|
کدخبر: 275814 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

شاه ماهی نقل و انتقالات در تور آبی‌ها

باشگاه چلسی برای تقویت خط حمله خود، با ستاره باشگاه لایپزیش به توافقات اولیه دست پیدا کرده است. ستاره فرانسوی پیش قراردادی با تیم لندنی امضا کرده و آبی‌ها نیز موظف شدند که رقم قرارداد او به مبلغ ۵۲ میلیون پوند را پرداخت کنند.

ورزش شاه ماهی نقل و انتقالات در تور آبی‌ها

فصل جدید لیگ برتر برای آبی‌های لندن، آغاز خوش و امیدوارکننده‌ای نداشت. توماس توخل پس از دست و پنجه نرم کردن با حواشی مختلف در فصل گذشته، امیدهای بسیاری به فصل ۲۳-۲۰۲۲ داشت اما اوضاع برای او و شاگردانش خوب پیش نرفت.

شاید مهم ترین اتفاق رخ داده در سال قبل، جدایی رومن آبرامویچ از چلسی بعد از ۱۹ سال بود. مرد محبوب هواداران چلسی، همزمان با حمله روسیه به اوکراین، مجبور به واگذاری مالکیت باشگاه شد. کنسرسیوم تاد بولی، بهداد اقبالی و هانسیورگ ویس به عنوان مالکان جدید باشگاه لندنی انتخاب شدند.

آن‌ها ضمن حمایت از کادر فنی چلسی، وعده ساختن تیمی مدعی و قدرتمند را به دوست داران چلسی دادند. جذب چندین ستاره نامدار نظیر رحیم استرلینگ، پیرامریک اوبامیانگ و کالیدو کولیبالی، بخشی از این حمایت‌ها بود. مدیریت جدید باشگاه چند بازیکن جوان و بااستعداد مثل کارنی چوکواومکا را نیز آبی‌پوش کردند. موضوعی که بیانگر توجه و برنامه مالکان جدید برای آینده باشگاه است.

تاد-بولی

تقویت دو پست مهم در دستور کار چلسی

در هر صورت تاد بولی و همکاران او، تیم خوبی را برای مربی آلمانی بستند و اکثر پست های چلسی را به خوبی ترمیم کردند. کولیبالی جایگزین رودیگر شد و وسلی فوفانا به جای آندریاس کریستنسن جذب شد. مارک کوکوریا جهت تقویت سمت چپ دفاعی چلسی و برای رقابت با بن چیلول خریداری شد. استرلینگ و اوبامیانگ، جان تازه ای به خط حمله آبی ها دادند.

به این ترتیب ترکیب یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر انگلستان تقویت شد اما عملکرد چنین تیمی در فصل جاری ضعیف بود و  توخل با شکست برابر دیناموزاگرب، از سمت خود برکنار شد. در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، دو پست مهم برای جذب بازیکن دست نخورده باقی ماندند.

چلسی از مدت‌ها پیش در پست هافبک وسط، احساس ضعف می‌کرد. طرفداران چلسی و همچنین کارشناسان نیز بر این مسئله تأکید داشتند که خط میانی آبی‌ها آن خلاقیت لازم را ندارد. متئو کواچیچ، انگولو کانته، جورجینیو و روبن لفتوس چیک هیچ‌کدام موفق به تغذیه مناسب خط حمله در فصول گذشته نشده بودند. بنابراین نیاز به یک هافبک میانی خلاق در پشت میسون مونت حس می‌شد.

فرانکی دی یونگ جدی‌ترین گزینه مدیران باشگاه برای تقویت این پست بود اما هافبک هلندی درنهایت در جمع شاگردان ژاوی هرناندز ماندنی شد. دی یونگ چالش سنگینی با مدیران باشگاه بارسلونا بر سر افزایش حقوق خود داشت. به نظر می آمد که این هافبک و باشگاه با یکدیگر قطع همکاری می‌کنند. ستاره هلندی دست آخر در بارسا ماندگار شد تا یکی از گزینه‌های اصلی تاد بولی به این شکل از دست برود.

انکونکو-لایپزیش

جذب وینگر؛ اولویت اول بولی در تابستان

دیگر پستی که چلسی در چند فصل اخیر در آن نیاز به جذب بازیکن داشت، پست وینگر بود. چلسی حداقل در دوران رومن آبراموویچ همواره وینگرهای خوب و باکیفیتی داشت. دیمین داف، آرین روبن، فلورنت مالودا، جو کول، پدرو رودریگز و ویلیان از جمله این بازیکنان بودند اما گل سرسبد آن ها در ۲۰ سال گذشته، بی تردید ادن هازارد بلژیکی بود که پس از ۹ سال از چلسی جدا شد و به رئال مادرید پیوست.

دوران پساهازارد از حیث کسب جام و افتخار بد نبود اما از نظر دارا بودن یک وینگر شش دانگ، جنس چلسی هیچ گاه جور نبود. بسیاری از هواداران چلسی در ابتدا از جذب نفراتی چون تیمو ورنر، حکیم زیاش و کریستین پولیسیک راضی بودند و تصور می‌کردند که این بازیکنان می توانند خیال آن‌ها را از بابت پست وینگر راحت کنند اما زمان اثبات کرد که تصور آن‌ها در این مورد اشتباه بود.

در این میان کالوم هادسون ادوی به عنوان یک از محصولات آکادمی چلسی نیز، نتوانست مهره قابلی برای مربیان این تیم باشد و در ابتدای فصل راهی لورکوزن شد. در کنار عمکرد ضعیف این بازیکنان، مصدومیت های پرشمار هم معضل دیگری بود که صدای انتقادات را بلند تر کرد. با این تفاسیر باشگاه لندنی چاره ای جز جذب حداقل یک وینگر باکیفیت در تابستان آتی ندارد.

یکی از گزینه های نهایی چلسی برای این امر، کریستوفر انکونکو، ستاره فرانسوی باشگاه لایپزیش است. انکونکو در چند فصل اخیر، عملکرد خوبی در بوندس‌لیگا و همچنین در لیگ قهرمانان اروپا داشته است. باشگاه چلسی از مدتی پیش مذاکرات خود را با این ستاره ۲۴ ساله انجام داده و انکونکو نیز برای پیوستن به جمع شاگران گراهام پاتر چراغ سبز نشان داده است. دی اتلتیک مدعی شده که انکونکو پیش قراردادی با چلسی امضا کرده و آبی‌ها نیز موظف شدند که رقم قرارداد او به مبلغ ۵۲ میلیون پوند را پرداخت کنند. مطمئنا حضور انکونکو در ترکیب چلسی برای فصل آینده، قدرت خط حمله را دوچندان خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها