-فوتبال-2

پیراهن دوم تیم ملی ایران در اغلب جام جهانی‌ها به رنگ قرمز بوده است. رنگ لباس ایران برای جام جهانی 2022 نیز قرمز خواهد بود. طراحی این لباس شباهت بالایی به لباس اول داشته ولی نکاتی جزئی در زمینه آن وجود دارد. در قسمت بدنه سمت راست لباس، یوز پلنگ ایرانی به چشم می‌خورد. بهره‌گیری از این طراحی، بی شک جلوه‌ای خاص به لباس بخشیده است.

قسمت بالا نیز دارای یک نوار بوده که تلفیقی از رنگ‌های سبز، سرخ و سفید است. این رنگ تداعی پرچم ایران بوده که به شکلی ماهرانه در سطح لباس کار شده است. برند مجید نیز برخلاف لباس اول تیم ملی به رنگ سفید در قسمت بدنه لباس قرار می‌گیرد. آرم فیفا به رنگ سبز، لوگوی باشگاه به رنگ سفید و جام جهانی نیز به رنگ مشکی هستند. لباس دوم تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

جهت خرید لباس تیم ملی ایران به سایت دربی شاپ مراجعه کنید.

سخن آخر

تیم ملی ایران با کوشش فراوان جای خود را در جام جهانی 2022 باز کرد. لباس تیم ملی برای حضور در این دوره از مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی قطر توسط برند ایران مجید طراحی می‌شوند.

از همین جهت، بازیکنان در هر سه بازی با پیراهن‌های متفاوتی به میدان خواهند آمد. تمام لباس‌های تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 در سایت دربی شاپ موجود است. جهت ثبت سفارش خود به سایت دربی شاپ مراجعه کرده و سفارش را مطابق با سایز خود انجام دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر