|
کدخبر: 278056 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

تقابل استاد و شاگرد / تنور فوتبال اروپا داغ می‌شود؟

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، روز دوشنبه در سوئیس برگزار می شود. گمانه زنی‌ها در خصوص تقابل‌های احتمالی در بین طرفداران و سایت های ورزشی داغ شده است. در این بین، رویارویی سیتی و پی اس جی، با بیشترین اقبال مواجه شده است.

ورزش تقابل استاد و شاگرد / تنور فوتبال اروپا داغ می‌شود؟

دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ با مشخص شدن تیم های صعود کننده به پایان رسید. ۱۶ تیم از ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها، موفق به صعود شدند. نکته جالب در این رابطه، حضور ۴ تیم انگلیسی و آلمانی است که بیشترین تعداد در میان سایر کشورها به حساب می‌آید. چلسی، منچسترسیتی، ۳ تیم انگلیسی هستند که به عنوان سرگروه صعود کردند. باشگاه لیورپول نیز به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شد.

از میان ۵ تیم آلمانی حاضر در مرحله گروهی، تیم‌های بایرن مونیخ، دورتموند، لایپزیش و فرانکفورت توانستند جواز حضور در مرحله بعد را به دست بیاورند. ایتالیا با ۳ تیم، سومین کشور موفق در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود. اینتر، میلان و ناپولی، این ۳ تیم را تشکیل می دهند. لیگ پرتغال نیز با ۲ نماینده در یک هشتم نهایی حضور خواهد داشت. پورتو و بنفیکا تیم های پرتغالی هستند که موفق به صعود شدند. پورتو با نمایش‌های درخشان ستاره ایرانی خود، از تیم های جالب این دوره است. مهدی طارمی با ۵ گل، درجمع گلزنان برتر این فصل قرار دارد. پاری سن ژرمن و کلوب بروژ تک نمایندگان لیگ های فرانسه و بلژیک در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هستند.

گروه اول: ناپولی ایتالیا و لیورپول انگلیس

گروه دوم: پورتو پرتغال و کلوب بروژ بلژیک

گروه سوم: بایرن مونیخ آلمان و اینترمیلان ایتالیا

گروه چهارم: تاتنهام انگلیس و فرانکفورت آلمان

گروه پنجم: چلسی انگلیس و آث.میلان ایتالیا

گروه ششم: رئال مادرید و لایپزیش آلمان

گروه هفتم: منچسترسیتی انگلیس و دورتموند آلمان

گروه هشتم: بنفیکا پرتغال و پاری سن ژرمن فرانسه

طارمی-پورتو

درخشش تاریخی ستاره بوشهری

مهدی طارمی ملی پوش پورتو، تا پایان دور گروهی، ۵ گل را به ثمر رسانده و از ارکان اصلی صعود و موفقیت تیم سرجیو کونسیسائو به حساب می‌رود. با اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ لیستی از درآمدهای باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت تا اینجای رقابت‌ها منتشر شد. در این لیست پورتو با درخشش مهدی طارمی ستاره ایرانی‌اش پول هنگفتی به جیب زده است. در این رده بندی باشگاه پورتو با درآمد ۶۲.۳ میلیون یورو در رده چهارم پردرآمدترین ها ایستاد.

سایت هواسکورد، تیم منتخب دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را منتشر کرده است. طارمی ستاره بوشهری باشگاه پورتو، در کنار بازیکنانی نظیر کیلیان ام باپه، لیونل مسی، جاشوا کیمیچ و فدریکو والورده در این تیم قرار گرفته است.

مهدی-طارمی

دروازه بان: سایمون مینیوله( کلوب بروژ)

مدافعان: الکساندرآرنولد( لیورپول)، روبن دیاز( منچسترسیتی)، الساندرو باستونی( اینتر)، الکس گیرمالدو( بنفیکا)

هافبک ها: فدریکو والورده(رئال مادرید)، جاشوآ کیمیچ(بایرن مونیخ)، لروی سانه( بایرن مونیخ)، لیونل مسی(پاری سن ژرمن)

مهاجمان: کیلیان ام باپه(پاری سن ژرمن) و مهدی طارمی(پورتو)

ام-باپه

نبرد بزرگ میان دو غول فوتبال اروپا

یکی از نکات جذاب در خصوص قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تقابل احتمالی لیونل مسی با مربی محبوب خود پپ گواردیولا است. پاری سن ژرمن در روز آخر مسابقات و در عین ناباوری، در گروه خود دوم شد و بنفیکا کوی سبقت را از پاریسی‌ها ربود و سرگروه شد. با توجه به این موضوع، شاگردان کریستوف گالتیه باید خود را آماده برخورد با یکی از غول‌های اروپا باشند. چلسی، رئال مادرید، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، تیم هایی هستند که امکان رویارویی آن ها با تک نماینده لیگ لوشامپیونه وجود دارد.

گالتیه سرمربی پی اس چی درباره قرعه کشی دور یک هشتم نهایی و احتمال مصاف با تیم های بزرگ اروپا گفت: «ما با آرامش منتظر قرعه کشی دور یک هشتم نهایی هستیم. در هر صورت اگر بخواهید به مراحل بالاتر بروید، باید تیم های بزرگ را نیز شکست دهید. به احتمال زیاد فکر می‌کنیم که با قرعه دشواری مواجه خواهیم شد. ما باید برای یک نبرد سخت آماده شویم.» کیلیان ام باپه فوق ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن نیز از لزوم آمادگی برای تقابل با هرتیمی در دور بعد سخت گفت. او مدعی شد : «تیمی که می خواهد قهرمان شود، باید توان شکست دادن هر تیمی را داشته باشد. مهم نیست که با چه تیمی بازی می‌کنیم. تا مرحله بعد زمان زیادی باقی مانده و باید ابتدا جام جهانی برگزار شود.»

گواردیولا-و-مسی

تقابل احتمالی استاد و شاگرد در یک هشتم نهایی

یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین قرعه‌های احتمالی، بی‌تردید رویارویی پاری سن ژرمن و منچسترسیتی خواهد بود. دیدار ۲ تیم پرستاره اروپا در مرحله یک هشتم نهایی، می‌تواند بهترین اتفاق ممکن برای دوست داران مسابقات لیگ قهرمانان باشد. جایی که شاهد دوئل ۲ نابغه دنیای فوتبال خواهیم بود. رویارویی لیونل مسی فوق ستاره پاری سن ژرمن و پپ گواردیولا سرمربی سیتیزن‌ها، یک نبرد ویژه از آب درمی‌آید. تقابل استاد و شاگرد در مرحله بعدی، همه علاقه‌مندان فوتبال اروپا را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. البته این بازی احتمالی، برای پاریسی‌ها جنبه انتقامی نیز دارد. سیتی در نیمه نهایی ۲فصل پیش لیگ قهرمانان، موفق به حذف پاری سن ژرمن شد. مراسم قرعه کشی مرحله لیگ قهرمانان اروپا، دوشنبه این هفته، ساعت ۱۳:۳۰ در شهر نیون سوئیس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها