|
کدخبر: 272549 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال فعلی بهتر از تیم مجیدی بازی می‌کند / تا نیم فصل به ساپینتو زمان بدهید / شهباززاده هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهد

قاسمی پیشکسوت استقلال بیان کرد: استقلال از تیم سال گذشته بهتر و روان‌تر بازی می‌کند. ما کارهای ترکیبی و پاسکاری‌های تک‌ضرب را در بازی استقلال می‌بینیم. در فصل گذشته نتیجه گرایی خیلی مشاهده نمی‌شد.

فوتبال استقلال فعلی بهتر از تیم مجیدی بازی می‌کند / تا نیم فصل به ساپینتو زمان بدهید / شهباززاده هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهد

استقلال پس از شکست مقابل سپاهان، هواداران خود را تا حدودی نگران کرده بود. اما در ۲ دیدار اخیر به پیروزی‌های شیرینی دست پیدا کرد. این ۶ امتیاز کسب‌ شده، روحیه و انگیزه خوبی به شاگردان ساپینتو برای ادامه کار داده است.

مدافع عنوان قهرمانی، در دیدار سخت خانگی مقابل مس کرمان، موفق شد که با تک‌ گل کوین یامگا به برتری برسد. آبی‌های پایتخت در روز سه‌شنبه به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد استقلال مقابل مس کرمان و همچنین وضعیت کنونی این باشگاه، گفت‌وگویی با مسعود قاسمی پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ریکی-ساپینتو

تا نیم‌فصل باید به ساپینتو زمان داد

مسعود قاسمی درباره شرایط فعلی استقلال گفت: استقلال بعد از قهرمانی و جدایی فرهاد مجیدی، زمان زیادی را برای انتخاب سرمربی جدید از دست داد. ساپینتو با تفکرات اروپایی به فوتبال ایران آمده و تغییر ذهنیت کلی تیم، مستلزم گذشت زمان است. در زمان استراماچونی، استقلال در ابتدای راه، نتایج خوبی نگرفت. به‌تدریج شرایط بهتر شد و ورق برگشت. استقلال در این ۳ بازی خوب بازی نکرده اما نتیجه لازم را گرفته است.

او در مورد بازی استقلال و مس کرمان بیان کرد: استقلال موقعیت خیلی خاصی در طول ۹۰ دقیقه ایجاد نکرد. البته این استقلال از تیم سال گذشته بهتر و روان‌تر بازی می‌کند. ما کارهای ترکیبی و پاسکاری‌های تک‌ضرب را در بازی استقلال می‌بینیم. در فصل گذشته نتیجه گرایی خیلی مشاهده نمی‌شد. به نظر من تا نیم‌ فصل باید به ساپینتو زمان داده شود. امیدوارم که نتیجه لازم در ادامه فصل حاصل شود.

بازیکن اسبق استقلال پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه در بازی با مس اظهار کرد: حضور خانم‌ها در ورزشگاه، مزایایی دارد. باوجود این عزیزان، جو بهتری در استادیوم حاکم می‌شود و فحاشی‌ها نیز بسیار کم‌تر می‌شود. بازیکنان نیز با این شرایط، انگیزه مضاعفی برای بازی پیدا می‌کنند. به نظر من ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، یک تحول بسیار عظیم در لیگ ما به وجود می‌آورد. ما نیز باید در این مورد فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهیم.

سجاد-شهباززاده

ضرورتی برای خرید این همه مهاجم وجود نداشت

او در رابطه با منتفی شدن جذب کاوه رضایی و برخورد باشگاه با امیرارسلان مطهری عنوان کرد: به‌ هر حال افرادی در وقوع این شرایط مقصر هستند. تراکم بازیکن در یکی، دو پست واقعاً اذیت کننده است. در چند پست کلی بازیکن جذب‌ شده و دقیقاً در پستی که نیاز به خرید بود، هیچ بازیکن شاخصی به تیم اضافه نشده است. ما بارها به احتیاج استقلال به یک هافبک طراح تأکید کردیم. چه نیازی به خرید این همه مهاجم بود؟

دروازه‌بان سابق استقلال درباره جذب شهباززاده در این فصل به گسترش نیوز گفت: شهباززاده در این ۳ بازی عملاً هیچ کار خاصی نکرده است. حتی یک تماشاچی ساده هم متوجه عملکرد ضعیف این بازیکن می‌شود.

او خاطرنشان کرد: گزارشگران حتی اسم شهباززاده را هم به زبان نیاوردند. او هیچ کار مثبتی برای استقلال انجام نمی‌دهد. از ژستد هم تعریف‌های زیادی می‌شد اما همگان متوجه کیفیت پایین او شدند. از سوی دیگر، انتقادات از خرید یامگا زیاد بود، ولی بهترین بازیکن خارجی ما شد.

سنگربان اسبق آبی‌ها در ارتباط با عملکرد سیدحسین حسینی در ۳ دیدار گذشته گفت: رضایی از حسینی، در سطح پایین‌تری است اما گلر خوب و مطمئنی است. حسینی خوب می‌داند که در صورت تزلزل، جایگاه خود را از دست خواهد داد. حسینی تا به اینجا، عملکرد متوسطی داشته است. البته در خصوص گل‌های دریافتی، خیلی مقصر نبوده است.

کوین-یامگا

استقلال در یک صورت تیم کاملی می‌شود

قاسمی در مورد بازی بعدی آبی‌های پایتخت با نفت مسجدسلیمان بیان کرد: تیمی که قصد قهرمانی دارد، اصلاً نباید ترسی از این نوع بازی‌ها داشته باشد. فقط باید به برد پرگل فکر کند. بازیکنان نفت با یک هدف مهم، به مصاف استقلال می‌روند. آن‌ها قصد دیده شدن دارند. به این خاطر، با تمام قوا به میدان می‌روند. مشکل خط هافبک استقلال باید رفع شود. تغذیه مهاجمان باید خیلی بهتر انجام بگیرد. در صورت حل این مشکل، استقلال تیم کاملی می‌شود.

او در پایان اضافه کرد: از مربیان و بازیکنان سابق، تجربه و خاطره بدی در ذهن ما استقلالی‌ها باقی‌مانده است. نحوه جدایی استراماچونی و برخی ستاره‌های خارجی، کام هواداران در اوج شادی تلخ کرد. استراماچونی با نصف این بدهی‌ها می‌توانست ۲ فصل در استقلال کار کند. قراردادها به‌ هیچ‌ وجه اصولی بسته نمی‌شود و همواره به سود طرف مقابل است. امیدوارم که با ساپینتو نتایج خوبی بگیریم. با هر دستاوردی، باید تا نیم‌فصل به او و کادرش زمان داده شود.

  • مهدی ارسالی در

    شما شکر زیادی نخوری نمیشه

  • بیابی ارسالی در

    هوادار با قهرمانی آروم میشه زرت و پرت نکن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها