|
کدخبر: 256858

ترکیب احتمالی رئال و سیتی برای نبرد حساس

در اولین شب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی و رئال‌مادرید در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم خواهند رفت.

امشب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد. در دیداری از دور رفت این مرحله، منچسترسیتی از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اتحاد مقابل رئال‌مادرید قرار خواهد گرفت. قضاوت این دیدار برعهده ایستوان کواچ از رومانی خواهد بود.

رئال-سیتی

منچسترسیتی؛ دومین فینال و دومین شانس

دو جبهه برای پپ گواردیولا و تیمش باقی مانده که هردو چالش بزرگ و حیاتی خواهند بود. اگر بگوییم پپ با یادآوری ۱۱ سال بی‌جامی برای خودش در لیگ قهرمانان و بی‌جام بودن همیشگی تیمش در این تورنمنت عطش بیشتری برای کسب این جام نسبت به لیگ برتر خواهد داشت، بیراه نگفته‌ایم. سیتیزن‌ها این روزها از آماده‌ترین تیم‌های اروپا هستند و شانس خوبی برای یک دبل رؤیایی خواهند داشت، ولی فصل قبل هم با همین میزان آمادگی در فینال کم آوردند. حالا پپ رقیب بزرگ و قدیمی‌اش را پیش‌رو دارد که نبرد با آن خودش مثل یک فینال خواهد بود.

رئال‌مادرید؛ باز هم کارلتو و باز هم کریم

این روزها اگر می‌خواهید یک بازی فوتبال هیجان‌انگیز را ببینید، دیداری را انتخاب کنید که یک سر آن رئال‌مادرید باشد. رئالی‌ها که چیزی تا قهرمانی در لالیگا فاصله ندارند و این قهرمانی برای کارلو آنچلوتی خاص خواهد بود، در لیگ قهرمانان اروپا هم برای چهاردهمین جام خیز برداشته‌اند. رئال مسیر دشواری را سپری کرده؛ از مرحله گروهی که اینتر را پشت سر گذاشت تا مراحل حذفی که رقبای بزرگ و مدعی مثل پاری‌سن‌ژرمن و چلسی را کنار زدند. تجربه و هوش کارلتو در لیگ قهرمانان اروپا قطعاً برگ برنده‌ای برای رئال‌مادرید خواهد بود. البته فراموش نکنید این روزها کریم بنزما هم مثل یک قاتل بالفطره دروازه‌ها شده است.

آخرین بازی

آگوست ۲۰۲۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی ۲-۱ رئال‌مادرید را شکست داد و با توجه به برد مشابه در بازی رفت حریفش را حذف کرد. استرلینگ و ژسوس برای سیتی و بنزما برای رئال در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی

۶) ۲-۲-۲؛ همه‌چیز در نبردهای منچسترسیتی و رئال‌مادرید برابر است. هر تیم ۲ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده. هرکدام هم در این نبرد ۷ گل زده است.

۱۶) رئال‌مادرید بیش از هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا راهی فینال شده است. کهکشانی‌ها ۱۶ مرتبه در فینال حاضر بوده‌اند و ۱۳ مرتبه قهرمان شده‌اند.

۱) این سومین حضور منچسترسیتی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. سیتیزن‌ها یک مرتبه راهی فینال شده‌اند که فصل قبل بود و در فینال به چلسی باختند تا در کسب جام ناکام باشند.

۲۳) سیتیزن‌ها در ۲۳ نبرد قبلی با تیم‌های اسپانیایی ۹ برد داشته‌اند، ۵ مرتبه به تساوی رسیده‌اند و ۹ مرتبه هم شکست خورده‌اند. آخرین حریف لالیگایی‌شان هم اتلتیکو بود که مرحله قبل حذفش کردند.

۴۶) رئالی‌ها در ۴۶ مصاف با تیم‌های انگلیسی ۱۸ برد، ۱۳ تساوی و ۱۵ شکست داشته‌اند. کهکشانی‌ها مرحله قبل مقابل چلسی موفق بودند و این حریف لیگ برتری را حذف کردند.

۰) منچسترسیتی عملکرد بسیار خوبِ دفاعی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان داشته. تیم گواردیولا در ۴ بازی این مرحله کلین‌شیت کرده و گلی نخورده است.

۱۲) کریم بنزما شانس آقای‌گلی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. او ۱۲ گل زده و یک گل زده کمتر از روبرت لواندوفسکی صدرنشین جدول گلزنان دارد. بنزما با ۸۳ گل زده چهارمین گلزن برتر لیگ قهرمانان بعد از رونالدو، مسی و لواندوفسکی است.

۶) نبردهای پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی هیچ‌گاه مساوی نشده است. پپ ۴ بازی را برده و کارلتو در ۲ بازی برنده شده است.

۷) کارلو آنچلوتی پرافتخارترین مربی در رقابت‌های اروپایی است. این سرمربی ایتالیایی ۳ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده (مشترک با زیدان و پیزلی)، ۳ مرتبه سوپرجام اروپا را برده و یک مرتبه در جام اینترتوتو به قهرمانی رسیده است.

۵) پپ گواردیولا در مجموع ۵ جام اروپایی برده که شامل ۲ جام در لیگ قهرمانان اروپا و ۳ جام در سوپرجام اروپا می‌شود.

مصدومان و محرومان

جان استونز و کایل واکر مصدومان منچسترسیتی هستند که البته ممکن است به این بازی برسند. ادن آزار مثل همیشه مصدوم است و تنها غایب رئال‌مادرید به شمار می‌رود.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، کانسلو، دیاس، لاپورت، آکه، دبروینه، رودری، گوندوغان، محرز، استرلینگ و فودن

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، والورده، وینیسیوس و بنزما

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها